Barneski?

Jaja

Gift med forumet
Noen som har peiling på ski her eller? Lurer på å kjøpe ski til guttungen. Han er 3 1/2 nå. Han maser om at han vil ha ski hele tiden. Vi hadde egentlig tenkt til å vente til vinteren igjen men jeg har sett på litt ski nå... Men når er det egentlig vanlig at barn begynner å gå på ski?

snuppa her fikk nå til jul.. hun blir 5 til sommeren.. Kunne gjerne fått ski et par år før ja...

Her begynte de når de var 2 år... Kjøp de ganske korte, bare noen cm lenger enn de selv er.. Og smørefrie!!!

Han fikk det året han ble 2 år. Kjøpte sånn "frost" pakke, bruker de i år også.

Jenny har fått ski nå, hun er 2,5 år. 

Storesøster fikk da hun var 2 år, de brukte hun fram til nå på nyåret (hun blir 4 nå). Da arvet lillebror på 2 dem og hun fikk nye. Veldig greit starttidspunkt her i huset.

ORIGINAL: orchidee

Han fikk det året han ble 2 år. Kjøpte sånn "frost" pakke, bruker de i år også.

Er ikke de skiskoene fryktelig stive og upraktiske??? Var de iallefall i fjor[8D]... Kjøpte Alfa skinnsko isteden og angrer ikke...

Men nå blir ikke skisko brukt så mye da, så spiller vel kanskje ikke så stor rolle uansett...

ORIGINAL: Anna Anka

Her begynte de når de var 2 år... Kjøp de ganske korte, bare noen cm lenger enn de selv er.. Og smørefrie!!!

Jeg har hørt at du helst ikke bør kjøpe smørefri pga at da kan du bare bruke de når de er idèelt føre for de...?

vi kjøpte ski til snuppa vår til jul, på lekebutikken Extra leker, er sånne som en bruker vanlige sko/støvletter i, med staver til 199 [:D]
Hun blir 3 i mars og passet henne helt perfekt! personlig ville jeg ikke spandert tusen kr på ski til en 2-3 åring...Så visst jeg var deg - ta deg en tur til Extra leker [;)]

ORIGINAL: Mammasinegull

vi kjøpte ski til snuppa vår til jul, på lekebutikken Extra leker, er sånne som en bruker vanlige sko/støvletter i, med staver til 199 [:D]
Hun blir 3 i mars og passet henne helt perfekt! personlig ville jeg ikke spandert tusen kr på ski til en 2-3 åring...Så visst jeg var deg - ta deg en tur til Extra leker [;)]

koster ikke 1000 kroner da.. vi kjøpte madshus skipakke i fjor, 599.. de holder i år også, måtte bare ha nye skisko.. og unngår man de det står FROST på, så sparer man noen hundrelapper også.. [;)]
Jeg husker med gru hvor jævlig det var å gå på de med reimer, i høye stive støvler.. Ble ikke mye skiglede på meg gitt.. og gubben er erfaren skiløper og frarådet meg å kjøpe reim-ski til T uansett, så da ble det ordentlige ski, med ordentlige skisko...

Blir litt som å stå på skøyter på sånna tre-meier-reim-over-skoa-skøyter... [X(]

Mi var 1år og 4mnd..[;)]
Kjøpte en Madshus pakke. Og det gjør ingenting om skoene er en del for store. De går ikke så langt likevel. De leker seg jo mest![;)]

Her begynner de på læreski, slike man fester skoa på når de er 2 år. Snuppa på 8 er supergod på ski, har full kontroll i alle bakker og er mye bedre en morra si.. Vi bor på vestlandet og går på ski på det andre ville kalt bar asfalt. derfor ikke så dyre ski her i gården.

ORIGINAL: Lasog

ORIGINAL: Anna Anka

Jeg har hørt at du helst ikke bør kjøpe smørefri pga at da kan du bare bruke de når de er idèelt føre for de...?

Barna er ofte for lette sånn at ikke festesona under skia kommer ned i snøen og derfor funker smørefrie ofte dårlig... Men da kan man bare ta litt skismøring foran og bak festesona og skia er supre[:)]

Eldste her fikk ski når hun var 2,5, men er først i år at hun virkelig har forstått det med ski! og hun elsker skiene sine! Nå er hun 3,5 år!

Her var de litt over 2år når de fik ski. Vi fikk beskjed om å holde oss unna frost for de er så stive. Ikke kjøp smørefri!
Vi er veldig fornøyd med Fisher skia.

Dra på en brukt butikk eller fetex, der har de billige barneski som ser nesten nye ut.

Her er snuppa sine første ski.. Hun ble 3 år i oktober og fikk disse for 3 uker siden

Back
Topp