Barnemishandling...

Barnemordere, barnemishandler og pedofile er jo de som blir knertet først i fengsel( av de innsatte).,... Det sier jo litt om hvor lavmål moral det er for de aller aller fleste!

Veldig enig med deg!!
Sjeldent jeg klarer å tenke i de baner for det er så vondt å tenke på. [:(][:(]

Blir helt kvalm av å lese om slike saker i media. Og etter jeg fikk barn selv er det helt grusomt.

ORIGINAL: Lilletrille

Barnemordere, barnemishandler og pedofile er jo de som blir knertet først i fengsel( av de innsatte).,... Det sier jo litt om hvor lavmål moral det er for de aller aller fleste!
Det er jeg faktisk veldig glad for!

ORIGINAL: forvirretmor

ORIGINAL: Tøsa^^

Har tenkt litt på det jeg og.
En ting er å miste besinnelsen å riste i et barn... ille nok det. Da bør man søke hjelp.
Men de som seriøst mishandler barn til døde.
Det er så avskyelig og forkastelig at jeg har ikke ord.
Jeg forstår folk som mister besinnelsen og slår.
Men jeg forstår virkelig ikke folk som mishandler barn over tid. Jeg fatter og begriper det ikke.
Jeg skjønner at det finnes seriemordere, folk som tenner på å ha sex med trær og folk som liker å sy klær av menneskehud.
Men banremishandling? Nei...
Barnemishandlig må være den hanlingen av alle som viser størst mangel på empati.Et uskyldig barn liksom...? Klarer man ikke føle skyld av å skade et barn så har man virkelig ikke empati over hodet.

Ja det mener jeg og... Det er det laveste man kommer.
Dyreplageri og... det finnes ikke noe mer uskyldig og ærlig enn barn og dyr.
De handler bare etter instinkt.

vi er bare dyr vi også - menneskets natur er komplisert. det finnes også "avvik" bland mennesker (les syke i hodet). men akseptabelt synes jeg heller ikke det er!!!

tenker "ofte" på dette. jeg er en av de som har lav terskel for å sende bekymringsmelding til barnevernet (har begrenset valgfrihet i mitt yrke da). i mange av tilfellene tar jeg nok feil men jeg klarer bare ikke å leve med tanken på at jeg ikke gjorde noe i et tilfelle der et barn misshandles. har nemlig et tilfelle der jeg angrer på at jeg ikke gjorde noe før det var for sent (de flyttet). da får jeg heller bare leve i et midlertidig helvete med mildt sagt forbanna foreldre.

ORIGINAL: eLLe*meLLe

Veldig enig med deg!!

Blir helt kvalm av å lese om slike saker i media. Og etter jeg fikk barn selv er det helt grusomt.
Det er kjempe vondt.Det er ubehagelig å tenke på og man vil helst unngå det,men jeg tror faktisk at vi må begynne å ta tak i det.Selv om det er vondt.
Jeg er en av de som hopper over minnevideo fordi det blir for tøft.Og nå føler jeg meg faktisk utrolig feig i forhold til hva disse barna har opplevd. Hvis man får større bevissthet rundt dette og tvinger det på mennesker så vi ikke kan lukke øynene og late som det ikke skjer,kanskje det hjelper??

Har tenkt litt på det jeg og.
En ting er å miste besinnelsen å riste i et barn... ille nok det. Da bør man søke hjelp.
Men de som seriøst mishandler barn til døde.
Det er så avskyelig og forkastelig at jeg har ikke ord.
Jeg forstår folk som mister besinnelsen og slår.
Men jeg forstår virkelig ikke folk som mishandler barn over tid. Jeg fatter og begriper det ikke.
Jeg skjønner at det finnes seriemordere, folk som tenner på å ha sex med trær og folk som liker å sy klær av menneskehud.
Men banremishandling? Nei...
Barnemishandlig må være den hanlingen av alle som viser størst mangel på empati.Et uskyldig barn liksom...? Klarer man ikke føle skyld av å skade et barn så har man virkelig ikke empati over hodet.

Ja det mener jeg og... Det er det laveste man kommer.
Dyreplageri og... det finnes ikke noe mer uskyldig og ærlig enn barn og dyr.
De handler bare etter instinkt.
Ja barn og dyr går under ett...

Veldig enig med deg!!

Det er kjempe vondt.Det er ubehagelig å tenke på og man vil helst unngå det,men jeg tror faktisk at vi må begynne å ta tak i det.Selv om det er vondt.
Jeg er en av de som hopper over minnevideo fordi det blir for tøft.Og nå føler jeg meg faktisk utrolig feig i forhold til hva disse barna har opplevd. Hvis man får større bevissthet rundt dette og tvinger det på mennesker så vi ikke kan lukke øynene og late som det ikke skjer,kanskje det hjelper??

