Barneutstyr

Smil90

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Vi har handlet det meste klart til mini og her er det vi har kjøpt/fått :)

Emmaljunga Edge duo
Voksi urban
Regntrekk

Sprinkelseng
Sengekant
Sengetøy, laken, tisselaken
Dyne og pute
Babycall
Vugge
Dyne og pute
Sengetøy

Stellebord
Stellematte
Håndklær
Div produkter som babyolje, zinksalve, brystkrem, kam, neglesaks
Badebalje
Ammepute

Maxicosi cabrofix
Bilspeil

Vippestol
Tripptrapp stol
Stokke newboarnseat

Helseteppe
Hjennestrikket ullteppe

Av klær har vi kjøpt, arva og fått litt.
Har kjøpt litt i 50 og litt i 56.
Har ikke gått for noe sommerklær ettersom terminen er i slutten av august.
Har bodyer, bukser, strømpebukser, sokker, pjamaser og luer.
Har også noen strikkajakker - men ikkje kjøpt jakke utenom.

Tror vi har det meste :)
Ser du noe vi har glømt?
Hva har du handlet?

Så flink du har vært! Tror du har fått med deg det meste du trenger. Dessuten; skulle du komme på noe etter at babyen er født så er nok fortsatt butikkene åpne! ;)

Jeg har ett tips som du kan velge å følge eller ikke. Når man har tisselakenet rett under lakenet så kan det bli ganske klamt. Vi kjøpte derfor en tynn overmadrass som vi hadde mellom tisselakenet og lakenet. Altså madrass, tisselakenet, overmadrass og så laken. Denne tynne overmadrassen var såpass tynn at den gikk fint i vaskemaskinen og tørketrommelen! Da følte jeg at madrassen i senga var beskyttet og lille snuppa slapp å bli klam! :)

Ett tips: jeg ville kjøpt en ekstra myggnetting. Da katter lett kommer seg inn i den integrerte myggnette på emmaljunga. Vi opplevde at katta vår hadde smyget seg inn under myggnettingen (heldigvis hadde hun ikke lagt seg inn i kalesjen/ansiktet til babyen) og ja den var ordentlig festa og alt. Så jeg googla det da den gang, og det er ganske mange som har opplevd det. Så her har vi etter det kun brukt ordentlig myggnett når babyen sover ute!

Så flink du har vært! Tror du har fått med deg det meste du trenger. Dessuten; skulle du komme på noe etter at babyen er født så er nok fortsatt butikkene åpne! ;)

Jeg har ett tips som du kan velge å følge eller ikke. Når man har tisselakenet rett under lakenet så kan det bli ganske klamt. Vi kjøpte derfor en tynn overmadrass som vi hadde mellom tisselakenet og lakenet. Altså madrass, tisselakenet, overmadrass og så laken. Denne tynne overmadrassen var såpass tynn at den gikk fint i vaskemaskinen og tørketrommelen! Da følte jeg at madrassen i senga var beskyttet og lille snuppa slapp å bli klam! :)

Ja, det er helt sant med butikkene :) kjenner jeg har overrasket meg selv med å ha alt klart så tidlig - og om noe mangler er jo butikkene her etter fødselen og ;)

Takk for tips, kanskje vi skal hå til innkjøp av overmadrass :)

Ett tips: jeg ville kjøpt en ekstra myggnetting. Da katter lett kommer seg inn i den integrerte myggnette på emmaljunga. Vi opplevde at katta vår hadde smyget seg inn under myggnettingen (heldigvis hadde hun ikke lagt seg inn i kalesjen/ansiktet til babyen) og ja den var ordentlig festa og alt. Så jeg googla det da den gang, og det er ganske mange som har opplevd det. Så her har vi etter det kun brukt ordentlig myggnett når babyen sover ute!

Det har jeg og lest om, så tror nok vi må kjøpe det ettersom her går en del katter rundt forbi.

Du har garantert fått med deg det viktigste :-)
Av mindre viktige ting, har vi hatt mye brukt for Otribaby nesesuger, samt at vi synes det har vært veldig kjekt med badetermometer.

Back
Topp