Barnehagestart

Everlasting

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Flere som har barnehagebarn denne måneden? :)
Vi starter om to uker og er veldig spente! :D
 
Vi starter i neste uke og er også veldig spente! Han har aldri blitt passet av andre enn meg og pappaen, siden vi ikke har noen familie i nærheten. Men vi har vært endel på besøk i barnehagen og det har gått veldig bra, så da håper vi det har hjulpet så han blir raskt trygg der.
 
Storebror begynte 1. april men har ferie no og skal begynne igjen på mandag. Å som vi gleder oss. Han storkoser seg i barnehagen og no når lillebror er komt strekker ikkje oppmerksomheten til på samme vis som før, så derfor skal det bli godt når han begynner igjen ;)
 
Vi begynte tilvenning i dag ☺Gikk fint. Frøkna har vært en del i barnehagen tidligere ifbm levering av storebror ☺
 
Startet i barnehagen 1 juni og har storkost seg fra første dag. Han vil jo absolutt ikke hjem på ettermiddagene når vi henter han :) vil leke videre han :p
 
Ja, det er virkelig en tid med masse nytt. Spent på hvordan det blir å "overlate" barnet mitt til andre, samt høre om dagen hennes fra deres side, hvordan hun er som person og hvordan hun er i samspill med andre :) Og har hørt at de utvikler seg kjempefort etter at de starter der. Kan forstå det, for akkurat nå for tiden så er jeg straks høygravid og det er helt ærlig litt minimalt med ting jeg har energi til å sysselsette oss med. Men vi leker mye sammen, leser i bøker og bare prater og koser oss da. :)

Hvordan var tilvenningen for dere som har begynt? Mange dager? :) Når tar tok dere med alle tingene de skal ha liggende i barnehagen? :)
 

Veldig kjekt :)

Eneste dumme er jo at barnehagen sliter han jo ut. Så på ettermiddagene etter vi har hentet han, er han en trøtt gutt som fort blir sint og overdramatisk i reaksjonene på ting. Så i barnehagen har dei solstrålegutten og så får mamma og pappa tordenstormgutten :p hehe. Har bedret seg litt dei siste ukene. Så var nok litt tilvenningsperiode på det å stå opp tidligere og mye mer som skjer rundt seg største delen av dagene :)

Men som sagt, han vil aldri heim :p Har ikke tid, gøy å leke vet du :-D
 
Ja, det er virkelig en tid med masse nytt. Spent på hvordan det blir å "overlate" barnet mitt til andre, samt høre om dagen hennes fra deres side, hvordan hun er som person og hvordan hun er i samspill med andre :) Og har hørt at de utvikler seg kjempefort etter at de starter der. Kan forstå det, for akkurat nå for tiden så er jeg straks høygravid og det er helt ærlig litt minimalt med ting jeg har energi til å sysselsette oss med. Men vi leker mye sammen, leser i bøker og bare prater og koser oss da. :)

Hvordan var tilvenningen for dere som har begynt? Mange dager? :) Når tar tok dere med alle tingene de skal ha liggende i barnehagen? :)

Her var tilvenning 3 dager. Er for det meste det som er normalen. Men har hørt at noen bhg har 5 dager. Var 1,5 time første dag. Da var jeg og pappen der hele tiden med han. Andre dag var han vel 5 timer. Da gikk vi etter ca 30 min. Er vel normalt med litt kortere dag 2, men siden han koste seg slik så prøvte dei å legge han og han sovnet og sov 1 time. Soving er litt mer normalt å prøve på dag 3. Dag 3 var han vel ca 6 timer. Da leverte vi bare og gikk. Etter avtale med dei ansatte såklart :)

Jeg tok med vogn, bleier og klær på dag 2. Kan være greit å ha på/med uteklær somme passer været på dag 1 og. Somregel er det ofte inne dag 1 er, men noen velger å være helt eller delvis ute :) viss været ikke er for gale :)
 
Her var tilvenning 3 dager. Er for det meste det som er normalen. Men har hørt at noen bhg har 5 dager. Var 1,5 time første dag. Da var jeg og pappen der hele tiden med han. Andre dag var han vel 5 timer. Da gikk vi etter ca 30 min. Er vel normalt med litt kortere dag 2, men siden han koste seg slik så prøvte dei å legge han og han sovnet og sov 1 time. Soving er litt mer normalt å prøve på dag 3. Dag 3 var han vel ca 6 timer. Da leverte vi bare og gikk. Etter avtale med dei ansatte såklart :)

Jeg tok med vogn, bleier og klær på dag 2. Kan være greit å ha på/med uteklær somme passer været på dag 1 og. Somregel er det ofte inne dag 1 er, men noen velger å være helt eller delvis ute :) viss været ikke er for gale :)

Takk for svar. Åå, jeg blir litt emosjonell ;D Tror også jenta vår vil kose seg masse. Har alt klart nå, så det blir gøy i neste uke! :)
 
Startet 2. August og det har gått utrolig bra! Personalet sier han har funnet seg raskt til rette og er veldig tillitsfull. Syntes det var helt forferdelig de første dagene men føler meg mye tryggere nå! Skulle egentlig selge vogna pga. han aldrig har villet sove ute men nå sover han 1,5-2 timer ute i BHG
 
Startet 2. August og det har gått utrolig bra! Personalet sier han har funnet seg raskt til rette og er veldig tillitsfull. Syntes det var helt forferdelig de første dagene men føler meg mye tryggere nå! Skulle egentlig selge vogna pga. han aldrig har villet sove ute men nå sover han 1,5-2 timer ute i BHG

Min hadde heller ikke sovet i vogn siden i fjor høst. Men allerede 2 dag i bhg ble han forsøkt lagt og sovnet og sov 1 time. Og det ble fort 1,5-2 timer her og. Så det er utrolig hvordan bhg er et vedundermiddel på mange ting :p
 
Starter i barnehagen på onsdag. Jeg gruer meg til det, men småen er nok veldig klar :)
 
Første tilvenningsdag i morgen. Enn så lenge har han vel bare kjedet seg her hjemme med meg i dag, og ingen feber så langt etter vaksinen.

Tror det skal gå fint, han er vant med å bli passet på av andre, og han er glad i å være med andre unger.
 
Våres har gått i Bhg siden mai :p så her er det bare oppstart etter ferien
 
Back
Topp