Barnehageregningen

Ellu

Elsker forumet
Hvordan er praksisen i din barnehage?

I vår legges den posthylla til barnet. Den skal betales 25. i mnd på før måneden er begynt. (Altså for måneden oktober betaler vi 25.september.)
Ikke KID nummer, men betalingen må merkes med kundenr og fakturanr.

Synes denne måten å gjøre det på er veldig tungvint og det er lett å gjøre noe feil. Fikk f.eks en purring i forrige måned for FEBRUAR (litt lenge siden kanskje...?) hvor det står at den ikke er betalt. Går igjennom permen hvor jeg beholder alle barnehagefakturaene mine og der mangler februar. Det betyr at jeg ikke kan ha fått den.
Nå som alt gjøre elektronisk burde man ha hatt avtalegiro. Vi betaler jo samme beløpet hver eneste måned.

Vi har avtalegiro ja, hørtes tungvindt ut

Vi får i posten fra kommunen. Skal betales innen slutten av mnd.
Er KID nummer på.

Skulle ønske det var avtale-giro her og[8|]

Får BHG regningen i posten ca 3 uker før fristengår ut. Som varierer mellom 12 - 15  i mnd.

Betaler alltid med KID nr [:)]

Enkelt og greit  syns jeg [:D]

Får mail om at den ligger klar for godkjenning inn på nettbanken. Bare går inn i nettbanken, velger kontonr den skal trekkes fra og godkjenner.[:)]

Jeg får regningen hjem i posten, med betalingsfris den 15 for den mnd vi er kommet til. Altså regningen for oktober skal være betalt innen den 15oktober.[:)]
Regningen har kidnr.

jeg vet at regninga kommer, jeg vet forfallsdato og sum, så jeg har lagt den inn i nettbanken min som autogiro og tenker lite og ingenting på dette.

hvis man ikke ønsker å plotte det inn hver mnd går det fint an å ordne det på egen hånd[;)]

ORIGINAL: CecilieT

får på e-faktura fra kommunen, så alt er utfylt.. trenger bare å godkjenne [:)]

Samme her.. Betalingsfrist 1. i hver måned...

Hørtes jo veldig greit ut med avtalegiro - men her får vi regningen i barnehagen. Fikk den dagen før forfall denne gangen - og syns kanskje det er litt slapt[&:]

ORIGINAL: *mini og reka*

jeg vet at regninga kommer, jeg vet forfallsdato og sum, så jeg har lagt den inn i nettbanken min som autogiro og tenker lite og ingenting på dette.

hvis man ikke ønsker å plotte det inn hver mnd går det fint an å ordne det på egen hånd[;)]

Det kan vi ikke gjøre fordi fakturanummeret er ulikt hele tida. Kundenr er det samme.

ORIGINAL: Elimor

Hørtes jo veldig greit ut med avtalegiro - men her får vi regningen i barnehagen. Fikk den dagen før forfall denne gangen - og syns kanskje det er litt slapt[&:]

Det er ikke bare litt slapt, det er helt horribelt!

Blir trekt på lønnen min så slipper noe styr veldig greit[:D]

Vi ringte opp til barnehagen og snakket med styrern idag. Hun sa at de fleste barnehagene gjør på samme måte uten KID og at hun skulle sørge for at vi fikk levert fakturaen i hånda neste gang. Hvordan skal de klare å gjennomføre det da??? Synes det var et utrolig dårlig svar[:@]

her kommer regningen i posten. ca 3 uker før forfall. regningen for september skal betales innen 20 oktober osv. her er det kidnr på regningen.

Får E-faktura rett i nettbanken. Kommer i begynnelsen av mnd og skla være betalt innen 15, tror jeg. Husker ikke for jeg bare betaler den jeg[&:]

Vi får regning fra kommunen på post med kid nr og forfallsdato hver 15 i mnd.

Dette gjorde vi også + at vi fikk flytte forfallet til en dato som passet oss bedre. Var ingen problem[:D]

ORIGINAL: Mamman til Luan

Det kan vi ikke gjøre fordi fakturanummeret er ulikt hele tida. Kundenr er det samme.

Da bare spørr du de om det er greit om du gjør det på den måten, og om du heller kan merke fakturaen med navnet på barnet eller ditt navn?
Kan jo hende det er greit for de da, så jeg hadde spurd. KID ble ikke brukt hos oss, men er en lite privat barnehage

Back
Topp