Barnemark

liv09

Elsker forumet
Håper denne kan få stå her litt og ikke på "sykdom" siden eg trenger svar fort!

Lurer på hvor lang tid det tar fra man tar medisin til markene som kommer med avføring er døde?
Datteren min fikk medisiner på morgenen i går men fortsatt er det levende mark! Har ikke medisinen fungert som den skulle?
 
Hvilken av de var det dere tok?
Altså vermox eller vanquin?
De burde jo fungere om dere doserte som det står i pakningsvedlegget :)
 
Det var Vermox.... Og ho fikk dosen som står. Men syns det er rart at det fortsatt skal være så mye liv! Så jo første mark natt til i går og da bare et par. Nå er det mye flere :yuck:
 
Det var Vermox.... Og ho fikk dosen som står. Men syns det er rart at det fortsatt skal være så mye liv! Så jo første mark natt til i går og da bare et par. Nå er det mye flere :yuck:
Er det ikke bedre til onsdag så kontakt apoteket eller legen.
Kan være at hun har greid å smitte seg selv igjen også.
God håndhygiene er utrolig viktig for å bli kvitt barnemark.
Kan jo være at de som kommer ut er døende også.
 
Er det ikke bedre til onsdag så kontakt apoteket eller legen.
Kan være at hun har greid å smitte seg selv igjen også.
God håndhygiene er utrolig viktig for å bli kvitt barnemark.
Kan jo være at de som kommer ut er døende også.


Kan de resmittes så fort? :( Har vært veldig nøye med hygienen. Vasket badene, alle håndtak og brytere, fjernkontroller og alt slikt med klor. Byttet ut alt av sengetøy og håndklær... Bytter bleie ofte og bruker våtservietter som kastes med bleien... dusjet godt, klipt negler helt kort, vasker hendene ofte.... Skjønner nesten ikke hva mer eg kan gjøre :(
 
Kan de resmittes så fort? :( Har vært veldig nøye med hygienen. Vasket badene, alle håndtak og brytere, fjernkontroller og alt slikt med klor. Byttet ut alt av sengetøy og håndklær... Bytter bleie ofte og bruker våtservietter som kastes med bleien... dusjet godt, klipt negler helt kort, vasker hendene ofte.... Skjønner nesten ikke hva mer eg kan gjøre :(
Skal jo egentlig ikke skje, men så skal jo vermox også egentlig ta det i løpet av et døgn også, så vanskelig å vite, fins jo noe på resept som går ann å prøve også. Men det du har gjort burde holde
 
Trodde det skulle ta et døgn jeg. Eldste her har hatt det flere ganger, men tror vi har oppdaget det tidlig, for ha aldri sett mer enn en eller to småmark på natten, tatt medisiner neste dag og så har vi ikke sett mer og hun har ikke merket mer. Tror jeg ville sjekket opp om det er greit å bare gi en ny dose medisin med en gang jeg. De er jo så ekle :-/
 
Tror de som kom ut dagen etter Vermox var døde. :yuck: Men vent en dag eller to og se om det stopper? De kan jo være halvdøde? Siden de faktisk kommer ut? Her var det også slik at vi oppdaget om natten en levende mark, ga henne Vermox om morgenen, og dagen etter kom det ut masse mark som da var døde. Etterpå kom det ingenting. Jeg ga Vermox i to omganger til, skal vel egentlig bare være en, men da kom det ikke ut noe som helst.
 
Trodde det skulle ta et døgn jeg. Eldste her har hatt det flere ganger, men tror vi har oppdaget det tidlig, for ha aldri sett mer enn en eller to småmark på natten, tatt medisiner neste dag og så har vi ikke sett mer og hun har ikke merket mer. Tror jeg ville sjekket opp om det er greit å bare gi en ny dose medisin med en gang jeg. De er jo så ekle :-/


Ja, dette er helt grusomt :( Første gang eg har vært bort i det. Og skjønte det nok ikke så tidlig.... ho hadde klagd over vondt i tissen i ca en halv uke før eg så marken... Trodde ho muligens hadde urinveisinfeksjon eller noe så hadde tenkt å ta ho til legen for å sjekke det... Men tror eg tar kontakt med legen i morra for å høre
ja!
 
Tror de som kom ut dagen etter Vermox var døde. :yuck: Men vent en dag eller to og se om det stopper? De kan jo være halvdøde? Siden de faktisk kommer ut? Her var det også slik at vi oppdaget om natten en levende mark, ga henne Vermox om morgenen, og dagen etter kom det ut masse mark som da var døde. Etterpå kom det ingenting. Jeg ga Vermox i to omganger til, skal vel egentlig bare være en, men da kom det ikke ut noe som helst.


Ja, syns i grunn det er litt rart at det kommer ut såpass, men de så da ganske sprelske ut :yuck: Eg holder på å klikke av dette her altså!
 
Back
Topp