Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hahahha! Jeg lærte det av en venninne som måtte gjøre det samme, kun derfor jeg vet det! Så pass it forwardViste ikke at man får kontantsøtte når man har dagmamma. Godt vi lærere hverandre litt.
Såpass!Det er stor forskjell fra kommune til kommune, så det lønner seg å sjekke hvordan det var i fjor. Husk at mange av de som ikke får plass i førsteopptaket likevel får plass senere. Der vi bodde før fikk alle som var født på høsten plass også, men vanligvis ikke før andreopptaket. Her vi bor nå er det ikke alle som har krav på plass som får engang, så her er det helt utelukket. Vi skal uansett ha babyen hjemme lengre, men synes det er trist for alle de som virkelig trenger plassene.
Og så er det forskjellige regler for opptak, så sjekk din kommune der også. Her stiller alle som søker innen fristen likt, og de kan finne på å rote vekk søknader som kommer for tidlig, har hørt noen skrekkhistorier. Der vi bodde tidligere ble du prioritert etter dato og klokkeslett søknaden kom inn, så der burde du søke den dagen du fikk personnummer om du ville ha plass til høstbarn.
JaHahahha! Jeg lærte det av en venninne som måtte gjøre det samme, kun derfor jeg vet det! Så pass it forward
Men økonomisk sett er det et godt alternativ, fordi man ikke må bære kosten av barnehage. Utviklingsmessig er jeg ikke sikker på at det har sammen effekt. Men tenker at det ordner seg uansett!
Vi får bare håpe. Hvis ikke var det ei som sa at man kunne bruke dagmamma og få kontaktstøtte samtidig. Så jeg syntes jo det hørtes greit ut jeg da Så har roet meg ned ifht barnehage. Snakka også med naboen. Datteren der fikk ikke plass i den nærmeste bhg på 300m, men på nest nærmeste på 1,3km unna og det er en sukkerfri barnehage. Så det er jo greit det også, selv om det er motsatt vei av hvilken vei vi pleier å kjøre til jobb.Har ikke termin før i slutten av sept, så er allerede forberedt på at det kan bli vanskelig med bhgplass. Eldste begynner på skolen innen det året babyen skal begynne i barnehagen, så tviler på at jeg blir prioritert. Men ikke noe annet å gjøre enn å håpe