Barnehageplass

Teeny

Teeny
Julegavene 2019
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Jeg ser fra info siden om barnehage her nede i Belgia at det må søkes plass så fort du vet at du er gravid, så nå som jeg har kommet til uke 6 har jeg også sendt søknad til barnehagen for å få plass fra september neste år :dance018

Husker jeg hadde tenkt å søke i uke 12 noe jeg trodde var vanlig sist med 2 åring, men fikk høre at det var altfor sent og st jeg måtte begynne så snart som mulig og da var jeg også i uke 6!
Ja, ting er annerledes her i Belgia i forhold til Norge. Litt tragikomisk å måtte søke såpass tidlig og nå vet vet denk bhg til min sønn at jeg er gravid sikkert:woot:
 
Helt andre tilstander. Her er det masse plasser. Barnehager må si opp ansatte for de får ikke fylt opp.
Regner med vi får plass der vi ønsker til august 24.
 
Andre tilstander ja! Regner med at vi får barnehageplass fra når vi ønsker, og at ungene får samme barnehage senest høsten 2024, om ikke før.
 
Her har vi bare en barnehage i kommunen, med opptak hele året :) Hååper vi får lagt kabalen slik at baby ikke begynner i barnehage før august 24 :)
 
Er det noen som vet når vi som skal ha i april skal søke på barnehage da?❤️
Da vi fikk barnehageplass 1. januar snakket vi med kommunen noen måneder i forkant, søkte inne på søkerportalen med valgt oppstartsdato og fikk plass på den måten. Mulig det er ulikt mellom kommunene, jeg ville hørt med din kommune i typ desember eller januar.
 
Er det noen som vet når vi som skal ha i april skal søke på barnehage da?❤️

Sjekk opp når man søker utenom hovedopptaket i din kommune. Kommer litt an på hvor i landet du bor om du kan få en plass før august 24 eller ikke :)
 
Vi tenkte å ha barnet hjemme til 3 års alderen, ettersom jeg er hjemmeværende uansett ☺️ Å når den eventuelt skal begynne blir det nok en type steiner barnehage eller noe sånn ❤️
 
Han på 2,5 begynner på førskolen nå i september, så her kan de bare gå i barnehagen til de er maks 3 år.
Det ligner norsk barnehage da, men er en type forberedelse til skolen og er gratis.
 
Back
Topp