Barnehage

Har dere vært og sett på barnehagene før dere har søkt? Begynte å tenke litt her at det går jo veldig fort frem til søknadsfristen, så kanskje det hadde vært en ide å ta seg en tur for å hilse på før jeg søker:)
 
Har dere vært og sett på barnehagene før dere har søkt? Begynte å tenke litt her at det går jo veldig fort frem til søknadsfristen, så kanskje det hadde vært en ide å ta seg en tur for å hilse på før jeg søker:)
Jeg har gjort det :D mest fordi vi har 5-6 barnehager i gå avstand. Så kan egentlig velge å vrake. Men er veldig usikker.
Har sett meg ut 3 stk jeg syns ser veldig fine ut, så skal sende de en mail å høre :)
Var inne på hjemmesiden dems, men det var ikke så mye info om bhg der.
 
Jeg har gjort det :D mest fordi vi har 5-6 barnehager i gå avstand. Så kan egentlig velge å vrake. Men er veldig usikker.
Har sett meg ut 3 stk jeg syns ser veldig fine ut, så skal sende de en mail å høre :)
Var inne på hjemmesiden dems, men det var ikke så mye info om bhg der.
Dårlig med gåavstand her...kan forsåvidt gå, men ikke om jeg skal rekke jobb:p tar vel i underkant av en time å gå til nærmeste;) hehe

Står ganske mye på den ene jeg har sett på, og kunne tenkt meg og tatt en titt der. Dette er en gårdsbarnehage med egen kokk som lager varm mat hver dag bl.a. Egne grønnsaker osv:)
 
Ja vi søker så han begynner 1. September, knapt et år gammel :eek: har egentlig ikke mulighet til annet, men begynner å få angst og vil ikke sette han bort når han er så ung, så skal se på mulighetene :) beste er om han kan begynne når han er 1,5 år minst! Men vi søker uansett så ser vi, er ikke det enklere å få plass så kanskje vi lar han gå noen timer i uken for å opprettholde plassen om vi får en!

Hvordan er det med betaling da ?? Hvis man gjør det sånn? Jeg er hjemmeværende så han måå ikke i barnehage fra han er 1 år, men syntes samtidig to år er litt lenge vente.. 1,5 syntes jeg er perfekt
 
Hvordan er det med betaling da ?? Hvis man gjør det sånn? Jeg er hjemmeværende så han måå ikke i barnehage fra han er 1 år, men syntes samtidig to år er litt lenge vente.. 1,5 syntes jeg er perfekt
Tror man må betale for fulltid uansett?! Vi synes i hvert fall det er verdt det, er som du sier for lenge å vente til året etter, men er vi så heldige å få plass i barnehagen vi vil ha så må vi bare utnytte det ;)
 
Når man søker bhg plass, kan man da også søke om redusert oppholdsbetaling pga husstandens inntekt?

Dette kom i år!

"Redusert oppholdsbetaling avhengig av husholdningens inntekt
Oppholdsbetalingen for barn i barnehage skal maksimalt utgjøre 6 % av husholdningens samlede skattbare inntekter med en begrensning oppad til gjeldende maksimumspris per år for full tids opphold. Maksimumsprisen er i 2015 kr. 28 380,- per år, eller kr. 2 580 per måned fordelt på 11 terminer. Ordningen er søknadsbasert.

Vedtak om redusert oppholdsbetaling gjelder for ett barnehageår om gangen (august til juli). Grunnlaget for beregning av redusert oppholdsbetaling skal være siste års selvangivelser for medlemmer av husholdningen, det vil si for 2014 i år. Se utdypende informasjon i søknadskjema, blant annet om definisjon på "husholdning"
 
Last edited:
Det er bare sunt for barna å være i bhg fra 1 år ca, de lærer veldig mye og da ikke minst sosialt! Min mening da ;) Storesøster begynte i bhg da hun var 10 mnd
Hvordan gikk det med b.hage så tidlig? Og hvor lange dager hadde hun?:)
 
Her blir det bhage fra midten av august tror jeg. Må nok i jobb da jeg ikke har inntekt f.o.m mai neste år.
Vi flytter nok på oss i februar/mars til en annen kommune. Håper på å finne hus snart, og få lån slik at vi kan finne b.hage :)
 
