Barnesete til bil

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sitter på nettet å kikker litt på barnesete, da vi må ha nytt til baby.
Ser på et som heter Axkid Babyfix, som er på tilbud, med base.
Noen som har vært borti dette, og kan fortelle meg litt om det? Er det et bra sete?
Evt andre seter man bør se på ? :)

Har ikke vært borti noen. Men hørt og lest mye bra og maxi cosi! Så tror det blir det her :D

Ikke hørt om det, dessverre.
Her sverger vi til BeSafe og har bare bilstoler derfra. Kjøpte Maxicosi først men synes der skranglet når vi kjørte så vi byttet det inn. Mulig vi var uheldige med stolen, ser maaaaaange av de rundt omkring.
Tror det er tilbud før eller senere på alle bilstoler i løpet av høsten, så du kan kjøpe det du har lyst på.

Axkid er vel ganske nytt? Syns jeg har lest mye bra om det! Sjekk ut de nyeste testene!! Og vekta på setet ifht Maxi cosi.

Hvis du ikke velger dette setet så anbefaler jeg Maxi cosi

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Leste test på Axkid, det kommer kjempedårlig ut i test i Sverige :/ Så da blir det ikke det. Ei venninne av eg skal selge et Maxi Cosi Pebble med base, for 1000kr så da tror jeg vi tar det istedenfor :) Det er best i test, og ho hadde brukt det bare 3 mnd :)

Vi har britax og er kjempefornøyd med det :) ellers har jeg også hørt mye bra om cybex sitt, og har cybex som sete når mini vokser ut av britax :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde britaxx2 til snuppa, HATER det! ALDRI mer at jeg skal ha et sånt drittsete :P hehe.. Dyrt var det og.. Likte det ikke i det hele tatt, satt helt rett i ryggen og fikk ikke lagt det ned på noen måte. Så ho satt ikke ordentlig idet.. men mulig babysetene er bedre :)

Hadde maxi cosi pebble med første som vi skal bruke til nestemann også. Basen er lett å montere og setet er sikkert og lett å bære (ett must etter keisersnitt, for å si det sånn...) Vi anbefaler pebble på det sterkeste!

Termin januar 2015

Hadde britaxx2 til snuppa, HATER det! ALDRI mer at jeg skal ha et sånt drittsete :P hehe.. Dyrt var det og.. Likte det ikke i det hele tatt, satt helt rett i ryggen og fikk ikke lagt det ned på noen måte. Så ho satt ikke ordentlig idet.. men mulig babysetene er bedre :)

Babysetet til britax slo maxi cosi pebble i sikkerhetstester da vi kjøpte det for to år siden. Har blant annet 5 punkts sele. Falt for at det veide så lite i tillegg til at det er lettere enn maxi cosi å bruke (kan håndtere bøylen med en hånd i stedenfor å måtte bruke begge på maxicosi). I tillegg hadde emmaljunga vognen vår adapter til setet (nå tror jeg også de har til maxicosi). Men tror for all del begge er gode seter :)

Sverger til besafe og cybex her :) Når baby blir stor nok skal h*n få ett cybex sirona. For selv om besafe er best, så er dem så store, og nr 1 har gått gjennom mange dunk i hodet fordi setet tar så mye plass. Cybex sirona kan man vende ut mot døra slik at inn og ut-setting blir enklere :D

Ikke hørt om det sete nei :)

Har maxi cosi etter vesla, så blir å bruke det :)

Besafe har jeg bare dårlige erfaringer med. Har hørt acta graco og britax er gode seter :)

Blir nok bepple her :) Som sagt skal jeg aldri ha britax igjen, veldig missfornøyd med det dessverre.. Men det er jo opp til hver enkelt. Bepple var best i test så jeg hvertfall :)

Sverger til besafe og cybex her :) Når baby blir stor nok skal h*n få ett cybex sirona. For selv om besafe er best, så er dem så store, og nr 1 har gått gjennom mange dunk i hodet fordi setet tar så mye plass. Cybex sirona kan man vende ut mot døra slik at inn og ut-setting blir enklere :D

Cybex sirona er supert! Kjempegreit å sette inn og ta ut av :)

De fleste er superfornøyd med Maxi cosi. Mens britax er det veldig delte meninger. Så sånn sett er Maxi cosi absolutt tryggest å kjøpe da både brukerne er mest fornøyd og det er et av de beste på tester.
Som nr 2 sete kan jeg fint anbefale cybex sirona. Har det til 3,5 åringen og er kjempe fornøyd

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Ble bepple her, veldig fornøyd, det er så fiiiint:D

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp