Barn skal leke, ikke leke voksne..
Synes dettte skurrer litt, for barn kopierer jo voksne hele tiden, store deler av leken deres består i nettopp det. De leker "mor, far og barn", rollelek med diverse yrker, og driver "skjønnhetssalong". Og de barna jeg har møtt ELSKER å få gjøre det samme som de voksne rundt seg.
Jeg ville imidlertid aldri tatt med en klasse eller stor gruppe barn på spa, mest med tanke på at det skal være et avslapnings-sted og man får ikke mange barn til å slappe av og være stille sammen, så det er helt mot sin hensikt, både for dem, og for andre som evnt måtte være der.
Men jeg kunne godt tatt med barnet mitt på spa for en spesiell anledning, evnt med et par venner. Kanskje til og med med en behandling eller to. Riktignok ikke uoppfordret, men dersom det er et ønske. Det kan jo fort bli løsningen på bursdagsselskap-problematikken. Føler kanskje at det ikke er så aktuelt nå når jeg skal ha gutt, men om sønnen min vil være med på spa, så kan det godt hende han får det. Og kunne også gjerne gjort det som en slags mor/barn-greie, ordentlig kvalitetstid med et hint av luksus
Jeg skjønner liksom ikke at det skal være så forferdelig å la barn ta boblebad og badstu, jeg. Nå er det jo faktisk slik at bassenget ofte befinner seg i spa-avdelingen dersom hotellet har det, og jeg ser ikke akkurat for meg å gå i bassenget uten barna om jeg bor på hotell med basseng, så da blir det jo litt automatisk.