Barnetrygd

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Må man søke om barnetrygd? Har man ikke automatisk krav på dette hvis man er norsk statsborger? Eller? Noen som vet noe om reglene vedrørende barnetrygd?

NAV mener nemlig at jeg må søke om å få barnetrygd for sønnen min som er født i nov 08...jeg har virkelig bare lyst å denge hodet mitt i en murvegg pga dem. De er så HÅPLØSE i så mange sammenhenger, og jeg blir så oppgitt hvordan det går an å rote så mye...[:'(][:'(][:'(][:'(]

Vet rett og slett ikke om jeg skal grine eller le når det kommer til de innkompitente idiotene..![:(][:@][:@][:@]

Jeg fikk helt plutselig brev i posten om at jeg hadde fått innvilget barnetrygd, men jeg hadde ikke søkt [:)]

Nav er og bli håpløse uansett hvordan man vender og vrir på det[:'(][:'(]

ORIGINAL: S!mo

Jeg fikk helt plutselig brev i posten om at jeg hadde fått innvilget barnetrygd, men jeg hadde ikke søkt [:)]

samme her..=)

samme her...

ORIGINAL: Livva81

samme her...

Det som er veldig merkverdig med denne saken er at de opplyste meg over tlf en kort tid etter sønnen min var født, at det var problemer med utbetalingen til barn som var født i nov 08, men at jeg skulle få etterbetaling. Noe jeg fikk...og etter den tid har jeg motatt barnetrygd, men nå mener altså NAV at det jeg har fått utbatalt ikke er ordinær barnetrygd men utvidet barnetrygd. Ergo, hvis jeg skal ha ordinær barnetrygd så må jeg sette fram krav om det..! Noe som er helt på tryne...fordi jeg har jo som jeg har forstått det motatt det LENGE...[8|] Gud hjelpe!

Men då lure eg på einting.
Har han bodd i norge heila tiå?
Har du aldri fått barnetrygd på han?

Vett at avogte så blir d kluss me barnetrygden å då må en søke om en ikje har fått etter det har gått 2 mnd etter fødsel eller någe der om kring.

ORIGINAL: Phu/Famy

Vett at avogte så blir d kluss me barnetrygden å då må en søke om en ikje har fått etter det har gått 2 mnd etter fødsel eller någe der om kring.

Eg fekk jo ittebetalt beløpet, så då regnte eg jo med at det va i orden. Og då fekk eg utbetalt barnetrygd kver mnd for han, trodde eg, men nå vise det seg at det har våre utvida btrygd og sje ordinær btrygd. Har bodd i Norge heila tiå..

det står noe fornuftig her... [8D]

Lykke til [;)]

http://www.nav.no/Familie/Barnetrygd

ORIGINAL: slinsie

det står noe fornuftig her... [8D]

Lykke til [;)]

http://www.nav.no/Familie/Barnetrygd

Dette seie meg følgende..eg har rett på barnetrygd, de har drete seg ud, men vil sje innrømma det. Derfor gjør de seg VANSKELIGE som de alltid gjør seg, og meine dette e mitt problem...fy søren eg bler mildt sagt oppgitt og forbanna på de. Ubrukelige! Og ka skjedde med å visa litt ydmykhet når ein gjør feil, neida alltid brukeren som ska visa ydmykhet...aaahhh[:'(][:'(][:'(]

ORIGINAL: *Sperminator*

Det som er veldig merkverdig med denne saken er at de opplyste meg over tlf en kort tid etter sønnen min var født, at det var problemer med utbetalingen til barn som var født i nov 08, men at jeg skulle få etterbetaling. Noe jeg fikk...og etter den tid har jeg motatt barnetrygd, men nå mener altså NAV at det jeg har fått utbatalt ikke er ordinær barnetrygd men utvidet barnetrygd. Ergo, hvis jeg skal ha ordinær barnetrygd så må jeg sette fram krav om det..! Noe som er helt på tryne...fordi jeg har jo som jeg har forstått det motatt det LENGE...[8|] Gud hjelpe!

Betyr det at du egentlig har mottatt for mye barnetrygd? Utvidet barnetrygd er jo et høyere beløp enn ordinær. Og nå må du søke for å få ordinær? Merkelig. Har de stoppet den utvidede, da? Du er ikke alenemamma du, sant? For alenemammaer skal ha utvidet.

Eg fekk jo ittebetalt beløpet, så då regnte eg jo med at det va i orden. Og då fekk eg utbetalt barnetrygd kver mnd for han, trodde eg, men nå vise det seg at det har våre utvida btrygd og sje ordinær btrygd. Har bodd i Norge heila tiå..

hihi, og der slo du om til å skrive på dialekt igjen ja [:D] hihi, sorry, det er jo veldig off topic men jeg er fascinert. Og stavangerdialekt er jo så skjønt. hihi. men, rare greier de i nav driver på med i ditt tilfelle ja!

