Barnesikring i hjemmet

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva har du barnesikret?
Hvor kjøper du barnesikring?

Er du nøye med å feste ting til veggen å sånt?

Vi har trappegrinder, beskyttelse på alt av hjørner, plugger i stikkontaktene, stripset ledninger (de er i tillegg gjemt helt vekk), skap/skuffe-sikringer på alt på kjøkkenet, klemsikring på innerdører (både under, på sidene og i mellom dør og vegg), "grind" rundt vedovn. I tillegg har vi satt opp ekstralåser på veranda og ytterdør, og barnesikring på alle vinduer. Alt av hyller, speil, skap o.l er skrudd ekstra fast slik at det er umulig å velte/rive ned selv om det blir klatret/slått i/på. Jeg har også gjemt bort/hengt bort alt av snorer til persienner etc. Medisinskap er hengt i kjelleren (og nøkler er gjemt bort). Jeg gjemmer til og med strikkepinnene godt før jeg legger meg. :D Godt mulig jeg har glemt noe nå. :D

Her er det trygt for å si det sånn. ☺️ :D

Låser døra til kjelleren og har stoppere på søppelskapet og krydderskuffen...

Ikke så mye nå lengre siden han er 2.5 år men trappegrind har vi enda og festet mye møbler i veggen :)

Nei. Vi har i grunnen aldri sikret noe her hjemme.
Har så klart passet på at ikke klorin og sånne ting står tilgjengelig. Og vi hadde sånne ting i stikkontakter da de var små.
Det eneste vi har sikret og fortsatt sikrer er vedovnen selv om de er 5 og 8 år.

Men ungene har heller aldri vært oppi og borti alt mulig, og de har aldri ramlet og slått seg mot noe heller, så det har gått fint. Tror vi har hatt spesielt snille småbarn [emoji13]

Eneste vi har hatt er sikring på søppelskuffen og trappegrind. Noe mer har ikke hvert nødvendig her

Enn så lenge kun hundesikrikg av mangel på barn, men har allerede en trappegrind som stenger hunden ute av soverommet (liten leilighet så inngangen er ved stuen). Men innen en eventuell lille er skikkelig mobil har vi mulig flyttet.

Om ikke må enkelte hyller festes i veggen, ledninger osv flyttes opp fra gulvhøyde, hundens mat flyttes/beskyttes, grinden opp foran soveromsdøren (unngå at hunden går inn på soverommet) og det generelt må ryddes opp fra barnehøyde og inn i skap.

Vi har peisgrind, ellers fint lite.

Har ikke barnesikret så mye. Låst kjellerdøra, låst både bad og kjøkken før jeg går og legger meg (da ungene var mindre) og hadde grind foran peisen med andremann. Og vaskemiddel og sånn står såklart ikke fremme.

Barnesikret dører og skuffer på kjøkkenet og alle vaskemidler på hylle på vaskerommet. Plugger i stikkontaktene og ikke unuselige ting i vindu eller nært kanten.

Grind foran vedovn og trapp, beskyttelse på kantene til stuebordet og barnesikring på søppelskap på kjøkkenet og på vaskeskapet var det jeg hadde tenkt. Her er bollen fortsatt i ovnen, så hvis det viser seg å være et svært nysgjerrig og aktivt barn så må vi kanskje trappe opp!

Her går vi for løsningen med å flytte ting ha ikke får leke med ute av rekkevidde. Lille synes noe av det beste i verden er å tømme kjøkkenskapene for barneservise og kluter! Oppbevarer alt av vaskemidler og medisiner i overskap. Dobørsten står oppe på hyllen bak toalettet.

Skapene i stuen er skikkelig sikret. De går opp til taket og ville vært livsfarlige å få over seg selv for en voksen. Brede kommoder ser jeg ikke noe behov for å feste til veggen.

Har trappegrind oppe og nede, sånne greier i stikkontaktene og grind foran vedovnen når den er i bruk.

Det «farligste» vi har i hus er sofaen. Hun ramler oftere ned fra enn hun klemmer fingrene i skuffer og dører på kjøkken.

Trappegrind og peisgrind er eneste vi har hatt. Satt på sikring på søppelskuffen med tredje, da han dro ut søppel hele tiden. Tok ca tre dager før han klarte å åpne den likevel.

Har kjøpt sånn peisgrind. Tror det blir med det, men vet jo ikke hvordan ungen blir enda da [emoji28]

Har trappegrinder og peisgrind. Stikkontaktene er det "innebygd" sikring i. Ellers rydder vi såklart unna det som er farlig å spise eller leke med.

Kjøpte dører til bokhylla. Ellers er leiligheta hyndesikret.

Skal feste møbler i veggene når mini er litt mer mobil, hat ikke gjort det enda i tilfelle vi flytter.

Grind til trappa og litt sikring av noen skuffer og skap( mye fordi vi holdt på å gale av å rydde). Har kroker til soverom dører og til skyvedører på kjøkkenet. Er visst ganske morsomt å smelle i dører

Back
Topp