Det er bare sunt for barna å være i bhg fra 1 år ca, de lærer veldig mye og da ikke minst sosialt! Min mening da ;) Storesøster begynte i bhg da hun var 10 mnd
Hvordan gikk det å ha henne i bhg så tidlig? Hvor lenge hadde du hun der? Hver dag? Mange timer? :)
 
Vi søker nok om plass, men jeg har veldig lite lyst til å sende han i barnehagen neste år :/
Jeg får AAP, så vi får se om det blir omskolering eller behandling først.
Håper på voksenopplæring på kveldstid, så pappan kan passe han når jeg er på skolen :)
 
Hvordan gikk det å ha henne i bhg så tidlig? Hvor lenge hadde du hun der? Hver dag? Mange timer? :)

Det gikk supert. Hun lærte seg å gå da hun var 10 mnd siden hun så andre barn gjøre dette, og hun utviklet seg og lærte masse :) Hadde henne der hver dag, ca 5 timer om dagen i starten, og nesten 2 av timene sov hun lur. Men ble fulle dager da hun var 16 mnd :) Var såklart tungt å være fra henne, men det der er nok værstt for mor tror jeg - tror barnet synes det er helt ok ;)
 
Hvordan gikk det med b.hage så tidlig? Og hvor lange dager hadde hun?:)

Det gikk fint. Var litt tungt i syarten å være fra henne, men det var nok bare meg det var tungt for, hun kosa seg :p Lærte seg å gå da hunvar 10 mnd og lærte masse veldig fort. Hadde 5 timers dager i starten, fulle dager da hun var 16 mnd :)
 
Det gikk supert. Hun lærte seg å gå da hun var 10 mnd siden hun så andre barn gjøre dette, og hun utviklet seg og lærte masse :) Hadde henne der hver dag, ca 5 timer om dagen i starten, og nesten 2 av timene sov hun lur. Men ble fulle dager da hun var 16 mnd :) Var såklart tungt å være fra henne, men det der er nok værstt for mor tror jeg - tror barnet synes det er helt ok ;)
Ååh så bra :D
Ja jeg tror også det er tyngst for mor hehe.
 
Det gikk fint. Var litt tungt i syarten å være fra henne, men det var nok bare meg det var tungt for, hun kosa seg :p Lærte seg å gå da hunvar 10 mnd og lærte masse veldig fort. Hadde 5 timers dager i starten, fulle dager da hun var 16 mnd :)
Veldig greit med kortere dager i starten. Er det jeg ønsker for mi og de første månedene. :) Jobba du redusert da?
 
Veldig greit med kortere dager i starten. Er det jeg ønsker for mi og de første månedene. :) Jobba du redusert da?

Jeg fikk kortet ned på dagene mine siden jeg amma (man har krav på fri fra jobb for å amme), også jobba pappaen slik at han kunne hente henne tidlig :)
 
Jeg fikk kortet ned på dagene mine siden jeg amma (man har krav på fri fra jobb for å amme), også jobba pappaen slik at han kunne hente henne tidlig :)
Her ammer jeg ikke, så den blir lite aktuell :p satser på å gå i f.eks 80 % stilling den første tiden :)
 
Vi holder henne hjemme til hun er 2 år. Storesøster blir 2,5 år når hun begynner. Synes det er en passelig alder å begynne i. Vi er i åpen barnehage tre ganger i uka da.
 
Vi holder henne hjemme til hun er 2 år. Storesøster blir 2,5 år når hun begynner. Synes det er en passelig alder å begynne i. Vi er i åpen barnehage tre ganger i uka da.
Hva er åpen barnehage egentlig? Åssen funker det? Har lurt litt på det :)
 
Hva er åpen barnehage egentlig? Åssen funker det? Har lurt litt på det :)
Er som en vanlig bhg, med ansatte som er pedagoger, men hvor foreldrene er med og det er foreldrene som har ansvaret. Det er samling med sang og musikk. Felles lunsj. Og så serveres det frukt og kaffe (sistnevnte til trøtte foreldre). Veldig gøy både for store og små :)
 
Back
Topp