Barnehage

Finallymom2be!

Flørter med forumet
Hvordan tenker dere andre her inne i forhold til barnehage og søking nå innen 1.mars?

Synes det er tidlig å søke nå, men realiteten er jo den at permisjonen til samboer er over i februar neste år og da trenger vi barnehageplass! Flere enn oss som søker med ønske om oppstart etter nyttår? Eller har dere andre løsninger?
 
Vi søker ikke. Det må bare løse seg når jeg begynner på skole i januar:)
 
Vi tok kontakt med kommunen, og fikk anbefalt å søke nå. Vi ønsker plass fra januar av.
 
Vi har søkt plass fra 1. desember. Vi har permisjon ut året, men om vi får tildelt plass tenker vi at vi kan bruke litt lengre tid på innkjøringen i barnehagen, så kan mini ha korte dager i desember og begynne for fult i januar.
 
Vi søker fra januar av ja! Sånn er det når begge må tilbake i jobb! Sambo tar 100% permisjon fram til jenta har begynt i barnehagen for så å gradere de siste dagene slik at hun får 1 dag fri i uka! Jeg lurer litt på å ta 1 ferieuke slik at vi får 5 ekstra uker med 1 dag fri
 
Kommer til å søke her også. Ønsker plass i januar, men usikker på om vi får.
 
Vi har allerede søkt, fra august og ikke desember. Hun vil da være 1,5år. Jeg tør ikke belage meg på å få plass fra januar. Gjorde den tabben med storebror som også er født i desember. Det ble er forferdelig stress med dagmamma osv. Vi skal prøve på en gradert permisjon for pappen (som jobber skift) mens jeg jobber redusert fra januar til august.
 
Vi har allerede søkt, fra august og ikke desember. Hun vil da være 1,5år. Jeg tør ikke belage meg på å få plass fra januar. Gjorde den tabben med storebror som også er født i desember. Det ble er forferdelig stress med dagmamma osv. Vi skal prøve på en gradert permisjon for pappen (som jobber skift) mens jeg jobber redusert fra januar til august.
Må dere søke allerede nå for august 2017...?
 
Om man ikke ønsker plass før neste år er det ikke nødvendig å søke nå. Fristen 1.mars er for hovedopptaket i år, om man ønsker fra januar eller senere er ikke det med på hovedopptaket uansett. Fikk beskjed av sjefen min (jobber i bhg) at jeg tidligst bør søke i november for oppstart i januar :)
 
Om man ikke ønsker plass før neste år er det ikke nødvendig å søke nå. Fristen 1.mars er for hovedopptaket i år, om man ønsker fra januar eller senere er ikke det med på hovedopptaket uansett. Fikk beskjed av sjefen min (jobber i bhg) at jeg tidligst bør søke i november for oppstart i januar :)

Dette varierer fra plass til plass!! (Sånn at ikke folk mister barnehage plass pga dette rådet). Hos oss må jeg søke innen 1 april for å få plass i januar
 
Om man ikke ønsker plass før neste år er det ikke nødvendig å søke nå. Fristen 1.mars er for hovedopptaket i år, om man ønsker fra januar eller senere er ikke det med på hovedopptaket uansett. Fikk beskjed av sjefen min (jobber i bhg) at jeg tidligst bør søke i november for oppstart i januar :)
Dette varierer fra plass til plass!! (Sånn at ikke folk mister barnehage plass pga dette rådet). Hos oss må jeg søke innen 1 april for å få plass i januar
Enig i det siste! Man bør nok ta kontakt med sin kommune :)
 
Her begynner lille i bhg i november rett før hun fyller ett år. Går i privat barnehage og har søskenpriorotet. Jeg er student og har en studieplass som venter på meg fom november. Ikke ønskesituasjon akkurat, men heldigvis mange studiedager rett før eksamen som jeg kommer til å bruke på lille slik at hun ikke får så tøff start. Så kommer jo desember og ferie. Jeg vet av mange små som har stor glede av barnehagen. Men jeg er en av dem som ikke er så fan av så små barn i barnehagen. Storesøster startet da hun var 1,5 år og da kunne hun jo å gå osv. Synes det er litt greit at de kan å gå osv for å kanskje ha mer glede av å leke ute.
 
Jeg fikk beskjed om at jeg møtte søke innen 1.mars for å få plass før høsten 2017 når jeg snakket med barnehagene jeg søker i!
 
  • Liker
Reactions: Bee
August 2017 skal ja søknadsfrist våren 2017, mange av ungene med rett til plass da er jo ikke født enda engang (alle innen 31.8.16) så det var jo merkelig.
 
Vi har søkt allerde! Han må starte i august i år pga studie på meg! Absolutt ikke noe drømmesituasjon, men det må bare gå :)
 
Tar de imot så små barn i barnehagen? Vil ikke lille være ca 8 mnd eller noe da? Spør fordi jeg ikke vet altså :)
Om de ikke gjør det så får han starte så raskt han er gammel nok :) søskenbarnet startet før hun var 10mnd :) værste fall får jeg ha han med på skolen til han kan starte :p
 
Om de ikke gjør det så får han starte så raskt han er gammel nok :) søskenbarnet startet før hun var 10mnd :) værste fall får jeg ha han med på skolen til han kan starte :p

Vet du om det er god barnehagedekning hos dere? Vi har jo ikke rett på plass før høsten 2017
 
Back
Topp