Barnehage

Jeg håper at mini kan begynne i barnehagen i januar 2018.. :)

Jeg håper at mini kan begynne i barnehagen i januar 2018.. :)
Satser på å kunne gå hjemme til januar 2018 :)
Det er jo ganske passelig det :) men har dere tenkt noe på hvordan dere gjør med lønn/innkomst? For jeg regner med vi "må" begynne å jobbe i sånn august/september?
(Her blir det 100% erstatning på foreldrepengene og at vi kjør ulønnet siste ukene etterpå, men det er jo en grense for hvor lenge man har råa å gjøre det sånn?)

Det er jo ganske passelig det :) men har dere tenkt noe på hvordan dere gjør med lønn/innkomst? For jeg regner med vi "må" begynne å jobbe i sånn august/september?
(Her blir det 100% erstatning på foreldrepengene og at vi kjør ulønnet siste ukene etterpå, men det er jo en grense for hvor lenge man har råa å gjøre det sånn?)

Jeg er så heldig at jeg har litt penger etter jeg solgte leiligheten i fjor, så jeg sa klart ifra til mannen at noen av de pengene skulle brukes til å gå lengre hjemme i permisjon når barna kom. En investering i livet som jeg kaller det ;) og så må jeg finne meg en ny jobb på et tidspunkt også, for jeg skal ikke tilbake i min gamle jobb.. håper da jeg kan begynne et sted med litt ekstravakter eller noe..

Er litt usikker, men tenker kanskje at vi kan vente med barnehagestart til barnet nærmer seg 2 år :) Det hadde hvertfall vært greit, men gjør jo ingenting om h*n må starte litt før og. Saken er at det kanskje lar seg gjøre, fordi jeg begynner på siste studieår når barnet er 1 år, og da tenker mannen å ta gradert permisjon det året. Så iom at jeg har et forholdsvis enkelt studier (med kun et par undervisningsdager i måneden) og mannen da gjerne arbeider noen dager i uken, så kan det muligens la seg gjøre :)

Her skal vi ha barnet hjemme til det blir 2 år-ish, så blir ikke barnehage før høsten 2018 :) Så trenger ikke å huske på å søke før senest 1. mars 2018 ;)

Håper på oppstart i januar 18. Tror vi greier oss med 7-8 uker ulønnet perm, ved å mikse og ordne litt med ferier ++

Styrer/eigar i bhg som snuppa går i har hinta om at me får plass uansett, ho gjer litt som ho vil mtp inntak. Ho har plass til ein del fleire enn dei som er i bhg, sånn at dersom det flytter nokon til nærområdet så har dei mulighet til å få bhg plass med ein gong :) digger den dama :D men no er visst retten til bhg plass utvida til å gjelde september og oktoberbarn og :)

Ser an hvordan små'n er, men hvis han/hun er som storesøsteren sin, så vil jeg at han/hun starter mellom aug og okt en gang. Jeg er hjemme med storesøster nå på 14 mnd, og hun er veldig aktiv og sosial (og var veldig tidlig ute motorisk) og jeg tror hun hadde storkost seg i barnehagen nå.

Det ideelle er å få plass i januar 2018, men dersom det ikke er ledig venter vi til august 2018.

Jeg tenker også at vi vil få inn år etter den nye regelen om rett til plass dersom man er født før 1. november. Når tenker dere starte søkeprosessen?

Jeg tenker også at vi vil få inn år etter den nye regelen om rett til plass dersom man er født før 1. november. Når tenker dere starte søkeprosessen?

Søknadsfristen for neste høsts opptak er vel i mars neste år, så det er en stund til :)

Her er søknadsfristen 1 mars (eller var det 11? ) og alle søknader slettes ved årsskiftet, så uansett når han skal begynne så lenge det er før august 2018 så må vi sende inn søknaden mellom 1 januar 2017 og 1 mars 2017 :) ihvertfall hvis vi vil med i ordinært opptak. Er nok ikke mange plasser utenom dette.

Her er søknadsfristen 1 mars (eller var det 11? ) og alle søknader slettes ved årsskiftet, så uansett når han skal begynne så lenge det er før august 2018 så må vi sende inn søknaden mellom 1 januar 2017 og 1 mars 2017 :) ihvertfall hvis vi vil med i ordinært opptak. Er nok ikke mange plasser utenom dette.
Takk for svar :)

Vi søker til ordinært opptak over nyttår, og satser på at det går bra. Hvis vi ikke får plass etter ordinært opptak tenker jeg å søke på løpende opptak senere. Leste akkurat om noen som gjorde det motsatt og ikke fikk plass fordi den løpende søknaden ikke teller i ordinært opptak.. Har egentlig ikke satt meg helt inn i dette, det er jo lenge til ;)

Vi kommer til å søke til ordinært opptak, har ikke mulighet til å gå hjemme noe lengre enn til August 17 med mindre vi får flyttet på ferie og pappapermisjon så det går opp. Men jeg har mine tvil. Det kan jo hende vi rekker den nye fristen som sier at oktoberbarn er med i opptaket, men jeg har termin 29.... Så det kan jo gå dårlig, gikk ikke over termin med de to første så da gjør jeg vel det nå. Hadde vært så innmari typisk. Men om vi ikke får plass må jeg nesten lete etter en dagmamma, selv om jeg håper jeg slipper det.
Vi har rett på en viss prioritet pga kronisk sykdom hos pappaen og meg, men vi får vel ikke plass før de som er fylt ett år innen fristen uansett.

Her i den bhg vi har storesøster så tar de inn barn i august og i desember så for våres del blir det ikke noe problem men nå skal mannen ta gradert permisjon over lenger tid og da blir det bhg først august 2018 som er aktuelt :-)

Vi skal søke plass fra aug 17.
Jeg skal ut i praksis da.

Back
Topp