Barnerom!

FrøkenMG

Forumet er livet
Assistert-jentene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Aprilspirene 2023
Jeg har begynt å tenke på å male fremtidig barnerom. Vi venter en gutt, men jeg har ikke lyst på å ordne et typisk «gutterom».

Rommet er i dag i fargen Warm blush fra Jotun, og den liker jeg ikke i utgangspunktet, så den skal vekk uansett. Men hvilken farge skal jeg male det i? Vi er ganske «fargerike» av oss, nylig malte vi stua i Palmetto (også fra Jotun).

Noen andre gode tips til barnerom? Del inspirasjonen! :D
 
Sniker

fargen soft teal:) utrolig behagelig farge, ei jente jeg er tante til har den på rommet sitt:)
 
Her tror jeg vi skal gå for en grønn (laurbær, green harmony/green leaf) eller en brun (smoked oak, hipster beige) uavhengig av kjønn. Heller nok på en av de grønne akkurat nå men her males det gjerne ofte uansett :mad::)
 
Her tror jeg vi skal gå for en grønn (laurbær, green harmony/green leaf) eller en brun (smoked oak, hipster beige) uavhengig av kjønn. Heller nok på en av de grønne akkurat nå men her males det gjerne ofte uansett :mad::)
Jeg har kikket på Laurbær, faktisk. Grønt er en veldig behagelig farge, syns jeg. :)
 
Vi malte babyrommet i Soft Mint med klassisk hvit listverk, og innredet det med hvite og lys eikefargede møbler, knagger og bilderammer. Med nydelige bilder fra tails.no og Cecilie Sørgård. Så fornøyd med det rommet!

Lillegull skal inn på nytt rom når julebabyen kommer, og det rommet har vi malt i Soft Teal. Elsker grønt, og at det er kjønnsnøytralt :)
 
Last edited:
Kan anbefale Laurbær. Vi valgte den i både soverom og stue, nydelig farge :) På guttens soverom har vi minty breeze. Synes den også er ganske fin :)
 
Jeg malte rommene til jentene i minty breeze! Kan legge er bilde på skjult av rommet til minsta :)
 
Her tror jeg vi skal gå for en grønn (laurbær, green harmony/green leaf) eller en brun (smoked oak, hipster beige) uavhengig av kjønn. Heller nok på en av de grønne akkurat nå men her males det gjerne ofte uansett :mad::)
Hipster brown er veldig fin:)
 
Vi hadde Senses på gjesterommet og jeg ville egentlig beholde den. Men samboer ville male rommet og det har nok blitt litt «gutterom» :p

Rommet er malt i Blåis, kommode i Evening Green, fjell i Minty Breeze og Soft Mint. Vi har Treasure på vårt soverom - den er også veldig fin!
 

Vedlegg

  • EA6DDB95-6A60-4F63-AAB3-BDF03CBC27F4.jpeg
    EA6DDB95-6A60-4F63-AAB3-BDF03CBC27F4.jpeg
    22,8 KB · Visninger: 52
  • C82FD896-907D-4F82-941F-24CD4C5697D2.jpeg
    C82FD896-907D-4F82-941F-24CD4C5697D2.jpeg
    27,3 KB · Visninger: 53
  • 4A2151A2-C737-4DB0-88FC-3AC4F441CCD6.jpeg
    4A2151A2-C737-4DB0-88FC-3AC4F441CCD6.jpeg
    27,6 KB · Visninger: 51
Vi hadde Senses på gjesterommet og jeg ville egentlig beholde den. Men samboer ville male rommet og det har nok blitt litt «gutterom» :p

Rommet er malt i Blåis, kommode i Evening Green, fjell i Minty Breeze og Soft Mint. Vi har Treasure på vårt soverom - den er også veldig fin!
Jeg så bildene dine inne på et annet terminforum, rommet er skikkelig fint!

Hvordan behandlet dere kommoden da dere malte den?
 
Jeg så bildene dine inne på et annet terminforum, rommet er skikkelig fint!

Hvordan behandlet dere kommoden da dere malte den?

Jeg kjøpte kommoden brukt, den var da umalt. Skulle egentlig grunne den, men valgte å droppe det. Kjøpte møbelmaling (listmaling) og malte to ganske tjukke strøk (pensel på alle hjørner/små overflater og rulle på flatene). Får se hvordan det holder etter hvert.. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg brukt et lag heftgrunn først!
 
Hun som ikke skulle ha blått rom har nå landet på Retroblå. :rolleyes: Heihei, gutterom! :hilarious:

Tenker én blå vegg og tre vegger i hvit. Tror kanskje det blir Bomull, siden listverk og dører er i den hvittonen. Vurderer å male taket i bomull også.
 
Hun som ikke skulle ha blått rom har nå landet på Retroblå. :rolleyes: Heihei, gutterom! :hilarious:

Tenker én blå vegg og tre vegger i hvit. Tror kanskje det blir Bomull, siden listverk og dører er i den hvittonen. Vurderer å male taket i bomull også.

Retroblå har vi som kontrastvegg i stua - kjempe fin!:D
Har selv 1 vegg med rosa (silky pink) og tre hvite - synes det holdt med 1 rosa:p
 
Back
Topp