Barnehageansatte

Snorkfrøken1991

Andre møte med forumet
Er det andre her inne som jobber i barnehage?

Hvordan tenker dere i forhold til graviditeten og gjenåpning? I grunnen har jeg ikke vert så bekymret, men har en mor en virker veldig bekymret ovenfor dette og mener at jeg ikke har noe der å gjør. Er i gråsonen til å være i risikogruppen, astma, og går nå på mildere medisiner en det jeg vanligvis tar. Jeg mener selv at det ikke er noe farligere for meg en for ikke gravide å være på jobb og at de ikke hadde åpnet vis det ikke hadde vert trykt.

Hva tenker dere? :happy:

Jobber som lærer og tenker på det selv. Har fått beskjed av fastlege at det ikke er farlig, så lenge jeg tar vanlige forhåndsregler om å ikke ta elevene i hånden, holde avstand og vaske hendene.

Kjenner usikkerhet rundt situasjonen likevel :nailbiting:

Er det andre her inne som jobber i barnehage?

Hvordan tenker dere i forhold til graviditeten og gjenåpning? I grunnen har jeg ikke vert så bekymret, men har en mor en virker veldig bekymret ovenfor dette og mener at jeg ikke har noe der å gjør. Er i gråsonen til å være i risikogruppen, astma, og går nå på mildere medisiner en det jeg vanligvis tar. Jeg mener selv at det ikke er noe farligere for meg en for ikke gravide å være på jobb og at de ikke hadde åpnet vis det ikke hadde vert trykt.

Hva tenker dere? :happy:

Siden du har astma i tillegg ville jeg hørt med legen hva hun/han mener. Ellers blir det vel å ta alle forholdsregler, og ellers tro på at det er trygt. :)

Jeg er sykepleier i hjemmetjenesten, og legen min mener jeg bare skal ta forhåndsregler, evt få tilrettelegging i form av å ikke gå til pasienter som er mistenkt smittet/smittet, ellers gjøre alt som normalt :sorry: synes dog dette er veldig skummelt, men må jo bare satse på at legen tar de riktige avgjørelsene!

Det som gjør det vanskelig, m.t.p smitte, er jo at jeg ikke kan unngå nærkontakt med barna. Tenk selv, 4 uker hjemme med foresatte/foreldre - blir en ny tilvenning :eek:

Men det er som dere sier, forhåndsregler. Å heldigvis sies det nå at covid-19 ikke er mer farlig for gravide en andre - heldigvis :Heartred

Jeg jobber også med barn, og tenker at jeg skal ha egne jobbklær og egne hjemmeklær, som en arbeidsuniform. Det blir sikkert naturlig uansett fordi man vil ha litt mer behagelige klær på hjemme, spesielt i vår tilstand :p Slik kan man kanskje unngå noe snørr, tårer og bakterier/virus fra ungene. Men kjenner jeg gjerne skulle utstyrt hele familien i fullt smittevernsutstyr når alt åpner igjen :hilarious:

Behagelige klær hjemme er et must!! I dag måtte jeg kneppe opp jeansen på jobb etter mat, holdt på å sprenge føltes det ut som :wacky: Så jeg kommer også til å skifte klær i det jeg kommer inn døra.

Men uansett så blir det en spesiell tid framover..

Jobber i barnehage eg og. Kjenner eg er litt skeptisk. Men står alle steder at d ikke er noe mer farlig for gravide så da stoler eg på d. Og eg har en gutt med astma og fikk beskjed om at d var ingen problemer så lenge han ikke hadde ekstrem astma. Ja ja bare til å brette opp ermene. Er mer redd for alt stresset som kommer fremover nå enn smitten :arghh: kommer seriøst til å være skutt når eg er ferdig på jobb. Blir som 2 jobber i 1:banghead:

Jeg jobber med barn. Og stoler på at myndighetene har kontroll, så får vi bare se hvordan det blir når det åpner igjen. Kjenner det skal bli godt å få litt hverdag tilbake. Savner jobben, kolleger og barna :)

Jeg er pedleder, men er i fødselspermisjon frem til august. Både jeg og ungene er i risikogruppen så vi blir hjemme til over sommerferien i hvertfall. Kjenner jeg er litt usikker på hvordan det blir å skulle komme tilbake, men heldigvis har jeg fortsatt noen måneder på meg til jeg skal tilbake på jobb.

Jeg jobber med barn. Og stoler på at myndighetene har kontroll, så får vi bare se hvordan det blir når det åpner igjen. Kjenner det skal bli godt å få litt hverdag tilbake. Savner jobben, kolleger og barna :)

Vi har vært på jobb siden tirsdag denne uken. Har vært en drøm å treffe kollegane igjen :Heartred Og etter noen telefonsamtaler med barna, gleder jeg meg kjempe mye til å se den igjen!

Blir nok godt å komme tilbake igjen ja. Jobbet i påsken og d var faktisk deilig. Og litt deilig å få litt "fri" fra mini som eg har gått oppi 24/7 i snart 5 uker

Jeg jobber også som lærer, men er ikke veldig bekymret. Er på 7. Trinn, de er ikke så tett på. I tillegg jobber jeg med enkeltelever, så jeg er ikke så mye i fellesarealene.

Savner kolleger og elever veldig! Det blir fint å se dem igjen når vi kommer dit.

Jeg er også pedagogisk leder i barnehage og gleder meg til å dra på jobb igjen! Det er klart at situasjonen ikke er optimal, men vi må prøve å tenke positivt og forsøke og beskytte oss selv så godt det går!

Lykke til med organisering i dagene som kommer ❤️

Jeg jobber i barnehage, på småbarn. Har nettopp funnet ut at jeg er gravid, men føler egentlig ikke noe stress rundt det å gå på jobb. Gleder meg til å komme igang med en normal hverdag. Håper bare alle følger retningslinjene om å holde seg hjemme om de eller barna er syke.

Går nok bra med alle:love017 ser det kommer til å bli mye jobb/stress de 2 første ukene. Men men glad.for.å jobbe igjen:D

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage og har nok kjent på både og følelsen. Samtidig som jeg stoler på myndighetene og ikke tenker på oss som forsøkskaniner, så er jeg redd for lille spire. Tenker nesten at jeg kanskje påfører meg selv mer stress og redsel enn hva smittefaren i min kommune tilsier:nailbiting: Løsningen min blir at jeg har bestilt meg svangerskapskontroll hos jordmor nå til uka. Tenker at jeg har alt å «vinne» på å ta en samtale med en som nok har brukt den siste tiden på å sette seg godt inn i dette med covid-19 og graviditet:Heartred

Jeg jobber i barnehage, men er ikke bekymret egentlig. Vi har heldigvis heller ikke smitte i vår kommune.

Jeg jobber som pedagogisk leder i barnehage og har nok kjent på både og følelsen. Samtidig som jeg stoler på myndighetene og ikke tenker på oss som forsøkskaniner, så er jeg redd for lille spire. Tenker nesten at jeg kanskje påfører meg selv mer stress og redsel enn hva smittefaren i min kommune tilsier:nailbiting: Løsningen min blir at jeg har bestilt meg svangerskapskontroll hos jordmor nå til uka. Tenker at jeg har alt å «vinne» på å ta en samtale med en som nok har brukt den siste tiden på å sette seg godt inn i dette med covid-19 og graviditet:Heartred
Hold oss oppdatert på hva hun sier da :)

Back
Topp