Barnemishandling...

forvirretmor

Gift med forumet
 Jeg har alltid hatt en enorm avsky til barnemishandling,men i kveld har jeg reflektert mer enn vanlig over dette.

Jeg kan bare ikke forstå hvordan noen klarer å skade barn.JEG KAN IKKE FORSTÅ DET!!! Mennesker som gjør dette,samme hvilken grad burde vært satt inn på livstid.Det er tydeligvis noe så fundamentalt galt at det ikke er rom for bedring. Det burde ikke være til å tilgi overhodet!Jeg synes faktisk ikke den type mennesker fortjener livetsrett...

Jeg skammer meg over å være menneske når jeg tenker på at det finnes barn som går gjennom dette hver dag,og at barn skal dø på grunn av det.Det er så forkastelig.Jeg mister all tro på menneskeheten... Hva for slags vesener er vi egentlig? Hvorfor er dette en del av vårt samfunn?

Jeg skulle ønske barnevernet fikk betydelig flere midler til  forkjempe dette.Og dette burde være en kamp som kjempes verden over,på lik linje som at alle burde ha mat på bordet.Det er alt for mange land med for høy tolleranse.

Barn har aldri bedt om å komme til verden.Alle barn fortjener å bli behandlet på en god og trygg måte!

Tårene mine renner for alle som har opplevd dette.Skulle ønske at det fantes noe som kunne sette en umiddelbar stopp for all mishandling

ORIGINAL: Frk.Musehus

Jeg er helt enig med deg..[&o]

me 2....

det som plager meg er at i mange situasjoner er det andre som vet om det eller har mistanke, men lite blir gjort.. snakker av egen erfaring da det var folk i min familie som visste om hvordan jeg hadde det hos mamma.. alikevel måtte jeg bo med dette i flere år..[&o]

Enig med deg.
Man føler seg så hjelpesløs når man hører om alle barna som lider [:(]

ORIGINAL: Qualitas

det som plager meg er at i mange situasjoner er det andre som vet om det eller har mistanke, men lite blir gjort.. snakker av egen erfaring da det var folk i min familie som visste om hvordan jeg hadde det hos mamma.. alikevel måtte jeg bo med dette i flere år..[&o]
Det er grusomt,og det skjer hele tiden.I mine øyne er det like ille. Grusomt!

Det er helt kvalmende forferdelig. Det er helt sinnsykt. Man hører om barn som rett og slett blir TORTURERT til døde, men det er vanskelig å se for seg. Ekstremt tungt å tenke over at det faktisk SKJEDDE, det fant faktisk sted. Lurer på hva jeg gjorde de dagene Baby P hadde det som verst. Det er den saken jeg tenker mest på. Stakkars lille baby Peter. Jeg får tårer i øynene bare jeg skriver det her.

Helt grusomt.. Jeg kunne faktisk helt hundre prosent ærlig gitt mitt liv for at ALL barnemishandling skulle tatt slutt!..[&o]

en foreleser fortalte en gang.. (litt langt ja)

en mor viste at sine barn ble mishandlet hos sin far, men måtte levere de der annenhver uke selv om unga skreik og ikke ville være der,
husker ikke hvorfor, men hun viste at hvis hun hadde gått til sak mot denne mannen hadde hun tapt og han hadde fått 100% foreldre ansvaret..

så hennes valg var:

kidnappe barna (muligens bli tatt, da hadde han fått foreldre retten)
drept denne mannen (havnet i fengsel og ungene hadde vært uten mor og far)
eller levere de der hylene å hysteriske annenhver uke... hun valgte det..

hva hadde du gjort?...

dette er sant!.. HELT GRUSOMT!:..

ORIGINAL: verteline

en mor viste at sine barn ble mishandlet hos sin far, men måtte levere de der annenhver uke selv om unga skreik og ikke ville være der,
husker ikke hvorfor, men hun viste at hvis hun hadde gått til sak mot denne mannen hadde hun tapt og han hadde fått 100% foreldre ansvaret..

så hennes valg var:

hva hadde du gjort?...

Jeg blir så trist,direkte kvalm.Hvordan skal man klare å beskytte barn med et sånt system?

ORIGINAL: verteline

så hennes valg var:

hva hadde du gjort?...

ALDRI I VERDEN levert dem der. ALDRI!! ALDRI ALDRI ALDRI!! Hadde prøvd ALT annet.. For Guds skyld!!

