Barnehageplass?

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Har dere fått barnehageplass?
Evt. hvordan løser dere kabalen om dere begge må i jobb før august17?
Her har vi søkt fra desember men ikke hørt noe enda.
 
Søkt fra Jan. Fikk fra aug 16 i andrevalget. Tok kontakt med førstevalget, får nok ikke der før aug 17. I andrevalget kan vi muligens få fra Jan, men håper jeg kan søke ulønnet perm.

Ikke vent på å høre fra dem når du har søkt noe annet enn hovedopptaket. Kontalt bhg og spørr så vet du hva du må forholde deg til.
 
Vi har ikke søkt i det hele tatt. Jeg studerer, så blir hjemme til neste august. Økonomien tror jeg går greit med kontantstøtte og studiestøtte. Håper det.
 
Har søkt fra januar, står på venteliste. Vet faktisk ikke hva vi gjør hvis vi ikke får plass. Det får vi ta da tenker jeg
 
Har søkt fra januar, ikke fått plass ennå. Vet ikke helt hva vi gjør da...
 
Kommer til å begynne i barnehagen fra August 2017. Jeg jobber turnus. Pappaen tar gradert uttak. Går akkurat til sommer ferie.
 
Her starter vi bhg nå i oktober når pappapermisjonen nærmer seg slutten :)
 
Vi fikk ikke plass i bgh :( veldig vrient da jeg har begynt på igjen på skole, og pappan ikke har krav til pappaperm fordi han selv har vært student.
Vi har snakka med barnehagen, og de sier at mest sannsynlig kan hun få plass fra nyttår. Vi krysser fingrene! akkurat nå veksler vi mellom at pappan er hjemme 1 dag i uka (bruker feriedager), svigermor har henne 1 dag, mine foreldre 1 dag. Mangler egentlig barnepass 1-2 dager i uken (jeg har av og til en fridag i uka). Har ordnet seg hittil, og tror det skal gå greit frem til jul, men det er utrolig slitsomt!!!

I tillegg får jo vi ikke kontantstøtte før hun fyller 1 år... så har ikke akkurat råd til dagmamma.
 
Har ikke fått nei.. Har søkt fra januar men snakket med barnehagen og hun står som nr.6 (eller var det 4?) på lista av søkere utenom hovedopptaket i august 17. Så nå har vi belaget oss på en løsning der pappaen som jobber skift også tar gradert uttak. Så jobber jeg redusert så mye det trengs i den perioden. Da er vi dekket til midten av mai. Hva vi gjør derfra vet jeg ikke enda...
 
Back
Topp