Barnehagestart

4barnsmamma to be

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Hvilke planer har dere for barnehagestart? Jeg klarer ikke bli enig med meg selv om det er helt greit at han starter i august 2017, knapt 12 mnd. Søsknene har startet når de har vært 24mnd, 14mnd og 15mnd. Barnehagestarten har føltes helt grei med dem. Bortsett fra hun på 24mnd, det var for sent, da holdt jeg på å bli sprø. Det var jo ingen andre barn på nesten to som var hjemme, så ble veldig ensomt.

Tenker å jobbe maks 80% en periode for å ha litt slack og kortere dager for ham, meeen det er jo litt tidlig med 12mnd, da. Dessverre er det ikke et alternativ å starte når han er 14mnd, da må vi jo betale fra august. Så alternativet blir å vente helt til januar. Hva tenker dere?

Jr begynte da han var 26 mnd.
Med terminen min nå så blir hun 24 mnd når hun starter i barnehage og jeg begynner 100% på jobb igjen (august/september 2018)

Vi fant på mye med andre som gikk hjemme med barn som vi traff via lekegruppa i en av kirkene i byen her. Fant på ting sammen utenom de to timene i uka hvor det var organisert via kirken.

Vår gutt var eldst hele veien men har lært å ta vare på de små av det da en god egenskap ❤️

Vi grubler litt på det samme, vi har egentlig lyst til å utsette det litt. Førstemann begynte når hun var 15-16 måneder og det var veldig fint. Glad for litt ekstra tid hjemme.

Meeeen - vi har samme problem som dere; da må vi antagelig betale fra august. Hadde vi kunnet få plass fra januar hadde vi nok gått for det, men det er tvilsomt det og. Høyt press på barnehagene her så da går nok plassen til noen andre.

Det er mulig vi velger å betale for to måneder og starte i oktober, men har ikke bestemt oss.

Har blir han nok å begynne i august...vi jobber begge turnus så vi får se på muligheten når den tid kommer, kanskje han kan gå litt mindre enn 100% eller noe.

Jeg har ikke sett på det som noe valg enn at hun starter i august 2017, da vi er avhengige av å jobbe fullt begge to for å leve som vi ønsker. Så det blir nok det. De fleste starter vel rundt den alderen, gjør de ikke? Så det går nok fint tenker vi :)

Første startet når hun var 19 mnd. Og det var heilt perfekt. Akkurat passe tid for både meg og jentungen. Da var jeg begynt å bli litt små lei av å gå hjemme. Og ho klar for å utfolde seg meir ilag med andre barn. Nr 2 startet når han var 13 mnd, det syns jeg var litt tidlig, men gikk greit siden jeg da jobbet i samme bhg. Men denne gangen blir jeg nok litt hjemme uten lønn. For vil helst at han blir rundt 18-19 mnd før han starter.

Starter aug -17. Sønnen begynte når han var 16 måneder og han hadde nok kost seg hvis han hadde begynt når han var 1 år. Jobbet kortere dager og hentet han ca 14:30 hver dag eller leverte han kl 10 de dagene jeg jobbet kveld.

Min starter også august 2017. De to forrige har vært 11 mnd når de har startet, gått helt fint. De har storkost seg i bhg :) Ville ikke ventet til barnet ble to år uansett, har mange venninner som har slitt med vanskelig bhg-start. De ble for store og det ble for vanskelig å skilles fra mor.. Men det kommer nok an på barnet, men jeg synes 1 år er en grei alder å starte :)

Tenker august - september 2017.. Når far er ferdig med pappaperm :-) Jeg skal bare jobbe 50% + skole, så blir nok en rolig start med kortere dager og uker det første året :-)

Her skal hun starte i august, da er hun 11/12 mnd gammel. Har ikke noe valg da vi er avhengig av to inntekter.

Første startet når hun var ett år, og syns timinga da var helt perfekt! Så satser på det samme igjen, at hun begynner i august 17. Begge jobber turnus, så da er det fullt mulig til å ha endel korte dager i barnehagen, evt fridager

H*n begynner når han er ett år, altså aug/sept! :) vi må begge jobbe, så da er h*n nødt!

Han begynner august 2017, da er han 12 mnd:) Regner med han er mega klar for det etter å ha blitt stimulert hele neste sommer av storesøsknene som da er 10 og 14 og plutselig skal de tilbake på skolebenken:P
Så jobber jeg 70% så han får fri hver fredag og kortere dager:)

Vår skal begynne ca 15. August 17 :) Føler vi er heldige at set har klaffet så bra med bhg start og med full lønn hele permisjonstiden :) For at vi skal kunne gjøre som vi vil økonomisk, bla fortsette å ha hytte ved sjøen og ta oss en usa tur sommeren 2017, ha hver vår bil etc er vi nødt til å opprettholde den inntekten vi er vant til. Men føler ikke det er tidlig i forhold til når andre sine barn i min omgangskrets har begynt (7-8 mnd). Både jeg og min mann jobber dagtid, og jeg har fleksitid så satser på kortere dager den første tiden.

Ser ikke noe problem med at hun skal begynne august 2017 da er hun ett år. Store bror begynt da han var 12 mnd og store søster begynt når hun var 10 mnd. Og det gikk helt fint/perfekt med begge 2.

Her blir det og august 17. Blir alene og det er bare helt utrolig at alt har klaffet sånn at jeg får vært hjemme til bhg start:D snakk om flaks tenker jeg bare:p

Enten starter hun i august, med ca 4-timers dager. Men om alt går som jeg vil, så begynner hun nok i januar 2018. Men jeg regner nok med i august. Begge storebrødrene startet ved ca 12 mnd alder - med korte dager. Må nesten se det litt an her :)

Her tenker me at han begynner i barnehagen januar 18, med 80% uttak, oppspart ferie og litt ulønna permisjon, MEN har termin 29.08 så om det vert overtid og fødselen vert etter 1.september har me vel ikkje rett på bhg plass 17/18?? Så då veit eg rett og slett ikkje kva me skal gjere...
Kummunen har full bhgdekning, men ikkje til dei fødd over fristen

Back
Topp