Barnehageplass

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Er det mange av dere som har søkt barnehageplass? Og når skal barnet starte?

Vi lot være å søke vi, for fant ut at pappan kan strekke permisjonen sin helt til april, pga av jeg jobber deltid. Så da tenkte vi at å betale for en plass fra august til april som ikke skal brukes er litt dumt..

Vi har fått plass fra 4. november, men ikke i den barnehagen broren går! Så det er litt vanskelig.. Tror vi bare må si ja også søke henne til den han går i og stå på venteliste der, hun får søskenprioritering, men det er en liten barnehage med bare en avdeling, så det er ikke sikkert at noen slutter?!

Jeg har ikke fått svar enda, men søkte om plass fra oktober :)

Har plass fra august 16! Men da er papsen i permisjon. Så blir å betale og begynne i oktober, november ish

Har søkt men ikke fått svar! Har søkt fra august, men kommer ikke til å ta i bruk fra okt/nov... Om vi får plass da :p

Har søkt, men ikke hørt noe ennå (Har søkt på fra oktober)

Søkte fra oktober, men vi fikk plass fra august. Men pappa'n tar ikke permisjon før desember... Så vi betaler for plassen, også begynner han ca 30-50% fra november/desember. 100% fra februar. Lang tilvenningsperiode:D

Har søkt omplass fra august, men kommer ikke til å ta den i bruk før oktober/november. Hvis det ikke er greit for barnehagen så blir jeg hjemme et ekstra år, helt utaktuelt å sende hun i barnehagen når hun er 9 måneder!

Har søkt omplass fra august, men kommer ikke til å ta den i bruk før oktober/november. Hvis det ikke er greit for barnehagen så blir jeg hjemme et ekstra år, helt utaktuelt å sende hun i barnehagen når hun er 9 måneder!
Hvorfor skulle det ikke være greit for bhg? Du må regne med å betale for plassen selv om dere ikke bruker den da ;) Det måtte vi.

Hvorfor skulle det ikke være greit for bhg? Du må regne med å betale for plassen selv om dere ikke bruker den da ;) Det måtte vi.

Har bare hørt at noen barnehager sier nei til det, og ofte de kommunale, Vi har bare søkt private for det fikk jeg tips opp av andre som har hatt barn uten rett til barnehageplass.

Regner med å betale for den, er uansett mye billigere å betale for 3 måneder enn å ha et år med bare kontantstøtte.

Har bare hørt at noen barnehager sier nei til det, og ofte de kommunale, Vi har bare søkt private for det fikk jeg tips opp av andre som har hatt barn uten rett til barnehageplass.

Regner med å betale for den, er uansett mye billigere å betale for 3 måneder enn å ha et år med bare kontantstøtte.
Ok. Vi har privat, så mulig det er andre regler ved kommunale ja :) Så lenge en betaler, så burde det ikke ha noe å si om barnet ikke bruker det, mener nå jeg da. Til en viss grense da ;)

Er faktisk ikke sikkert at alle barnehager vil ta imot så små heller..

Hvordan løser dere det? Dagmamma, eller skal en av dere være hjemme i ulønnet perm?
Jeg jobber i Sverige og får alt derifra, har endel mammaperm igjen fra eldste og 480 dager for L så har litt over 2 år perm igjen og bruke :P

Vi har fått plass fra 4. november, men ikke i den barnehagen broren går! Så det er litt vanskelig.. Tror vi bare må si ja også søke henne til den han går i og stå på venteliste der, hun får søskenprioritering, men det er en liten barnehage med bare en avdeling, så det er ikke sikkert at noen slutter?!
Ja det blir jo litt tungvint å ha de i to forskjellige..

Back
Topp