Barnehagestart

MillaC

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Når tenker dere barnehageoppstart? Noen som allerede har søkt?

Begynner nokk i august. Kjenner ikke akkurat jeg gleder meg til å sende 1 åringen i barnehagen, men vi jobber begge 100%, så tar begge videreutdanning på deltid i tillegg. Hvis vi noen gang skal komme i mål, må vi bare gjøre det sånn :p

Her blir det august. Spiller Lotto for harde livet for at jeg kan slippe å sende henne i bhg, men prognosen er ikke god:p Fikk beskjed om at jeg måtte søke så snart jeg fikk personnummeret, så søknaden ble sendt for et par uker siden:)

Jeg hadde håpet på januar 2018, men ser ut som det blir å sende ho til august 2017.. kvier meg veldig til å sende ho i barnehagen når ho er knappe 1 år.. så vi får se hva vi ender opp med :)

Starter i august, da er hun akkurat 1 år. Har ikke penger til å starte senere. Har ikke søkt enda, fristen er 1.mars, og de behandler ikke søknadene før den tid, så vet ikke om det er så mye vits i å søke før. Men har sjekket ut barnehagene, og har tenkt å ringe inn og dra på besøk, så jeg vet hvilke to jeg ønsker å sette på toppliste i søknaden :)

Vi tenker også august. September om det går an å velge. Mannen har perm ut september så vi får se. Tenker også å besøke top 3 barnehager.. Her på Grunerløkka er det endel å velge på. :-)

Vår begynner i september når jeg begynner i jobb, men skal bare gå halve uken, pappaen har gradert permisjon da helt til januar☺️ Jeg synes det er lettere å sende barna i bhg når de er ett, enn større. De kommer så fort inn i rutiner og utviklingen skyter virkelig fart!

Håper på at lille skal først av begynne januar 2018. Tenker på å jobbe 40% og fri til bestemødre om å være her litt og ikke minst få litt fleksitid på jobb.

Har søkt til august neste år. Håper å få han inn i samme bhg som storesøster. Siden jeg er nedbemannet i jobben så har jeg lønn noen måneder etter permisjonen er slutt og kan være hjemme litt lenger. Tenker vi utsetter pappaperm til jeg får jobb og bare betaler på barnehagen i mellomtiden hvis de godtar det :)

August 2018 blir det her. Tenker å ta en prat med de på servicekontoret ang når vi må søke og slikt for å være sikret plass. Storebror går siste året sitt i barnehagen 2018/2019 så de får ett år i samme barnehage <3

Håper vi får det til å drøye til august 2018.

Back
Topp