Barnemat tråd!

Mitt første forsøk på gulrot og potet mos. Daniel fikk en liten smaksprøve og ga noen skikkelige grimaser. Var kanskje litt mye potet i forhold til gulrot. Satte en i kjøleskapet og resten i frysen.
hehe, ikke så greit når det ikke er "søtt nok" kanskje ;)
Jøsses, ser du er mye tøffere enn meg på porsjonsmengden. Jeg fyller bare aventbegrene 1/3 fulle jeg :p ;) :eek:

hehe, ikke så greit når det ikke er "søtt nok" kanskje ;)
Jøsses, ser du er mye tøffere enn meg på porsjonsmengden. Jeg fyller bare aventbegrene 1/3 fulle jeg :p ;) :eek:
Var kanskje litt mye ja. Får fordele det litt om det i det hele tatt faller i smak etter hvert.

Var kanskje litt mye ja. Får fordele det litt om det i det hele tatt faller i smak etter hvert.
tenkte at han kanskje er en sånn storspiser som må ha såpass til hvert måltid ;)

Mitt første forsøk på gulrot og potet mos. Daniel fikk en liten smaksprøve og ga noen skikkelige grimaser. Var kanskje litt mye potet i forhold til gulrot. Satte en i kjøleskapet og resten i frysen.
Så fantastisk. Han liker det vel etterhvert :)

Hermine fikk en liten porsjon (type 4ts) hirsegrøt med en tint isterning bringebær- og pæremos iblandet og GJETT om det falt i smak! Gapa som en trostunge! :D

Hermine fikk en liten porsjon (type 4ts) hirsegrøt med en tint isterning bringebær- og pæremos iblandet og GJETT om det falt i smak! Gapa som en trostunge! :D
Åh så herlig når de liker maten =)
Driver og funderer på om man kan lage vafler/ pannekaker med glutenfrie havregryn malt til mel og morsmelk? :p

Åh så herlig når de liker maten =)
Driver og funderer på om man kan lage vafler/ pannekaker med glutenfrie havregryn malt til mel og morsmelk? :p
haha! Tror jeg ville brukt mme, for mm skal jo ikke blir over 40 grader ;)
Si fra når du har funnet ut! :p Men de vil jo bli litt klissete og lett å få i halsen? :eek:

Virker for øvrig som at det går greit med grøt når jeg øker med en ts hver dag, ingen skriking de siste to nettene da, tross litt grøt! Tror det hjelper at du får ei full flaske mm først ;) :D

haha! Tror jeg ville brukt mme, for mm skal jo ikke blir over 40 grader ;)
Si fra når du har funnet ut! :p Men de vil jo bli litt klissete og lett å få i halsen? :eek:

Virker for øvrig som at det går greit med grøt når jeg øker med en ts hver dag, ingen skriking de siste to nettene da, tross litt grøt! Tror det hjelper at du får ei full flaske mm først ;) :D
mm KAN jo varmes høyere enn 40 grader, men da mister det næringsstoffer :p
Tenkte ikke for å gi han nå da, hehe.
Så godt at hun ikke skriker!

mm KAN jo varmes høyere enn 40 grader, men da mister det næringsstoffer :p
Tenkte ikke for å gi han nå da, hehe.
Så godt at hun ikke skriker!
joda, men tenker at vitsen av å bruke mm forsvinner om næringsstoffer blir borte ;) Personlig vil jeg heller få servert vaffler laga på melk og rømme om jeg kommer på besøk til deg jeg :p :eek:

joda, men tenker at vitsen av å bruke mm forsvinner om næringsstoffer blir borte ;) Personlig vil jeg heller få servert vaffler laga på melk og rømme om jeg kommer på besøk til deg jeg :p :eek:
HÆÆÆ`?
Vil du ikke ha morsmelkvafler og morsmelklatte???

Jeg er forresten i gang med å lage blogg =)
Om blant annet babymatingen vår og diverse =)
Skal dele når den er litt mer klar!

Glutenfrie gnagekjeks:
1,5 kopp glutenfri melmix
0,5 kopp potetmel
2 ts bakepulver
1 banan
3 ss nøytral olje
En skvett vann! Trenger veldig lite når melet er glutenfritt, hadde i noen ss bare og da blei deigen nesten litt for klissete!
Rulles ut til pølser og deles til fingre.
Stekte de først i 10min på 200grader og så i 6 timer på 60 grader med ovnsdøra på gløtt. Var enda myke da jeg tok de ut men satte de på benken i et par timer og da ble de harde!
Steketida vil nok variere fra ovn til ovn så er bare å sjekke jevnlig om de er blitt harde!
Brukte dette melet:
1363377588298.jpg

Glutenfrie gnagekjeks:
1,5 kopp glutenfri melmix
0,5 kopp potetmel
2 ts bakepulver
1 banan
3 ss nøytral olje
En skvett vann! Trenger veldig lite når melet er glutenfritt, hadde i noen ss bare og da blei deigen nesten litt for klissete!
Rulles ut til pølser og deles til fingre.
Stekte de først i 10min på 200grader og så i 6 timer på 60 grader med ovnsdøra på gløtt. Var enda myke da jeg tok de ut men satte de på benken i et par timer og da ble de harde!
Steketida vil nok variere fra ovn til ovn så er bare å sjekke jevnlig om de er blitt harde!
Brukte dette melet:
Vis vedlegget 8468

Er dette sånn som de kan spise nå? Eller bør de få tenner først?

De har veldig harde gommer så det trenger du ikke å vente på :)

Da må jeg handle litt i morgen og bake :-) Må kanskje vente til torsdag for 6 timers steking kan bli en utfordring når sambo skal til oslo på møte noen dager.

Er dette sånn som de kan spise nå? Eller bør de få tenner først?
Hermine fikk ikke løs en eneste liten bit, og hun har ingen tenner, men gnager for harde livet siden det klør i munnen ;) Er kjempefine mens man venter på tennene! :)

Back
Topp