Barnehageregning og fratrekk for spesialpedagogisk hjelp....

Ellen

Glad i forumet
VIP
Hvis man har vedtak på 10,5 timer med spesialped.hjelp,-hvor mye fratrekk får man.På telefon med bh kontor fikk jeg beskjed om at det kun var fratrekk for den tiden det var spesialpedagog i bh.
Jeg vet ikke men det høres ikke riktig ut,noe jeg ga uttrykk for.Jeg mener at man skal ha etter vedtak,og at man ikke kan blande HVORDAN den spesialped.hjelpen blir gitt.
I så fall altså hvis et barn bor slik til at det ikke fins spes.pedagog på stedet så får altså ikke den familien fratrekk i det hele tatt.Men får altså spesialped.hjelp etter vedtak?
Noen som vet og forstår?

Her har vi 7timer støttepedagog og får 7 timer fratrekk

Tilbudet stipuleres til 10 t. og 45 min. pr. uke

Ja dessverre...

Tror det forskjell på om barnet går i privat eller kommunal barnehage, ved kommunal er det mer vanlig at dette blir trukket fra mnd. regningen ( tror jeg) vi går i privat og får en pengesum av kommunen en gang i halvåret eller året som tilsvarer fratrekket!

Her gikk gutten i privat bhg.
Og vi fikk tilbake betalt det de 2 første årene for 10 timer asistent og 5 timer med spesped i uka
og siste året hadde han 20 timer med asistent og 5 spesped så da fikk vi tilbake for 25 timer i uka
ved kommunal så trekker de ofte dette av på regningen

Det har de ikke gjort her!
Enda jeg har snakket med barnehagestyrer som mente at han fikk så mange ressurser at vi ikke skulle ha fratrekk.Men da jeg presset på ga han meg rett.Så sa han at vi måtte søke til kommunen.Ja til barnehagekontoret.Nå idag fikk jeg brevet og søknaden i retur fordi som det sto i notisen derfra; dette skal rettes til bh styrer*svimmel!

Ungene har lekt litt med tastaturet, saa mangler enkelte bokstaver.

Vi har vedtak paa x antall timer per maaned med spes.ped og assistent, og faar dette trukket fra paa regningen hver maaned i privat bhg.
Siden de faar sosken rabatt er jeg litt usikker paa om timene med assistent ogsaa trekkes fra, men hvertfall timene med spes.ped. Men man maa jo ha et vedtak paa dette da :)

Ungene har lekt litt med tastaturet, saa mangler enkelte bokstaver.

Vi har vedtak paa x antall timer per maaned med spes.ped og assistent, og faar dette trukket fra paa regningen hver maaned i privat bhg.
Siden de faar sosken rabatt er jeg litt usikker paa om timene med assistent ogsaa trekkes fra, men hvertfall timene med spes.ped. Men man maa jo ha et vedtak paa dette da :)
Har vedtak på nesten 11 timer i uka!
Takk for svar.Har mast for n t gang,og nå skal de undersøke det igjen..Problemet er at han får bare toppen 2 timer i uka med spes.ped hjelp.Kan de si at nei nå slutter vi å støtte han for språkvansker fordi han leker så godt med alle og er så blid,snill,og god.Han har jo fortsatt språkvansker,og har behov for språkstimulering fortsatt i bh.

Vel det ser faktisk ut til at jeg må ha advokathjelp i så fall.Jeg syns det er helt utrolig at de som styrer i bh kan si at joda det må vi kunne regne med at spes.ped blir syk,bilen streieker,avpassering,ferie,annet oppdrag osv osv.Har faktisk sagt på ansvarsgruppen at jeg syns han må få det han har krav på på en eller annen måte.Men det får han ikke!Så jeg begynner å lure på om sønnen min er der for at spes.ped sin skyld.Ikke misforstå damen er kjempesøt,og snill.Men jeg reagerer veldig på at det er så enkelt å bare være borte uten å gi han det han har krav på etter vedtak.
Jeg forstår ikke hva jeg kan gjøre som jeg ikke har gjort alt.

Det høres ikke riktig ut når han ikke får de timene han har krav på.
Opplever noe av det samme i bhg her, men heldigvis i mye mindre grad. Har vært hvis en av de er syke, ei var på ferie noen uker (mistet da noen timer da 1 av 3 ped/assistentene var borte) og har også vært en gang det var et annet barn som måtte ha omsorg da hun ikke kan være noe alene.
Sånne ting irriterer meg litt da han faktisk har krav på de timene, men er vel ikke mulig å få tatt de igjen på en måte...Selv om de sier de setter inn vikar med en gang så gjelder jo ikke dette for min sønn, for en hvilken som helst vikar kan ikke bare komme og "jobbe" med han om du skjønner? DET hadde uansett provosert meg enda mer tror jeg :p
Jeg har igrunn ikke nevnt noe om dette til bhg da de er helt supre på alle måter, og heldigvis skjer ikke dette så ofte. Men det er sant at bhg får betalt for disse timene, så teoretisk sett har sønnen din krav på å få dekket.
Er det snakk om 11 timer i uka så ville jeg tro det var en enkel sak å få tilrettelagt for de ekstra timene han har gått glipp av pga diverse

Håper du finner rette instans som sørger for at slike vedtak blir fulgt! :) De kan hvertfall ikke kutte på timeantallet fordi sønnen din er flink til å leke med andre barn *satt på spissen*.

Jeg kan høre med bhg hvem som har ansvar for at vedtak blir fulgt, men lurer på om det kan være barnehagekontoret? Eller så kan kanskje PPT sende deg i riktig retning :)

Back
Topp