Barnetrygda...

Fikk i går :)

absolutt enig, syns det er noe tull å flytte alt som er av utbetalinger fra NAV pga julen, blir jo bare enda lenger til neste gang......
Ingen som tvinger deg til å bruke pengene før de egentlig skulle ha kommet ;)

• Liker
Reactions: BMC
Ingen som tvinger deg til å bruke pengene før de egentlig skulle ha kommet ;)
nei så absolutt ikke, men jeg syns synd på de som bruker mere penge enn de egentlig har råd til i jula, og må vente kjempe lenge før de får penger igjen siden det ikke er framskynnet noe i januar.
Dessverre kjenner jeg alt for mange dette gjelder..... jeg har ikke store problemet med dette, for jeg får lønna mi samme dato hver mnd uansett......

nei så absolutt ikke, men jeg syns synd på de som bruker mere penge enn de egentlig har råd til i jula, og må vente kjempe lenge før de får penger igjen siden det ikke er framskynnet noe i januar.
Dessverre kjenner jeg alt for mange dette gjelder..... jeg har ikke store problemet med dette, for jeg får lønna mi samme dato hver mnd uansett......

Men det er jo nesten deres problem, uten å ville høres for kald ut. Jeg tenker at barnetrygden er godt for mange som sliter å få før jul slik at de får råd til mat osv. :)

Men det er jo nesten deres problem, uten å ville høres for kald ut. Jeg tenker at barnetrygden er godt for mange som sliter å få før jul slik at de får råd til mat osv. :)
joa, men jeg er redd de samme kommer til å slite minst like mye i januar......
Kan vel høres kynisk ut, men kjenner dessverre alt for mange som sliter på nyåret pga at alle statelige utbetalinger blir framskynnet i desember, og at det da blir enda lettere og bruke mere penger enn man kanskje burde til jul

joa, men jeg er redd de samme kommer til å slite minst like mye i januar......
Kan vel høres kynisk ut, men kjenner dessverre alt for mange som sliter på nyåret pga at alle statelige utbetalinger blir framskynnet i desember, og at det da blir enda lettere og bruke mere penger enn man kanskje burde til jul

Joda, den ser jeg. Kanskje det går an å hinte om at en må prioritere bedre?

Joda, den ser jeg. Kanskje det går an å hinte om at en må prioritere bedre?
joa det går vel ann det, men antar dette er ett ganske stort problem, er vel ikke uten grunn at norge har en ganske stor prosentandel av folk med betalingsvansker og kredittlån til langt over hus taket o.l..... for hadde de fleste prioritert bra hadde vel ikke dette vært ett stort problem.

joa det går vel ann det, men antar dette er ett ganske stort problem, er vel ikke uten grunn at norge har en ganske stor prosentandel av folk med betalingsvansker og kredittlån til langt over hus taket o.l..... for hadde de fleste prioritert bra hadde vel ikke dette vært ett stort problem.

Det er sant. En ser nok av slike på Luksusfellen, dessverre.

Det er sant. En ser nok av slike på Luksusfellen, dessverre.
ja dessverre, og jeg er redd det er bare toppen av problemet......
Og jeg skjønner at folk gjerne vil ha mere penger før jul, men jeg skjønner også at da bruker de også penger som de faktisk egentlig skulle ha brukt mnd etterpå....... så fordelen har også en bakside....... og den er veldig tøff for mange, spes siden for enkelte blir alle ytelser som skulle ha kommet i slutten av mnd utbetalt før jul, og for endel vil det si at 26 desember er lommeboka tom, og kommer til å bli det i ca 1 mnd siden alt da er oppbrukt

Den kom i går her :)

Back
Topp