Barnehageplass

Hun til meg startet i bhg når hun var 15 mnd å var mer enn klar for å starte å kunne godt ha startet tidligere. :) Synes det er bra til barna at de får leke med andre barn å sånn jeg. Å så stoooor forskjell på utviklingen på henne også etter hun startet i bhg. :) Så her håper vi det ordner seg med bhg plass når nestemann fyller ett år. :) Aner ikke hvordan det er med bhg plasser her vi bor men satser på at det ordner seg. Lenge til enda. ;)

Vårt barn kommer sannsynligvis til å begynne i barnehage når h*n er 8-9 måneder (august 2017). Synes det er fryktelig tildig, og ville helst ventet i hvert fall et halvt år til. Men jeg må dessverre fortsette å studere mens far begynner å jobbe, og vi har ikke mulighet til å ha barnet hjemme. Jeg håper da at barnet kan begynne med 50%, kanskje jeg kan skulke noen forelesninger eller ha barnet med til skolen noen ganger, men det er dessverre ikke sikkert.
Barnehagen er i hvert fall tilrettelagt til så små, den er rett foran huset vårt slik av vi kan hente barnet tidlig og vi ser hver dag hvordan de ansatte er mot barna.

Vårt barn kommer sannsynligvis til å begynne i barnehage når h*n er 8-9 måneder (august 2017). Synes det er fryktelig tildig, og ville helst ventet i hvert fall et halvt år til. Men jeg må dessverre fortsette å studere mens far begynner å jobbe, og vi har ikke mulighet til å ha barnet hjemme. Jeg håper da at barnet kan begynne med 50%, kanskje jeg kan skulke noen forelesninger eller ha barnet med til skolen noen ganger, men det er dessverre ikke sikkert.
Barnehagen er i hvert fall tilrettelagt til så små, den er rett foran huset vårt slik av vi kan hente barnet tidlig og vi ser hver dag hvordan de ansatte er mot barna.
Skjønner at du synes det er tidlig, men må man så må man. Og det kan gå veldig bra også. Vår begynte som sagt da hun var 10 mnd, og det gikk veldig bra. Vi hadde mulighet til å levere litt sent og hente litt tidlig i starten, men tok ikke lang tid før vi følte at det ikke var behov. Hun stortrivdes. Var en familiebarnehage med åtte barn og veldig dyktige voksne, men jeg er ikke skeptisk til å la neste starte tidlig i småbarnsavdelingen i barnehagen første går i nå heller. Barn er forskjellige og barnehager er forskjellige, men det kan altså hende at det går veldig bra og at det er fint for barnet deres å starte tidlig også. Min hadde i alle fall veldig stor glede av å være sammen med andre barn fra 8-9 mnd, og eg er glad vi ikke var hjemme med henne lenger.

Skjønner at du synes det er tidlig, men må man så må man. Og det kan gå veldig bra også. Vår begynte som sagt da hun var 10 mnd, og det gikk veldig bra. Vi hadde mulighet til å levere litt sent og hente litt tidlig i starten, men tok ikke lang tid før vi følte at det ikke var behov. Hun stortrivdes. Var en familiebarnehage med åtte barn og veldig dyktige voksne, men jeg er ikke skeptisk til å la neste starte tidlig i småbarnsavdelingen i barnehagen første går i nå heller. Barn er forskjellige og barnehager er forskjellige, men det kan altså hende at det går veldig bra og at det er fint for barnet deres å starte tidlig også. Min hadde i alle fall veldig stor glede av å være sammen med andre barn fra 8-9 mnd, og eg er glad vi ikke var hjemme med henne lenger.

Vår begynte ved 14 mnd men kunne avsolutt begynt tidligere, hun både gikk og sprabg ved 12 mnd og var tydelig at hun trengte litt ekstra action i hverdagen :) var kjapt tilvendt bhg og nå løper hun ut i gangeb og finner skoa sine når hun hører ordet bhg :p hun er bare ett stort smil når vi henter hun og ikke alltid hun har tid til å være med hjem :p og på utviklingens side ser vi store store forskjeller og hun har lært så masse :)

Så bra! Jeg håper bare det går bra. Ellers må jeg studere fulltid med barnet hjemme, og jeg ser ikke for meg hvordan det er mulig. Kommer i tillegg til å måtte fullføre semesteret i november-desember 2016 (har termin 22 november). Også har jeg noen planer om å ta ett eller to fag våren 2017. Da er pappaen også student og skriver masteroppgave, så han kommer til å være stort sett hjemme.

Noen flere som har begynt i barnehage veldig tidlig?

Jeg kommer til å være hjemme et år ekstra, kommer ikke til å søke plass heller, vil ha lille hjemme til 2 år. Jeg får ta litt ekstravakter i helger, også får vi jo kontantstøtte, så det skal gå fint

Back
Topp