Jeg er veldig for at besteforeldre kan få "låne" barna litt, avhengig av alder, dersom det er for tidlig for å passe dem slik at de blir legger dem for kvelden. Besteforeldrene får en annen mulighet til å knytte bånd med barnet når de er uten foreldrene, og barna har godt av å oppleve at det er trygghet også hos andre enn mor og far. Tidspunkt er umulig å si, varierer for hver enkelt. For oss var det etter 6 mnd en gang som ble best.
Rett før 1 år prøvde vi at bestemor passet fra en times tid før legging og til et par timer etter legging mens vi var ute en tur. Jeg var så nervøs, men det gikk over all forventning.
Vi ønsker likevel ikke å ha pass for fornøyelse S skyld veldig ofte, føler vi har fått barn for å være sammen med dem og at parforholdet også kan prioriteres hjemme etter leggetid
når det er sagt nyter jeg veldig et måltid bare mannen og meg på restaurant, men maks en gang i måneden.
At han overnatter borte eller at vi er borte over natta er for meg for tidlig inntil han lærer å snakke og kan forstå situasjonen med at vi er borte neste morgen også. Han må hvertfall bli 2 år før jeg tenker at det blir riktig for oss.
Noen i familien reiste til andre siden av jorda uten ettåringen sin i 5 netter, det er helt sykt i mitt hode. Men at noen synes det er greit å la en ettåring sove bore én natt, kan jeg forstå, og såklart tidligere også om barnet er nært knyttet til dem som skal passe. Dog for tidlig for oss med ettåringen vår.