Barnehageplass januarbarn

Vi har barn født i februar og april, og har fått tilbud om barnehageplass fra den måneden de fylte ett år. Men, vi valgte å benytte oss av kontantstøtten, og vente med oppstart til august for begge to. Angrer ikke et sekund på det! Vi nøt de ekstra månedene sammen, og jeg følte virkelig at både barna og jeg var klare for barnehagestart da august kom:Heartred
 
Vi har barn født i februar og april, og har fått tilbud om barnehageplass fra den måneden de fylte ett år. Men, vi valgte å benytte oss av kontantstøtten, og vente med oppstart til august for begge to. Angrer ikke et sekund på det! Vi nøt de ekstra månedene sammen, og jeg følte virkelig at både barna og jeg var klare for barnehagestart da august kom:Heartred

ja får man det til økonomisk så ser jeg absolutt at det nok er en stor glede :Heartred
 
Jan barn og fikk bgh plass ifra aug samme året mini ble født søkte om utsatt oppstart og slapp å betale frem til Jan. Vi hadde tenkt å legge av penger og var innstilt å gå til aug. Husk du får kontant støtte ifra barnet er 1 år hjelper på økonomien
 
Har ei som er født i desember, fikk barnehageplass når vi ønsket. Hadde bestemt meg for at det skulle løse seg på et vis uansett, var innom tanken på både permisjon uten lønn og dagmamma. Men det ble barnehage som vi ønsket mest:happy:
 
Ei jeg kjenner har januarbarn og fikk barnehageplass fra ungen var ett år. Riktignok en barnehage som lå litt ubeleilig til i forhold til hjem og arbeid, men de takket ja til den de fikk tilbud om. Vi har marsbarn og jeg var hjemme med henne med kontantstøtte til august, men jeg forstår at det ikke er noe alle har råd til. Det funket for oss fordi jeg begynte å studere igjen det siste halvåret jeg var hjemme med henne, så jeg kunne ta opp studielån i tillegg tilkontantstøtten.
 
Fikk en gutt i januar 2019, som startet i bhg august året etter, da vi gikk det til ganske greit med ulønna permisjon og kontantstøtte. Men alle de andre 7 barna i barselgruppa vår fikk plass i bhg fra de var 1 år. Foreldrene ringte mye rundt til ulike barnehager for å høre om plass, så var nok litt ekstra jobb sammenlignet med ved hovedopptak i august, men det ordnet seg jo :)
 
Back
Topp