Barneski?

Veslesnuppa (1 år og 7 måneder nå) har begynt å gå på ski nå i vinter, og skal ha med seg ski i barnehagen på mandag, siden hun tjuvlånte noen andre sine ski her om dagen, var det like greit å ha de med i barnehagen med en gang. Storesøster fikk ski til jul da hunvar 1 år og 9 måneder. Hun begynte å ha med seg ski i barnehagen i fjor. Nå er det masse skigåing i barnehagen for de fra gruppa til storesøster. Begynte litt i fjor, men nå har de skitur hver turdag og går ellers på ski hver dag i løype rett utenfor gjerdet i barnehagen. Ski er et av fokuset i barnehagen deres, så fra de er på 3 års gruppa (dvs nå for de som er født 2007), er det masse organisert skigåing. Synes det er veldig greit at de starter på ski så tidlig jeg. De aller første skiene deres har vært sånne ski fra sportsbutikken, men som en også får på lekebutikk osv, plastikk. Sånn som en setter skoene fast på, men ikke sånne de står helt fast på, bare foran med reim bak. Drittski egentlig for de er så glatte, men de minste skiskoene har vært altfor store. Storesøster fikk ordentlige ski til jul for 1 år siden, 2 år og 9 måneder gammel. Koster ikke nødvendigvis så masse med skipakker. Vi kjøpte til 599 kr for ski og skisko på obs i går, og staver koster 200 kr omtrent (har ikke kjøpt enda, må ta det over helga). Holder seg unna Frost, så blir det billigere.

Jeg gikk mine første skirenn vinteren 83/84, er født november 82, så gikk på ski fra med en gang snøen kom da jeg fylte ett, så de har vel noe å slekte på. Har gått altfor lite på ski selv de siste årene, men håper det blir bedre når jentene blir litt større og går en del selv. Storesøster er en kløpper på ski alt.

Back
Topp