Her i kommunen har ikke de som jobber direkte med mennesker lov til å røyke i arbeidstiden.
Samme med snus.
Så her er det røykfrie barnehager og skoler
Heldigvis
Samme med snus.
Heldigvis
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Godt noen har det røykfritt. Skjønner ikke at flere kommuner og bydeler ikke skjerper segHer i kommunen har ikke de som jobber direkte med mennesker lov til å røyke i arbeidstiden.
Samme med snus.
Heldigvis![]()
Men er du da bhgtante eller tante?
I de kommunale bhg og skole her jeg bor er det ikke tillat å røyke i arbeidstiden.
Bor ikke du i Oslo? Oslo kommune har røyke- og snusforbud i skole og kommunale barnehager. Opplever du noe annet er det bare å melde fra.Godt noen har det røykfritt. Skjønner ikke at flere kommuner og bydeler ikke skjerper seg
Ja, bor i Oslo og her røykes det som bare det. Skal ta det opp med styreleder neste SU møte.Bor ikke du i Oslo? Oslo kommune har røyke- og snusforbud i skole og kommunale barnehager. Opplever du noe annet er det bare å melde fra.
Ja veldig glad. Denne regelen kom for noen år siden faktisk.Godt noen har det røykfritt. Skjønner ikke at flere kommuner og bydeler ikke skjerper seg
Hvis ikke er det bare å sende mail til styrer. Det skal ikke skje at det røykes eller snuses så lenge det er kommunalt.Ja, bor i Oslo og her røykes det som bare det. Skal ta det opp med styreleder neste SU møte.
Altså, giftene fra røyken pustes ut fra den som røyker i opptil flere timer etter en røyk, så da puster du skadelige stoffer i ansiktet på ungene. Så nei, det er ikke greit uansett.Så lenge de bytter klær.. Eller, altså har egen jakke og lue til røyking, vasker/spriter hender, og tar en tyggi etterpå, samt ikke røyker slik at barnehagen eller foresatte kan se det, så er det helt i orden!
Tenkte akkurat skrive det samme. Det er ikke nok neiAltså, giftene fra røyken pustes ut fra den som røyker i opptil flere timer etter en røyk, så da puster du skadelige stoffer i ansiktet på ungene. Så nei, det er ikke greit uansett.
Det er jo den sammen grunnen til at man ikke skal samsove med baby når man røyker, fordi man da vil puste skadelige stoffer rett i ansiktet på en baby som ikke får snudd seg vekk. Dermed øker faren for krybbedød
Har sendt mail nå, men skal også ta det opp i SU siden jeg sitter som nestleder og da er det jo politikere tilstede. Ser for meg at styrer allerede er klar over at folk røyker, og siden det fortsetter så tyder det på at hun ikke følger opp godt nok og at hun heller ikke ivaretar barnas rettigheter, så må slå litt hardt i bordet her.Hvis ikke er det bare å sende mail til styrer. Det skal ikke skje at det røykes eller snuses så lenge det er kommunalt.![]()
Så bra! Viktig at man sier i fra. Irriterer meg grønn når jeg ser barnehagepersonale røyke. Her er link angående tobakksfrie barnehager og skoler, hvis du ikke selv har den https://helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk-royk-og-snus/tobakksfrie-skoler-og-barnehagerHar sendt mail nå, men skal også ta det opp i SU siden jeg sitter som nestleder og da er det jo politikere tilstede. Ser for meg at styrer allerede er klar over at folk røyker, og siden det fortsetter så tyder det på at hun ikke følger opp godt nok og at hun heller ikke ivaretar barnas rettigheter, så må slå litt hardt i bordet her.
De aller aller fleste bhgansatte har betalt pause, og skal da være tilgjengelige. Vi kan ikke alltid forvente å få pausa vår, eller at den blir sammenhengende. Derfor skal man ikke forlate arbeidsplassen i pausa si. Derfor kan man ikke gå ut og røyke.Ser overhodet ikke problemet. Folk må da få gjøre som de vil i pausene sine. Makan til hysterisk røykepoliti for tida. Var jo mye verre før, og tidligere generasjoner har levd opp de også. Forstår ikke helt hva man er så bekymra for i denne settingen, de røyker jo langt unna barna.
Godt noen har det røykfritt. Skjønner ikke at flere kommuner og bydeler ikke skjerper seg
De aller aller fleste bhgansatte har betalt pause, og skal da være tilgjengelige. Vi kan ikke alltid forvente å få pausa vår, eller at den blir sammenhengende. Derfor skal man ikke forlate arbeidsplassen i pausa si. Derfor kan man ikke gå ut og røyke.
En annen forklaring på at bhgansatte ikke skal røyke har jeg gitt over her.
I tillegg har barn krav på et røykfritt miljø, og det blir det ikke når voksne puster skadelige stoffer ut av lungene inne på avdelingen.
Så det så.
Og joda, vi har overlevd å vokse opp i røyk, men min mamma har fått kols nå i voksen alder, og har ikke røyket selv i sitt liv. Bare vært passiv røyker. Så det er ikke bare bare det heller.
Og mange har fått astma pga at de har vokst opp med røykende foreldre/besteforeldre røyke inne.
Så jo, ingen har dødd, men mange sliter med senskader.
Så det er ikke noe å bare kimse av.
Jeg orker ikke å argumentere i mot "det gikk bra med folk før i tida", men les her https://helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk-royk-og-snus/tobakksfrie-skoler-og-barnehagerSer overhodet ikke problemet. Folk må da få gjøre som de vil i pausene sine. Makan til hysterisk røykepoliti for tida. Var jo mye verre før, og tidligere generasjoner har levd opp de også. Forstår ikke helt hva man er så bekymra for i denne settingen, de røyker jo langt unna barna.