Barnehageregning og fratrekk for spesialpedagogisk hjelp....

Det høres ikke riktig ut når han ikke får de timene han har krav på.
Opplever noe av det samme i bhg her, men heldigvis i mye mindre grad. Har vært hvis en av de er syke, ei var på ferie noen uker (mistet da noen timer da 1 av 3 ped/assistentene var borte) og har også vært en gang det var et annet barn som måtte ha omsorg da hun ikke kan være noe alene.
Sånne ting irriterer meg litt da han faktisk har krav på de timene, men er vel ikke mulig å få tatt de igjen på en måte...Selv om de sier de setter inn vikar med en gang så gjelder jo ikke dette for min sønn, for en hvilken som helst vikar kan ikke bare komme og "jobbe" med han om du skjønner? DET hadde uansett provosert meg enda mer tror jeg :p
Jeg har igrunn ikke nevnt noe om dette til bhg da de er helt supre på alle måter, og heldigvis skjer ikke dette så ofte. Men det er sant at bhg får betalt for disse timene, så teoretisk sett har sønnen din krav på å få dekket.
Er det snakk om 11 timer i uka så ville jeg tro det var en enkel sak å få tilrettelagt for de ekstra timene han har gått glipp av pga diverse
Det virker som vi begge to,-jeg og du er utsatt for et vedtak som ikke er tydelig på ressursbruken.Vedtaket utelater mange ganger det og også hvor det tydelig kommer frem hvilke ressurser som skal dekke behovet til barnet.Jeg tror nok at det er enda flere som har det slik.Her har spes.ped vært borte grovt regnet siden høsten 2011 iallefall 5 mnd tilsammen.Vi har også vedtak på at min sønn skal ha "skoggruppemetoden".Den har ikke vært på plass siden i mai ifjor.I går fikk han en bit av den.Men ped.leder sliter med å ha ressurser nok til å få gjort tiltakene.I år har f.eks bh hatt 7 vikarer som har kommet og gått...

Prøv å ta det opp igjen med barnehagen, evt finn ut hvem som sørger for at vedtak blir fulgt :)

Vi er ganske heldige virker det som, for dette er heldigvis ikke noe som skjer så fryktelig ofte i vår bhg. De er helt supre med han, og har hatt enorme fremskritt siden han begynte med tilretteleggingen i august

Ja, jeg skal prøve!

Vet noen om det må søkes om de timene hvert år eller får man beholde de man har. Ser at bhg. har sendt full regning for august. Husker ikke hvordan det var ifjor. Ene året fikk jeg tilbakebetalt også for jeg hadde betalt mer enn det jeg skulle, de hadde glemt å trekke fra.

Vet noen om det må søkes om de timene hvert år eller får man beholde de man har. Ser at bhg. har sendt full regning for august. Husker ikke hvordan det var ifjor. Ene året fikk jeg tilbakebetalt også for jeg hadde betalt mer enn det jeg skulle, de hadde glemt å trekke fra.
må søke hvert år, samme som timene barne har fått tildelt må søkes om hvert år

Back
Topp