Barnehage

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har dere tenkt noe på når dere eventuelt vil søke bhg? Som reglene er idag har vi vel ikke KRAV på bhg plass før August -18?? :o men da er jo barnet ikke så langt unna å fylle 2 år?

Der er det som regel ganske greit å få plass her der vi bor da, så eventuelt søker vi og håper på en plass i August -17 og heller betaler uten å bruke plassen en måned eller to...

Sist så fikk vi en restplass til lillegutt i midten på Januar, og da var han 11 måneder, men han var ganske stor for alderen så det var ingen problem å starte så tidlig :)

Har dere tenkt noe på når dere eventuelt vil søke bhg? Som reglene er idag har vi vel ikke KRAV på bhg plass før August -18?? :o men da er jo barnet ikke så langt unna å fylle 2 år?

Der er det som regel ganske greit å få plass her der vi bor da, så eventuelt søker vi og håper på en plass i August -17 og heller betaler uten å bruke plassen en måned eller to...

Sist så fikk vi en restplass til lillegutt i midten på Januar, og da var han 11 måneder, men han var ganske stor for alderen så det var ingen problem å starte så tidlig :)
Forrige gang måtte jeg stå på for å få plass. Har september-barn fra før. Denne gangen er jeg helt sikker på at neste får plass i samme barnehage. Førskolelæreren sa hun gledet seg til det nye kullet (mange foreldre som er gravide).

Jeg håper å få barnehageplass når barnet er ett år, men vet dere når vi eventuelt må starte å søke på dette?

Jeg håper å få barnehageplass når barnet er ett år, men vet dere når vi eventuelt må starte å søke på dette?
Det pleier å være i starten på mars :) men du finner eksakt dato for din kommune på kommunens hjemmeside :)

Jeg har ikke lyst til at knøttet skal starte i barnehagen før h*n er 2 år. Så om vi klarer det, blir det sånn :-) Jeg er utdannet førskolelærer, så ingenting imot barnehage, men liker ikke tanken på lange dager. Da har jeg heller litt dårligere råd, og beholder kveldsjobbing mi ei stund til :-)

I Oslo er fristen flyttet til 1 november, så vi er heldige sånn sett :)
Håper drøye barnehagestart så lenge som mulig. Et krav er at barnet vårt hvertfall skal kunne gå og uttrykke seg noe før barnehagestart.
Jeg er heldig å jobber turnus så vårt barn slipper gå fulltid i barnehagen.

Her kan jeg i terorien få bhg plass når jeg vil, bor på landet :p søker nok når søknadene må sendes i feb :)

Tenker vi tar imot plassen, om vi får, august 17. Også betaler vi for plassen uten at h*n går der i en måned eller to slik at h*n blir 1 år på barnehagestart. Om ikke kjæresten bestemmer seg for å jobbe til høsten istedet for å studere. Da har vi isåfall mye bedre råd, og jeg kan vurdere å gå lengre hjem :)

Jeg har termin i månedsskiftet oktober/november, så tror nok jeg mister den "utvida" fristen de har lagd.. Må nok belage meg på å være hjemme noen måneder, men vet ikke når det er lurt å søke?

Her skal vi få plass senest 4 mnd fra vi søker, kommer nok til å søke tidligere da for vil helst ha begge to i samme bhg ;)
Men får ikke begynne i barnehagen før lille er blitt et år, med har nok av permisjon å ta av så blir nok ikke noe problem :)

Planen er at bebis starter i barnehagen når h*n er ca et år.

Back
Topp