Barnespa

Har hatt med eldstemann på spaet på Stena Line og han digger det. Men har bare badet i de forskjellige bassengene, da. Mest stas var det vel å bade i boblebadet på dekk midt i februar :P

Ikke som bursdag, men gjerne som en mor/datter eller sønn ting :-) spa er mye mer enn skjønnhetsbehandling :)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Nei, barn skal leke på den alderen!! :P Ikke være på spa :P

Nei ville ikke ha gjort det, og gutta mine hadde aldri hatt ro i kroppen til dette..

Guttene mine på 7 og 5 og jeg har vært på tyrkisk hammam/spa nå nylig. Var utrolig gøy for gutta. Men spabursdag? Tror neppe det.

Aldri i livet :p

Sent from my iPhone using BV Forum

De hadde det i barnehagen der minsten går. Var visst kjempepopulært. Herlige bilder som de viste på foreldremøte etterpå, av barn som storkoste seg!

Ville ikke tatt det som bursdag. Min datter elsker alt av jenteting, vi har spa på badet hjemme noen fredager og det er kjempestas. Da har vi dempet lys, duftlys, dusjer, smører henne med litt krem, tar på neglelakk og koser oss masse. Når vi var på ferie i Thailand var hun med meg, fikset hår og negler. Kjempegøy for liten og stor:) for henne er spa at vi fikser oss litt ekstra, skravler og koser oss sammen.

Syns det høres helt feil ut. Barna skal ha morsomme bursdager og andre feiringer med kaker, brus, lek og morro. Ikke bades med fokus på kropp, utseende og velvære. Syns det blir trist om barn under ungdomsskolealder får spabursdag istedenfor en skikkelig "gammeldags" barnebursdag.

Jeg har jo knapt vært på spa selv, men for meg er spa avslapping og egentid og langt fra det jeg forbinder med en barnebursdag.... La nå barna være barn!!!
signerer!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Det spørs jo helt på hvordan opplegget blir vinklet.

Jeg vet med meg selv at jeg hadde ELSKET å få gjøre dette som liten, og ikke tror jeg at jeg hadde tatt skade av det heller.

Dersom det er vinklet mot helse og velvære, er det helt supert.

Er det vinklet mot skjønnhet og unødvendig "fjolleri", er jeg helt imot det.

Barn kan også slite med muskelsmerter, være stive og ømme i muskler, ha spenninger osv. Jeg slet mye med det og gikk på fysioterapi som liten. Jeg hadde satt pris på å få ligge og slappe av, få massasje og kanskje en deilig ansiktsmaske som gjør at huden blir myk og god. Babyer og barn får jo babyoljer og kremer, det er litt det samme. Det er viktig å få høre at man er spesiell og fortjener å ta vare på seg selv, også som liten. Det kan legge et grunnlag for å ta vare på seg selv når man blir litt eldre.

Er det vinklet mot sminke, skjønnhetspress, kurer mot det ene og det andre, negler, kroppsfiksering osv, slik som voksenspa noen ganger er, er det motbydelig og har ingenting med barn å gjøre.

Syns det høres helt feil ut. Barna skal ha morsomme bursdager og andre feiringer med kaker, brus, lek og morro. Ikke bades med fokus på kropp, utseende og velvære. Syns det blir trist om barn under ungdomsskolealder får spabursdag istedenfor en skikkelig "gammeldags" barnebursdag.
Det er vel opp til foreldrene hvor de velger å legge fokus? Har aldri møtt et barn som ser på basseng, badstu og boblebad som noe som handler om kropp og utseende ( Ser ikke problemet med å utsette barn for "velvære").

Synes det blir minst like feil å være så bastant på hva som er morro for barn og hva som er "riktig måte" å feire på. For å sette det på spissen ville et barn med diabetes eller allergi kanskje synes det var like gøy med badelek som med fri flyt av kake, brus og godteri... ikke at man trenger en diagnose for å like noe annet enn deg.

Og er det ikke fokus på utseende i alle temabursdagene? Det er 5 minutter siden sist jeg så et panisk skrik om hjelp på facebook fra en mor som hadde skjønt at barna måtte ha kostyme i bursdag i morra.

Ser ikke problemet med bassenger, boblebad og massasje for avslapning, da fokuset ikke er på utseende men velvære. Skjønnehetspleie som asiktsmasker og sminke ville nok ikke vært aktuelt før en viss alder...og da trur jeg dessuten jeg ville laga spaet hjemme :) Jeg er for å ha "gammeldags" bursdag så lenge barna ønsker det, men skjønner jeg en dag vil møte andre ønsker fra gutta og da får vi jo se hva vi ender opp med ;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Selv syns jeg virkelig ikke noe om det!!
Det blir for stort fokus på utseende,og alt alt for tidlig!!

Det stemmer! !!
Hadde aldri brukt penger på noe sånt. Her går vi for tradisjonell hjemmebursdag og sånn forblir det til de slutter å invitere hele klassen.

Har en 3 klassing hvor kropp er veldig i fokus om dagen :O

Back
Topp