Barnehagetanter og røyking?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hei! Lurer litt på hva dere mener om barnehage tanter som røyker i pausen sin? Lille begynner til høsten og jeg bor nærme, ser dem stadig står utenfor barnehagen og røyker.. Det setter seg jo i klær og hår selvom de helt sikkert vasker hendene. Og jeg reagerer fryktelig på røyklukt. Hva syntes dere?

Føler at nå i 2016 er det så mange alternativer(EL røyk osv) at når man skal jobbe med så små barn burde det faktisk ikke vært lov! Men nå er jeg veldig anti røyk til vanlig .. Så mulig jeg er litt ekstrem?

Jeg tror ikke man kan nekte noen det så lenge det skjer i pauser og langt utenfor barnehagens områder! Der jeg jobbet før tok de på seg jakker som hang et helt annet sted og som de aldri hadde på seg i nærheten av barna. Så jeg luktet aldri noe av dem, men så har man jo forskjellig sensitivitet! Går jo å høre med dem? :)

Det syns jeg ikke noe om. Er helt enig med deg, i arbeidstiden bør man holde seg unna sigaretter.

Hei! Lurer litt på hva dere mener om barnehage tanter som røyker i pausen sin? Lille begynner til høsten og jeg bor nærme, ser dem stadig står utenfor barnehagen og røyker.. Det setter seg jo i klær og hår selvom de helt sikkert vasker hendene. Og jeg reagerer fryktelig på røyklukt. Hva syntes dere?

Føler at nå i 2016 er det så mange alternativer(EL røyk osv) at når man skal jobbe med så små barn burde det faktisk ikke vært lov! Men nå er jeg veldig anti røyk til vanlig .. Så mulig jeg er litt ekstrem?
Enig med deg. Det hører ikke sammen. Selv om man skifter klær så lukter det av hender, hår og pusten. Skikkelig ekkelt.

Min mening er at alle som jobber i omsorgsyrker burde ha røykeforbud. Bryr meg ikke om kassadama på coopen røyker i pausen, men syns verken at pleiepersonell, leger, sykepleiere eller de som jobber i barnehage burde lukte røyk. Grøsser fortsatt av den tiden jeg jobbet på pleiehjem og pleierne kom rett fra røykeskuret inn til pleietrengende, syke mennesker. Kvalmende!

Er ikke så greit, noen går utenfor barnehagen og prøver å stå slik de ikke blir sett. Så spiser de tyggis og vasker seg litt etterpå for å fjerne lukt. Men er nok veldig individuelt

Synes faktisk dem kan la være og røyke i pausen! Jobbet selv innenfor helse for et par år siden der det sto i kontrakten at jeg ikke hadde lov å røyke i løpet av arb.dagen. Og det gikk helt fint da jeg selv ønsket og ta mest mulig hensyn til kollegaer og pasienter :)

Jeg husker jeg lå på føden og prøvde å få til amming. Ringte i snora og inn kom ei dame som akkurat hadde tatt seg en røyk. Det var helt grusomt. Jeg er anti-røyk og irriterer meg over alle røykere, spesielt de som jobber med mennesker.

Vi har ikke lov til å røyke i løpet av arbeidsdagen vi - synes det er en super regel

I barnehagen jeg jobbet i så hadde ikke dei ansatte lov å røyke i arbeidstiden. Tror faktisk det gjaldt hele kommunen. Nå røyker ikke jeg, men dei som røykte sa det gikk heilt greit etter litt tilvenningstid.

På jobben min er det lov for vi har ubetalt pause. Men i bhg til barna er det ikke lov siden de har betalt pause.

Vår barnehage er røykfri, ingen av oss ansatte har lov å røyke i pauser. Og vi har ikke lov å lukte røyk når vi kommer på jobb. Da skal vi bytte klær før vi går hjemme i fra;)

Min datter har en barnehagetante. De andre er ikke tantene hennes :-)

Men røyke i arbeidstiden har jeg heldigvis aldri sett eller luktet noe som tyder på at de gjør.

Min datter har en barnehagetante. De andre er ikke tantene hennes :-)

Men røyke i arbeidstiden har jeg heldigvis aldri sett eller luktet noe som tyder på at de gjør.
Ja jeg hsr vært barnehagetante jeg også :P

Hater lukten og det samme gjør de her. Syns de som røyker tar sinnsykt mange pauser i forhold til ikke røykere og det er ikke rettferdig, men det er et annet tema. Jeg har tenkt å sende klage på det til styrer, det irriterer meg at de koser med barna mine når de stinker røyk.

Eg er sjukepleier, og tidligare røykte eg fast, MEN, eg røykte aldri verken før jobb eller på jobb (heller ikkje før seinvakt), kunne aldri gjort det. Meinar at dei som jobbar i bh også burde la vera det:)

Der jeg jobber får vi ikke lov til å røyke eller snuse i jobbtiden - heller ikke i pausen. Vi har betalt pause, det pleier de fleste i bhg å ha, derfor kan ledelsen bestemme det fordi det er "i arbeidstiden". Vi er også oppfordret til å ikke røyke rett før. Også anbefaling om å skifte klær før jobb etter røyking og vaske hender. Men det værste er vel det de puster ut av giftstoffer lenge etter en sigarett.

Daglig leder sier at det blir flere og flere restriksjoner på røyk på arbeidsplasser. I begynnelsen var det himling med øynene og misnøye om å måtte gå en hel arbeidsdag uten å røyke og det var ikke måte på hvor mye en arbeidsgiver kunne bestemme, men nå er det ingen som sier noe på det. Folka holdninger endres, men det tar litt tid noen ganger. De fleste røykere har nok merket gradvis mer og mer restriksjoner og må tilpasse seg. Det beste er at det er blitt slutt på "kan jeg ta meg 5 min utenfor før du går?" Altså utenom pauser.

Back
Topp