Barnespa

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Flere hoteller o.l. tilbyr egne barnepakker med spa for de små. Det er også blitt mer vanlig med barnebursdag på spa.

Kunne du tatt med klassen til barnet ditt på spa for en aromamassje?
Det er barn ned i 5års alder hørte jeg på nyhetene. Mor og barn kan også få behandling sammen.

Hva tenker du om saken?

Ikke i min villeste fantasi kunne jeg tenke meg å ha en sånn bursdag for barnet mitt... Synes ikke de "måtte" skal se ut eller oppføre seg som små voksne...

Selv syns jeg virkelig ikke noe om det!!
Det blir for stort fokus på utseende,og alt alt for tidlig!!

Barn skal leke, ikke leke voksne. Dette er ikke bra i det hele tatt.

Høres helt feil ut i mine ører

Tror ikke min hadde hatt tolmodighet til det

Kunne aldri feiret bursdag der, men når hun blir eldre hadde det vært koselig å ha henne med på kosedag bare for oss to! ♥

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har jo knapt vært på spa selv, men for meg er spa avslapping og egentid og langt fra det jeg forbinder med en barnebursdag.... La nå barna være barn!!!

Om snuppa blir typen som liker slikt, kan jeg sikkert syns at det vil være en koselig ting vi kan gjøre sammen om noen år, slik som jeg nå tar med en av gutta på "egentid" på kino, frozen yoghurt, klatring, sykkeltur etc nå. Aner meg at hun også kommer til å foretrekke klatring, i så fall blir det 0 spa:-) men som bursdag? Håper det er til 12-årsdag i så fall....

Som bursdagsfeiring, aldri i livet! Da blir det kake og fest med mye lek og morro :) Men at man kan ta med større barn, tenker da nesten ungdmskole på kvalitetstid ser jeg ikke bort i fra :)

Får vi en datter på sikt kan jeg også tenke meg ha mor og datterdag på spaavd.,men da er hun langt fra 5år!!:)

Barn skal leke, ikke leke voksne..

Synes dettte skurrer litt, for barn kopierer jo voksne hele tiden, store deler av leken deres består i nettopp det. De leker "mor, far og barn", rollelek med diverse yrker, og driver "skjønnhetssalong". Og de barna jeg har møtt ELSKER å få gjøre det samme som de voksne rundt seg.

Jeg ville imidlertid aldri tatt med en klasse eller stor gruppe barn på spa, mest med tanke på at det skal være et avslapnings-sted og man får ikke mange barn til å slappe av og være stille sammen, så det er helt mot sin hensikt, både for dem, og for andre som evnt måtte være der.

Men jeg kunne godt tatt med barnet mitt på spa for en spesiell anledning, evnt med et par venner. Kanskje til og med med en behandling eller to. Riktignok ikke uoppfordret, men dersom det er et ønske. Det kan jo fort bli løsningen på bursdagsselskap-problematikken. Føler kanskje at det ikke er så aktuelt nå når jeg skal ha gutt, men om sønnen min vil være med på spa, så kan det godt hende han får det. Og kunne også gjerne gjort det som en slags mor/barn-greie, ordentlig kvalitetstid med et hint av luksus :)

Jeg skjønner liksom ikke at det skal være så forferdelig å la barn ta boblebad og badstu, jeg. Nå er det jo faktisk slik at bassenget ofte befinner seg i spa-avdelingen dersom hotellet har det, og jeg ser ikke akkurat for meg å gå i bassenget uten barna om jeg bor på hotell med basseng, så da blir det jo litt automatisk.

Back
Topp