Barnehageplass

Føler meg nesten som en dårlig mor når jeg leser om alle som venter :p Har ikke mulighet til det, men hadde sikkert vært fint. Blir barnehage fra august 16 her. 3 dager i uka, så har pappaen perm fra jobb to dager i uka ut året. Så 100% bhg fra januar.. Om vi får endra fra deltid til heltid da :)

Føler meg nesten som en dårlig mor når jeg leser om alle som venter :p Har ikke mulighet til det, men hadde sikkert vært fint. Blir barnehage fra august 16 her. 3 dager i uka, så har pappaen perm fra jobb to dager i uka ut året. Så 100% bhg fra januar.. Om vi får endra fra deltid til heltid da :)

Sånn kan det se ut til at vi ender med også.

Er faktisk ikke sikkert at alle barnehager vil ta imot så små heller..

Jeg vet, jeg bare søkte plass også har jeg tenkt at de får avgjøre det. Hvis vi får plass men barnehagen sier at hun ikke får starte før hun er nærmere 1 år så er jo det akkurat det vi vil. Men tenkte at skulle vi ha noe sjans så måtte jeg i hvert fall søke til fristen

Ikke føl deg som en dårlig mor! Har man ikke mulighet, så har man ikke det. Og kvaliteten på barnehagene i Norge er så bra at babyen din får det helt topp der!

Mine har begynt i bhg ved 10,5 mnds alder og set har fungert helt topp! Minsten vil være skikkelig gammel da han starter når han er 11 mnd :P Hehe :)

Fått plass fra 3.okt, høstferien, så har en ukes tid til tilvenning.,

Nei nei nei, det må du ikke!! Du er ingen dårlig mor for det! Og må man, så må man, og det løser seg nok helt fint! Min første starta da han var 11 mnd forresten. Eneste grunnen til at vi kan vente, er at jeg jobber deltid, slik at far kan dra ut sin permisjon over lang tid :)

Noen som vet når man får svar for opptaket i Oslo?
Var på møte på helsestasjonen om søkeprosessen (bydel grunerløkka). Hun sa at barn født før 1 sept får svar som vanlig (de 3 puljene) barn født mellom 1 sept og 31 okt får svar i løpet av sommeren. De født etter 31 okt får fortløpende svar (når ledig plass). Vår kom litt tidlig og vi har derfor rett på plass fra oktober, men hørtes ikke ut som at det i praksis blir stor forskjell fra tidligere år. Får ikke velge fra øverste hylle uansett siden han er født etter 1 sept. Kan jo hende praksisen er ulik ved andre bydeler da:)

Var på møte på helsestasjonen om søkeprosessen (bydel grunerløkka). Hun sa at barn født før 1 sept får svar som vanlig (de 3 puljene) barn født mellom 1 sept og 31 okt får svar i løpet av sommeren. De født etter 31 okt får fortløpende svar (når ledig plass). Vår kom litt tidlig og vi har derfor rett på plass fra oktober, men hørtes ikke ut som at det i praksis blir stor forskjell fra tidligere år. Får ikke velge fra øverste hylle uansett siden han er født etter 1 sept. Kan jo hende praksisen er ulik ved andre bydeler da:)

Så rart. Jeg sendte Mail til Oslo kommune og i svaret jeg fikk sto det at alle som nå hadde krav på plass skulle få svar innen 31 mai. Men siden du har vært på møte på helsestasjonen ang søkeprosessen må man jo gå ut ifra at det de sa der er det korrekte! :) Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Kanskje de ikke vet hvordan det blir selv enda? :wtf:

Så rart. Jeg sendte Mail til Oslo kommune og i svaret jeg fikk sto det at alle som nå hadde krav på plass skulle få svar innen 31 mai. Men siden du har vært på møte på helsestasjonen ang søkeprosessen må man jo gå ut ifra at det de sa der er det korrekte! :) Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Kanskje de ikke vet hvordan det blir selv enda? :wtf:
Hun sa at de var litt usikre på hvordan det ble ja. Siden det er første året med nye regler:)

Fra 31/10:)

Back
Topp