Barnehageplass

Okei. Satte opp 1.desember vi (også Trondheim). Var kanskje ikke så lurt det? [emoji848]
Tror han blir hjemme til august 19 uansett, men frister lite med kontantstøtte istedenfor lønn :/
Jeg spurte om det hadde noe å si om vi satte 1/11 eller 1/12, og fikk til svar at det hadde lite å si. Så lenge det var før 2019, så bhg fikk tilskudd for barnet!

Alle andre barn født i 2017 skal vel få plass først, så behandler de barna født i des17, uavhengig av når de er født. Slik som jeg forsto det :p
 
Kjenner jeg misunner alle som har fått plass.... 2.opptak er 20.april (denne uken) så teller de 14 dager etter det,såå kan det være vi får plass... ventet på evt brev i postkassen.

Visstnok blitt samme opplegget her. Selv om at vi har søkt på søskenpri så får vi ikke innvilget det...så hva er vitsen med det da? Hadde mini blitt født bare 3 dager tidligere så hadde han hatt rett på plass.
Jeg har fortsatt mye permisjon igjen å ta ut så jeg kan søke om å ta permisjon fra oktober til januar, men jeg ønsker jo ikke det heller
 
Det er no dritt at man blir tvunget til å gå hjemme uten penger!!
Jeg må gå hjemme i 6 mnd ekstra. Driver å sparer som bare det nå. Selger bilen min for å få råd. Hvis alt skjærer seg så får jeg ta med ungen på jobb da
 
Det er no dritt at man blir tvunget til å gå hjemme uten penger!!
Jeg må gå hjemme i 6 mnd ekstra. Driver å sparer som bare det nå. Selger bilen min for å få råd. Hvis alt skjærer seg så får jeg ta med ungen på jobb da
Det er helt jævlig.
 
Idag har jeg ringt rundt til barnehager i andre kommuner for å høre om vi evt kan få plass der. Tenkte det var verdt å prøve. Venter på svar ifra vår kommune nå ifht 2.opptaket.
Noe dritt at desemberbabyene ikke har krav på plass.
 
Idag har jeg ringt rundt til barnehager i andre kommuner for å høre om vi evt kan få plass der. Tenkte det var verdt å prøve. Venter på svar ifra vår kommune nå ifht 2.opptaket.
Noe dritt at desemberbabyene ikke har krav på plass.

Det skulle vært som i vår kommune alle steder. Her får alle uavhengig av fødselsdato, plass i barnehagen. Var ikke klar over det før etter jeg søkte.:sorry:
 
Det skulle vært som i vår kommune alle steder. Her får alle uavhengig av fødselsdato, plass i barnehagen. Var ikke klar over det før etter jeg søkte.:sorry:
Så bra da!
 
Visstnok blitt samme opplegget her. Selv om at vi har søkt på søskenpri så får vi ikke innvilget det...så hva er vitsen med det da? Hadde mini blitt født bare 3 dager tidligere så hadde han hatt rett på plass.
Jeg har fortsatt mye permisjon igjen å ta ut så jeg kan søke om å ta permisjon fra oktober til januar, men jeg ønsker jo ikke det heller
Samme her. Fikk beskjed da om at vi var jo først i køen.... Av barn født i desember! Så alle andre kommer før oss, selv med søskenpri..
 
Her pågår visst hovedopptaket fra 2. mars - 20 juli..lenge å gå å vente og ikke vite:bored:
 
Ei i barselgruppa mi takket nei til en plass, så jeg håpte jo at vi fikk den. Jeg har ringt og sendt på mailer og styrt denne uka. Og idag fikk vi jammen brev, OG hun har fått plass!!!
 
Fikk første valget vårt av barnehage. Har plass fra august, så får vi heller betale til vi føler det passer for han å starte.
 
Jeg har lønnet frem til slutten av august. Mannen er fleksibel på sin permisjon. Jeg har ikke fast jobb å gå tilbake til så kommer litt ann på når jeg får jobb [emoji4]
Åh, da kan dere jo velge litt hvem,hva hvordan ifht start. Har dere noen tanker eller ser det litt an ?
 
Back
Topp