ORIGINAL: Eirin85

hihi, og der slo du om til å skrive på dialekt igjen ja [:D] hihi, sorry, det er jo veldig off topic men jeg er fascinert. Og stavangerdialekt er jo så skjønt. hihi. men, rare greier de i nav driver på med i ditt tilfelle ja!

Har en tendens til å skrive dialekt når jeg blir sint [8D] Men takk [8D] Jeg synstes stavangerdialekt er utrolig stygt å høre på, spesielt på TV. Grusomt med de skarre R´ene..usj [8D]

ORIGINAL: almara

Betyr det at du egentlig har mottatt for mye barnetrygd? Utvidet barnetrygd er jo et høyere beløp enn ordinær. Og nå må du søke for å få ordinær? Merkelig. Har de stoppet den utvidede, da? Du er ikke alenemamma du, sant? For alenemammaer skal ha utvidet.

Jeg har ikke fått for mye nei, jeg hadde tri barn før denne kom, og de ga meg utbatalt 2910 kr som tilsvarer 3 barn, men de mener 970 av disse kr har vært utvidet barnetrugd, mens jeg trodde det var ordinær barnetrygt. Beløpet er jo korrekt om det er vanlig eller utvidet barnetrygt så jeg har ikke motatt en kr for mye. Da hadde jeg jo gitt beskjed om det til surrehodene.

Jeg var aleneforsørger før ja, men når jeg flyttet inn med min nårævrende mann ga jeg muntlig beskjed til NAV om det, og de registrerte det. Det ga jeg beskjed om tilbake i april 09, mens denne saken går tilbake til august 09, noe som ikke gir mening i mitt hodet..!

Utvidet barnetrygd hadde du rett på helt til du og mannen din fikk deres første felles barn.

Det er først da man mister rettighetene som aleneforsørger.

ORIGINAL: almara

Jeg har ikke fått for mye nei, jeg hadde tri barn før denne kom, og de ga meg utbatalt 2910 kr som tilsvarer 3 barn, men de mener 970 av disse kr har vært utvidet barnetrugd, mens jeg trodde det var ordinær barnetrygt. Beløpet er jo korrekt om det er vanlig eller utvidet barnetrygt så jeg har ikke motatt en kr for mye. Da hadde jeg jo gitt beskjed om det til surrehodene.

Jeg var aleneforsørger før ja, men når jeg flyttet inn med min nårævrende mann ga jeg muntlig beskjed til NAV om det, og de registrerte det. Det ga jeg beskjed om tilbake i april 09, mens denne saken går tilbake til august 09, noe som ikke gir mening i mitt hodet..!

Jeg skjønner ingenting.. tydelig at de har surra noe veldig, ja... Håper det ordner seg for deg fort!!!

Jeg har ALDRI søkt om barnetrygd...Den har kommet automatisk, så det er her NAV er på jordet....

Du skal ha/ få barnetrygden den første mnd etter fødsel...Født i nov, barnetrygd i des...Samme som nå...Født i feb, barnetrygd i mars

ORIGINAL: HøstVinterMamma

Utvidet barnetrygd hadde du rett på helt til du og mannen din fikk deres første felles barn.

Det er først da man mister rettighetene som aleneforsørger.

Ja, jeg hadde rett på utvidet barnetrygd helt til jeg og mannen vår fikk vår første felles barn, ga beskjed når jeg hadde fått vår første barn. Og jeg mistet rettighetene som aleneforsørger da jeg ga beskjed om hvordan forholdet vårt var tilbake da, det var da de stanset både det ene og det andre jeg hadde krav på, noe jeg også var klar over at de kom til å gjøre.

Jeg har jo gjort mitt, ga beskjed og da er det jo deres ansvar å gjøre noe med det. Men kan også understreke at jeg ikke har fått noe aleneforsørger tillegger etter den tid! Alt har blitt stanset og alt var helt fint til NAV begynte å rote med dette! [8|]

ORIGINAL: *MaCa*

Jeg har ALDRI søkt om barnetrygd...Den har kommet automatisk, så det er her NAV er på jordet....

Du skal ha/ få barnetrygden den første mnd etter fødsel...Født i nov, barnetrygd i des...Samme som nå...Født i feb, barnetrygd i mars

Grunnen til at jeg plutselig MÅ søke om btrygt er fordi de har rotet det til for seg selv, og det vet de, men de skal strekke strikken enda noen cm til...!
På mandag skal jeg ta en koselig tlf samtale til de og forklare hvor landet ligger!

Makan til rot å tull fra dem [&:] Skjønner godt at du er frustrert og muligens forbanna!!!

Ei venninne av meg har en sønn der den biologiske pappaen nekta farskap.
Så gutten sto uten noen oppført pappa.
Og ei stund etter hun ble sammen med nåværende type (flere år etter sønnen ble født.), presterte NAV å føre opp han som far på den gutten [8|] Hallo!!!?!!! Snakk om å være på jordet!!! Men, etter hun endelig fikk han til å ta dna-test ordna det seg omsider... Etter myyyye om å men.

Så man skal ikke bli sjokkert over alt de klarer å få til [&:]

Back
Topp