ORIGINAL: trekløver`n

Det er helt kvalmende forferdelig. Det er helt sinnsykt. Man hører om barn som rett og slett blir TORTURERT til døde, men det er vanskelig å se for seg. Ekstremt tungt å tenke over at det faktisk SKJEDDE, det fant faktisk sted. Lurer på hva jeg gjorde de dagene Baby P hadde det som verst. Det er den saken jeg tenker mest på. Stakkars lille baby Peter. Jeg får tårer i øynene bare jeg skriver det her.

Helt grusomt.. Jeg kunne faktisk helt hundre prosent ærlig gitt mitt liv for at ALL barnemishandling skulle tatt slutt!..[&o]
Ikke sant.Og Christoffer,Katie....
Det er så grusomt![:(]

ORIGINAL: Frk.Musehus

Jeg er helt enig med deg..[&o]

ORIGINAL: forvirretmor

Hvem Katie var det?[&o]

ORIGINAL: forvirretmor

Hvem Katie var det?[&o]
Det begynner å bli en del år siden nå.Ei lita jente i USA som ble mishandlet til døde.Var kanskje 3 år...

Jeg er så enig med deg. [:(]

Orker nesten ikke tenke på det engang[:@][:(]

Helt enig...

ang dilemmaet:
Jeg tror ikke jeg hadde levert de der, tror aldri jeg hadde kommet i en sånn situasjon at jeg mistet total kontroll over livet mitt og barnet mitt sitt...MEN det er jo lett å sitte her å skrive da. Jeg hadde anmeldt faren jeg, hvis jeg var 100% sikker og skaffet mest mulig bevis og filmet/dokumentert så godt som mulig situasjonen og barna der..
Men tror faktisk nesten heller jeg hadde drept (høres totalt sykt ut) men i mitt tilfelle så vet jeg jo at barnet hadde kommet til min fantastiske familie, og det hadde jeg syntes var bedre enn annen hver uke med mishandling, faktisk... ( tror jeg hvertfall)[:o]

Har tenkt litt på det jeg og.
En ting er å miste besinnelsen å riste i et barn... ille nok det. Da bør man søke hjelp.
Men de som seriøst mishandler barn til døde.
Det er så avskyelig og forkastelig at jeg har ikke ord.
Jeg forstår folk som mister besinnelsen og slår.
Men jeg forstår virkelig ikke folk som mishandler barn over tid. Jeg fatter og begriper det ikke.
Jeg skjønner at det finnes seriemordere, folk som tenner på å ha sex med trær og folk som liker å sy klær av menneskehud.
Men banremishandling? Nei...

ORIGINAL: Lilletrille

Orker nesten ikke tenke på det engang[:@][:(]

Helt enig...

ang dilemmaet:
Jeg tror ikke jeg hadde levert de der, tror aldri jeg hadde kommet i en sånn situasjon at jeg mistet total kontroll over livet mitt og barnet mitt sitt...MEN det er jo lett å sitte her å skrive da. Jeg hadde anmeldt faren jeg, hvis jeg var 100% sikker og skaffet mest mulig bevis og filmet/dokumentert så godt som mulig situasjonen og barna der..
Men tror faktisk nesten heller jeg hadde drept (høres totalt sykt ut) men i mitt tilfelle så vet jeg jo at barnet hadde kommet til min fantastiske familie, og det hadde jeg syntes var bedre enn annen hver uke med mishandling, faktisk... ( tror jeg hvertfall)[:o]
Jeg skjønner tankegangen din og det er det som hadde virket mest naturlig for meg også. Spørsmålet er om jeg hadde klart å tenke langt nok frem i tid til å forstå at jeg bare hadde ødelagt enda mer for barna mine.Men jeg har mine tvil[&o]

ORIGINAL: Tøsa^^

Har tenkt litt på det jeg og.
En ting er å miste besinnelsen å riste i et barn... ille nok det. Da bør man søke hjelp.
Men de som seriøst mishandler barn til døde.
Det er så avskyelig og forkastelig at jeg har ikke ord.
Jeg forstår folk som mister besinnelsen og slår.
Men jeg forstår virkelig ikke folk som mishandler barn over tid. Jeg fatter og begriper det ikke.
Jeg skjønner at det finnes seriemordere, folk som tenner på å ha sex med trær og folk som liker å sy klær av menneskehud.
Men banremishandling? Nei...
Barnemishandlig må være den hanlingen av alle som viser størst mangel på empati.Et uskyldig barn liksom...? Klarer man ikke føle skyld av å skade et barn så har man virkelig ikke empati over hodet.

NEi det dilemmaet får man da virkelig virkelig håpe at man slipper unna![:(]

Back
Topp