Barnerommet

LykkeINovember

Blir kjent med forumet
Når begynner dere på det? Ser så mange flotte barnerom på nettet og blir jo så gira! ;)
Ser også at det er flere som har sengene til de små plassert på barnerommet. Sover babyen på eget rom fra starten da? Eller har de rett og slett to senger?

Førstegangs her, så mye tanker og spørsmål! ;)

Ha en fin dag alle sammen!

Vi har begynt å tenke på det og rommet skal være oppe ved siden av vårt soverom og tvers over guttungen sitt:)
Er mageboeren en gutt blir det samme farge som Oliver James sitt ellers blir det tilsvarende farge i rosa.
Har fargen pirat på Oliver James sitt rom, blanding mellom turkis og lyseblå...

Slik:

CIMG6125.JPG

I forhold til hvor lenge man har barnet på samme rom er det jo variasjoner og mye opp til foreldrene. Hva er mest praktisk, hva er man komfortabel med osv. Noen flytter de gjerne ved 6mnd alder og andre venter til de er over året. Er jo også mange som har barnet oppi foreldrene sin seng den første tiden mellom seg, og da ofte i et babynest eller lite rede.

Vi har akkurat pusset opp :) Våre to yngste med 18 mnd mellom når baby blir født skal dele rom. Kommer til å ha babyen på vårt rom minst 6 mnd, antagelig lenger :) Det vi gjorde sist og kommer til å gjøre nå også er å ta av ene langsiden på sprinkelsenga og så feste senga i vår seng så den blir en forlenger av vår seng. Veldig greit når baby våkner om natten, når man skal amme osv :)

Blir ikke noe babyrom, før jeg kjøper meg noe nytt til neste år. Frem til da deler vi rom. Jeg skal ha floor-bed til mitt lille nurk etter hvert, men det får bli inne hos meg i første omgang. Regner med å ha nurket i min seng i begynnelsen, eventuelt ha en slik seng som festes til min, frem til den flytter til egen madrass :)

Jeg tenkte også at vi skulle ha sprinkelseng inne hos oss i starten. Det fremtidige barnerommet er for øyeblikket lekerommet til jentene på 6 så tenker at vi bare kan vente med å gjøre ferdig rommet til minsten før han/hun trenger det. :) får heller lage en koselig babykrok på vårt soverom. :)

Flere som vil dele bilde av sine løsninger? Er så gøy å se! :)

Vi har bare ett soverom men starter bygging av hus nå i juni så etterhvert skal vi begynne å fikse barnerom:)

Vi skal ha babyen liggende på vårt rom :) vi har kun ett soverom, så vårt barn får ikke eget rom før vi får kjøpt oss noe større :)

Babyen sover hos oss i starten og lager derfor ikke i stand eget rom i begynnelsen. Vi har bare tre rom i andre etasje, så leker litt med tanken på å flytte seksåringen til første etasje eller at to av ungene deler rom.. Må se det an litt...

Babyen sover hos oss i starten og lager derfor ikke i stand eget rom i begynnelsen. Vi har bare tre rom i andre etasje, så leker litt med tanken på å flytte seksåringen til første etasje eller at to av ungene deler rom.. Må se det an litt...
Samme her, bare vi har 3 soverom i hovedetasjen og flere i kjelleren. Eldste er bare 4,5 så vil ikke ha han i kjelleren på en god stund ennå ;)

Samme her, bare vi har 3 soverom i hovedetasjen og flere i kjelleren. Eldste er bare 4,5 så vil ikke ha han i kjelleren på en god stund ennå ;)
Tror han kan bli klar i løpet av året til å flyttes ned, men han er jo seks da, hadde ikke gjort det om han var 4,5!

Ble bitt av basillen og innredet flott babyrom til storesøster. To år senere flyttet vi, uten at jenta hadde brukt rommet en eneste natt.

Babysoverom er utrolig søtt på bilder, men jeg vet ikke om så mange som bruker dem. Vi setter senga på vårt rom, og lager etter hvert en lekekrok på stua.

Vi har begynt med oppussingen. Møblene er hvite og veggen og innebygde hyller er drivved farge :-) gardinene og pynt tilpasser jeg etter jeg vet hva kjønnet er :-)

Vi har et rom vi pusset opp i påsken, med helt nytt gulv, tak, vegger osv. Nå står det bare helt tomt og venter på å bli babyrom :) Så jeg tenker at da kan jeg fint begynne å pusle så smått der inne. Iallefall etter oul når vi forhåpentligvis vet kjønn :) Synes det er så koselig med redebygging, så jeg ser ingen grunn til å spare det til siste slutt. Spesielt ikke når rommet uansett ikke er i bruk ;)
Vi kommer nok også til å ha babyen på vårt rom i starten. Jenta vår sov hos oss til hun var 5,5mnd.

Vi har tre soverom på loftet. Vi har ett, og barna hvert sitt. Tenker at størstejenta kanskje flytter en etasje ned til neste sommer eller noe, så får babyen hennes rom på loftet. Men vi får se hvordan det blir. Kanskje minste får sove på rommet til en av storesøsknene ei stund, om ikke hun største føler seg klar til å flytte ned.. Vi tar det litt som det kommer. Det blir ihvertfall ikke noe omrokkeringer eller oppussing før babyen kommer.
Til de to største var rommene ferdig oppussa til de ble født. Syntes det var så greit å ha en kommode og utstyr og greier på rommene deres, selv om de ikke sov der. Hadde gjort det samme nå, om vi hadde et ekstra rom i samme etasje :)

Vi har begynt å sette i stand!!:D klarer ikke vente lenger!babyens rom er rett ved siden av våres:) veldig greit sånn:):)

Her blir den lille pp samme rom som oss, vi har for lite soverom, men skal bygge ut neste år så vi får litt flere soverom ☺

Back
Topp