Det synes jeg var utrolig deilig å lese. Var som om jeg skulle skrivd det selv. Jeg tenker så mye på barna som blir mishandlet eller har det tøft at det snart tar rotta på meg. Når jeg forteller eller prater om det med andre, vil de helst lukke ørene og snakke om noe annet, "snakke om noe koseligere" som de sier. Men det ER faktisk barn der ute akkurat nå, som trenger hjelp.
Jeg er HELT, HELT enig med deg forvirretmor!

ORIGINAL: trekløver`n

Veldig enig med deg!!

Det synes jeg var utrolig deilig å lese. Var som om jeg skulle skrivd det selv. Jeg tenker så mye på barna som blir mishandlet eller har det tøft at det snart tar rotta på meg. Når jeg forteller eller prater om det med andre, vil de helst lukke ørene og snakke om noe annet, "snakke om noe koseligere" som de sier. Men det ER faktisk barn der ute akkurat nå, som trenger hjelp.
Jeg er HELT, HELT enig med deg forvirretmor!
Det er noe med det.Disse barna trenger flere til å kjempe for seg!

Klarer ikke lese alle svar her, er grusomt det som skjer med mange barn [:(]

Denne her knuste hjertet mitt:

http://www.dagbladet.no/2009/01/27/nyheter/drap/rettssak/usa/utenriks/4572913/

(Ingen sterke bilder, men utrolig sterk tekst.)

ORIGINAL: *~Trine~*

Enn alle de som blir psykisk mishandla da...det som ingen ser[&o] [:o]
For meg er det samme sak.Mishandling er mishandling enten det er psykisk eller fysisk.

Er så enig med deg!

Hellt enig med deg....
Forstår ikke hvorfor noen folk får barn, når det de gjør er å misshandle de så å si fra dag 1.. noen ganger dreper de pga det...[:(][:(]
Får vondt langt inni hjerte mitt bare av å tenke på det [:(]

De sku blitt steinet ! ! ! !

ORIGINAL: *~Trine~*

Enn alle de som blir psykisk mishandla da...det som ingen ser[&o] [:o]
For meg er det samme sak.Mishandling er mishandling enten det er psykisk eller fysisk.

hellt enig! Mishandling er mishandling... Om arrene vises eller ikke!

ORIGINAL: trekløver`n

Denne her knuste hjertet mitt:

http://www.dagbladet.no/2009/01/27/nyheter/drap/rettssak/usa/utenriks/4572913/

(Ingen sterke bilder, men utrolig sterk tekst.)

den skaen har jeg lest om før... hellt grusom [:(][:(]

ORIGINAL: Lilletrille

Orker nesten ikke tenke på det engang[:@][:(]

Helt enig...

ang dilemmaet:
Jeg tror ikke jeg hadde levert de der, tror aldri jeg hadde kommet i en sånn situasjon at jeg mistet total kontroll over livet mitt og barnet mitt sitt...MEN det er jo lett å sitte her å skrive da. Jeg hadde anmeldt faren jeg, hvis jeg var 100% sikker og skaffet mest mulig bevis og filmet/dokumentert så godt som mulig situasjonen og barna der..
Men tror faktisk nesten heller jeg hadde drept (høres totalt sykt ut) men i mitt tilfelle så vet jeg jo at barnet hadde kommet til min fantastiske familie, og det hadde jeg syntes var bedre enn annen hver uke med mishandling, faktisk... ( tror jeg hvertfall)[:o]

DOKUMENTERING! Det er DET som er viktig når de skal anmelde noen for vold osv!!! Vise at misshandling har skjedd over tid og legge frem bevisene..

dette gjelder ikke barn da, men husker ei dame som var på Oprah en gang... Sønnen filmet mens faren misshandlet henne VOLDSOMT! man ser på tapen at denne fysiske og psykiske misshandlingen holder på i et par timer!
Hu går ikke til politiet!
Hu og sjefen begyner å dokumentere hver gang hu kommer på jobb med blåmerke osv..
sparer opp penger osv..

Så får hu hjelp til å rømme og får med seg to av barna.. Går til sak mot ektemannen og vinner...

Advokaten sier at hadde hu komt KUNN med filmen der man ser den grove misshandlingen, kan det hende mannen ikke hadde fått noe særlig fengsel straff i det helle tatt!!!

Er helle SYKT!! [:'(]

ORIGINAL: Frk.Musehus

Jeg er helt enig med deg..[&o]

Back
Topp