Barnetrygd

ORIGINAL: HøstVinterMamma

Makan til rot å tull fra dem [&:] Skjønner godt at du er frustrert og muligens forbanna!!!



Ei venninne av meg har en sønn der den biologiske pappaen nekta farskap.
Så gutten sto uten noen oppført pappa.
Og ei stund etter hun ble sammen med nåværende type (flere år etter sønnen ble født.), presterte NAV å føre opp han som far på den gutten [8|] Hallo!!!?!!! Snakk om å være på jordet!!! Men, etter hun endelig fikk han til å ta dna-test ordna det seg omsider... Etter myyyye om å men.

Så man skal ikke bli sjokkert over alt de klarer å få til [&:]


Herligheten, det skal jo i grunnen ikke være mulig. Og hvilken autoritet har de i grunnen som kan oppføre han opp som far uten engang å vite om det faktisk er tilfelle..! Kommer med påstander som ikke ligner grisen!

Det som er med min sak er at jeg gjentatte ganger har ringt dem, og ingen av de jeg har snakket med i tlf har skjønt hva denne saksbehandler driver på med, og nå som hun endelig forsto at jeg ikke har fått for mye utbetalt skal hun plutselig kreve at jeg stiller krav om barnetrygt, at jeg må søke om det, dokumentere at barnet har bodd hos meg fra fødselen av, dokumentere når jeg og min nåværende mann flyttet inn sammen og alt dette bare for å vurdere om jeg faktisk har KRAV på barnetrygt for et barn som er født i Norge, er norsk statsborger og aldri har vært utenlands siden fødselen..Faen kjenner jeg blir sinna! [:'(]
 
forstår deg godt jeg snuppa
sliter med nav selv her hjemme
så orker ikke begynne å snakke om dem en en gang
men håper ting ordner seg og at du får det du har krav på
klem
 
ORIGINAL: lucky3

forstår deg godt jeg snuppa
sliter med nav selv her hjemme
så orker ikke begynne å snakke om dem en en gang
men håper ting ordner seg og at du får det du har krav på
klem


Kem e det som sje slite med det kontoret der?
Håplause heile gjengen [:o]
 
vi har forresten ikke fått noe barnetrygd for lille snuppa enda
tiltross for at vi skulle hatt det alt i mars og ifølge nav så får jeg det ikke utbetalt denne mnd heller[8D]

jippi NAV i ett nøtteskall
 
ORIGINAL: *Sperminator*

ORIGINAL: lucky3

forstår deg godt jeg snuppa
sliter med nav selv her hjemme
så orker ikke begynne å snakke om dem en en gang
men håper ting ordner seg og at du får det du har krav på
klem


Kem e det som sje slite med det kontoret der?
Håplause heile gjengen [:o]

i know
la meg si det slik at først nå har jeg fått litt permisjonspenger fra dem men det er bare halvparten av det jeg skal ha
og dagpengene som jeg skulle fått for lenge siden har jeg ikke fått enda men fekk nye papirer jeg skulle fylle ut med en forklaring på hvordan det skulle gjøres som verken mannen, far, mor eller jeg forstod hvordan skulle gjøres så på mandag må jeg opp på kontoret dems igjen for å få hjelp som dem sikkert ikke klarer å gi meg for ikke å snakke om at jeg faktisk må sitte der å vente i minst 2 timer før jeg kommer inn til en som kanskje kan hjelpe meg[:@]
 
Man skal bare søke barnetrygd om man skal ha utvidet, man får automatisk den første, jeg som er alene måtte søke for å få dobbelt, gikk bare noen dager det så hadde jeg svar fra nav om at utvidet var innvilget og fikk første betaling i mars.
 
ORIGINAL: surrehodet

Man skal bare søke barnetrygd om man skal ha utvidet, man får automatisk den første, jeg som er alene måtte søke for å få dobbelt, gikk bare noen dager det så hadde jeg svar fra nav om at utvidet var innvilget og fikk første betaling i mars.


Jeg fikk jo vanlig barnetrygd for gutten min på 2 år, i 2 hele år fikk jeg det, til det plutselig ikke var ordinær btrygt lenger men utvidet..det er "derfor" jeg må søke på nytt, men det kan de værse god få ordne opp i selv..[:'(]
 
ORIGINAL: lucky3

ORIGINAL: *Sperminator*

ORIGINAL: lucky3

forstår deg godt jeg snuppa
sliter med nav selv her hjemme
så orker ikke begynne å snakke om dem en en gang
men håper ting ordner seg og at du får det du har krav på
klem


Kem e det som sje slite med det kontoret der?
Håplause heile gjengen [:o]

i know
la meg si det slik at først nå har jeg fått litt permisjonspenger fra dem men det er bare halvparten av det jeg skal ha
og dagpengene som jeg skulle fått for lenge siden har jeg ikke fått enda men fekk nye papirer jeg skulle fylle ut med en forklaring på hvordan det skulle gjøres som verken mannen, far, mor eller jeg forstod hvordan skulle gjøres så på mandag må jeg opp på kontoret dems igjen for å få hjelp som dem sikkert ikke klarer å gi meg for ikke å snakke om at jeg faktisk må sitte der å vente i minst 2 timer før jeg kommer inn til en som kanskje kan hjelpe meg[:@]


Har bare ein ting å sei te det vennen [:'(][:'(][:'(][:'(][:'(][:'(] At det e MULIG! Sko sje vært lov, og du har virkelig hatt møye tålmodighet med de folkå der! Eg hadde nok klikka i vinkel!
 
ORIGINAL: lucky3

vi har forresten ikke fått noe barnetrygd for lille snuppa enda
tiltross for at vi skulle hatt det alt i mars og ifølge nav så får jeg det ikke utbetalt denne mnd heller[8D]

jippi NAV i ett nøtteskall


Se på det som ein innsparing. Det e det eg prøve å se på det som midt oppi alt dridet fra de...eg får eindel utbetalt når denne saken e løyste!
 
Back
Topp