Barnehageassistent gone crazy?

goldpen

Nybakt tobarnsmor bosatt i Oslo
Dette opplevde jeg på tirsdag. Hvordan ville dere reagert?

Gutten min går i familiebarnehage sammen med to andre barn på rundt halvannet år. Tirsdag var han syk, og jeg hadde ham med til legen. Pa vei hjem gikk jeg gjennom det lokale senteret (rett ved legen). Da ser jeg at vogna med de to andre ungene i bhg hans står utenfor frisøren. Ingen barnehageassistent å se, så jeg stakk hodet inn hos frisøren for å si hei. Regna med at hun bare var innenfor og kjøpte sjampo eller noe. Gjett om jeg blir paff da jeg ser dama sitte i frisørstolen!
Dama satt sånn at hun ikke så ungene, og dette er altså på et senter i Oslo.
I sjokk skvatt jeg ut igjen før hun fikk sett meg. Dette var en varm dag. Jeg hadde shorts og t-skjorte på, og det var varmt inne på senteret. Ungene var kledt i parkdresser og med lue på. Hun hadde ikke engang tatt seg bryet med å kle av de litt. Jeg gikk ut av senteret og ringte sjefen hennes med en gang. Fikk også vite at en av de andre mødrene i barnehagen var blitt oppringt på jobb av en bekymret bekjent (som faktisk jobber på barnehagekontoret i bydelen) og som hadde sett det samme. Dette var en halv time før jeg kom forbi.

Synes dere jeg overdriver når jeg mener at denne dama ikke er skikket til å alene passe andres barn?

Huff, det er skummelt at sånne folk får jobb i barnehage!!
Håper hun fikk sparken etter dette!![:@]

hehe, nei.. jeg synes IKKE du overdriver!
Man kan jo ikke sette barn alene slik som dette! Alt de kan finne på!!

jeg hadde klikka max.. ville iallefall ikke at ho skulle hatt ungen min alene[:@]

jeg hadde gått inn til henne når ho satt i stolen der jeg. gitt ho en skikkelig lekse[:@]

Hun får sannsynligvis sparken nå pga dette og andre sjakktrekk hun har foretatt seg.
Hører med til historien at hun unnskyldte seg med at datteren på 13 år hadde vært med henne og passet ungene. Henne så jeg ikke der inne, men om hun var der synes jeg ikke det setter dama i noe bedre lys. Hvilken mor er det som lar 13-åringen sin skulke skolen for å passe jobben til mora si mens hun er hos frisøren???

Hun har også unnskyldt seg med at frisøren hennes drar på ferie neste uke, og at hun derfor var nødt til å ta den timen hun fikk da.

ORIGINAL: quebec

OMG.
Jeg hadde blitt rasende.[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
Hvem somhelst kunne jo bare tatt med seg barna[:@][:@][:@][:@]

hÅPER Virkelig at dette får følger for assistenten.[:@]

signerer

ORIGINAL: Geniet lykkepillen

Du skulle nesten bare tatt med deg barna jo..[8|]

Ja jeg vet det, og jeg angra etterpå at jeg ikke gjorde det. Men jeg fikk helt sjokk altså. Hadde faktisk tilfeldigvis mora til den ene ungen på telefonsamtale akkurat da. Og hun var enig i at jeg skulle ringe sjefen hennes og melde fra.

ORIGINAL: NurseBabyG FLODE

hallo!!!

Man skal jo føle at barna er trygge i barnehagen da...

Ikke sant? Og hva har de å gjøre hos frisøren, liksom? At hun bruker ungenes sin tid på den måten? Får en jo virkelig til å lure på hva som ellers foregår om dagene. Har en mistanke om at de har hengt mye rundt på senteret, og at de får boller og godteri for at hun skal få shoppe i fred...[:@]

ORIGINAL: Lille Bea

Du overdriver ikke. Den dama har ingenting i en slik jobb å gjøre. Hun er tydeligvis fullstendig uten ansvarsfølelse, jeg hadde aldri overlatt barnet mitt til henne. Jeg er mer enn litt sjokkert[&:]

Nei blir slutt på det nå. Har heldigvis fått full forståelse fra de som eier barnehagen, så nå blir det satt inn en person til som skal være sammen med de. Og barnehagen blir sannsynligvis lagt ned fra høsten av. Den drives jo fra denne kvinnens private hjem.

ORIGINAL: Najila

Huff, det er skummelt at sånne folk får jobb i barnehage!!
Håper hun fikk sparken etter dette!![:@]

Sign.

Så godt at det ordner seg. Sånn at du kan være trygg for gutten din mens han er der[:)]
Veldig bra at det ble tatt tak i. Den dama er jo ikke egna

ORIGINAL: quebec

OMG.
Jeg hadde blitt rasende.[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]
Hvem somhelst kunne jo bare tatt med seg barna[:@][:@][:@][:@]

hÅPER Virkelig at dette får følger for assistenten.[:@]

Hjelp!! Hadde virkelig tenkt på hva slags situasjon hun kunne ha satt mine barn i. Både tidligere og fremover. Godt du sa ifra.... Det ække lov ass.

Hadde aldri sendt ungen min tilbake til den dama iallefall[:@]

Huff, får helt vondt av de stakkars ungene som satt tjora fast i vogna helt alene og i så varme klær[:(]

ORIGINAL: Camillasen

Hjelp!! Hadde virkelig tenkt på hva slags situasjon hun kunne ha satt mine barn i. Både tidligere og fremover. Godt du sa ifra.... Det ække lov ass.

Det er det jeg også tenker. Hun har forresten drevet familiebarnehage i 5 år... Alene. GUtten vår har bare vært der en måned, og i løpet av den tida har jeg bare sett så mye rart... Har meldt fra om ting tidligere til sjefene hennes, og de har forsøkt å ta ting opp med henne uten at det har blitt bedring. Informasjon går liksom ikke inn der... OG når jeg da så dette på tirsdag, så tenkte jeg bare at dette var dråpen.

Uff, hørtes jo ut som ho søstra til yngve i borettslaget detta...[&:]

Når jeg legger sammen to og to så var det kansje dette mammaen til Amalie fortalte om her inne på tirsdag..? Og at hun var den ene mammaen til disse to.. Sier som jeg sa til henne - jeg hadde klikket i vinkel.. [:@] Hadde nok gått inn i frisørsalongen og tatt henne meget høylydt for meg, og så tatt ungene og gått (Men det kan være hormonene som snakker[:D])

ORIGINAL: pustle

Uff, hørtes jo ut som ho søstra til yngve i borettslaget detta...[&:]

Jepp! Hadde ikke trengt å redigere det der så mye. Tragikomisk!

ORIGINAL: MarcElia

Når jeg legger sammen to og to så var det kansje dette mammaen til Amalie fortalte om her inne på tirsdag..? Og at hun var den ene mammaen til disse to.. Sier som jeg sa til henne - jeg hadde klikket i vinkel.. [:@] Hadde nok gått inn i frisørsalongen og tatt henne meget høylydt for meg, og så tatt ungene og gått (Men det kan være hormonene som snakker[:D])

Det er helt riktig, MarcElia[;)]
Skulle kanskje også gjort det, men jeg tenkte det hadde størst virkning om jeg meldte sjefene hennes først før hun rakk å finne på noen dum unnskyldning. Hadde mammantil Amalie sin godkjenning på det. Sjefen ble selvfølgelig rasende, og det ser ut til at situasjonen utvikler seg slik jeg vil. Spørs om hun får være alene om ansvaret for andres barn igjen.

Back
Topp