Barnehage

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Ja vet det kanskje er litt tidlig :) men har dere tenkt å sette de små i barnehage fra neste år?
Vi oppfyller jo kravene siden barna våre fyller 1 år innen 1 september.

Vi må jo søke innen 1 mars.

Jeg har begynt å se litt på barnehagebe rundt her jeg bor :)

Last edited:
Ja vi søker så han begynner 1. September, knapt et år gammel :o har egentlig ikke mulighet til annet, men begynner å få angst og vil ikke sette han bort når han er så ung, så skal se på mulighetene :) beste er om han kan begynne når han er 1,5 år minst! Men vi søker uansett så ser vi, er ikke det enklere å få plass så kanskje vi lar han gå noen timer i uken for å opprettholde plassen om vi får en!

Ja vi søker så han begynner 1. September, knapt et år gammel :o har egentlig ikke mulighet til annet, men begynner å få angst og vil ikke sette han bort når han er så ung, så skal se på mulighetene :) beste er om han kan begynne når han er 1,5 år minst! Men vi søker uansett så ser vi, er ikke det enklere å få plass så kanskje vi lar han gå noen timer i uken for å opprettholde plassen om vi får en!
Jeg har sittet å lest masse nå. Vi kan søke om redusert pris pga inntekten vår :)
Har dere mange barnehager i nærheten?
Vi har en del, men syns det er så vannskelig :O har vært inne å lest på sidene til barnehagene, men de har så dårlige hjemmeside :P så vurderer å sende en mail å spørre om jeg kan få komme på besøk en dag for å se :)

Ja det blir barnehage på han så sant jeg får plass. Evt kunne jeg ha jobbet helgene mine (må ha pass til han uansett da) fått kontantstøtten og evt tatt noen ekstravakter om mamma ville hvert barnevakt. Men jeg kjenner selv at det ikke blir den beste løsningen for meg. Er heller ikke så glad i å være så avhengig av andre. Men jeg er jo avhengig av pass med den stillingen jeg har nå uansett. Men kjenner jeg ikke er veldig lysten på barnehage og en stressende hverdag fra høsten av heller :P

Ja det blir barnehage på han så sant jeg får plass. Evt kunne jeg ha jobbet helgene mine (må ha pass til han uansett da) fått kontantstøtten og evt tatt noen ekstravakter om mamma ville hvert barnevakt. Men jeg kjenner selv at det ikke blir den beste løsningen for meg. Er heller ikke så glad i å være så avhengig av andre. Men jeg er jo avhengig av pass med den stillingen jeg har nå uansett. Men kjenner jeg ikke er veldig lysten på barnehage og en stressende hverdag fra høsten av heller :P
Åssen jobb har du? :)

Jeg har sittet å lest masse nå. Vi kan søke om redusert pris pga inntekten vår :)
Har dere mange barnehager i nærheten?
Vi har en del, men syns det er så vannskelig :O har vært inne å lest på sidene til barnehagene, men de har så dårlige hjemmeside :P så vurderer å sende en mail å spørre om jeg kan få komme på besøk en dag for å se :)
Vi har to barnehager i nærområdet, men selvfølgelig flere i byen! Vi vil egentlig bare ha den ene for samboer gikk der og den er veldig bra :P du kan absolutt ringe for å komme på besøk, husker fra da jeg jobbet i barnehage at mange gjorde det :) klart man vil se og velge det beste for barnet sitt, om man har den muligheten! Kjenner jeg gruer meg haha, pendler med 1,5 time per vei totalt med buss og tog til jobb så skjønner ikke helt hvordan vi skal få det til å gå opp :o jobber på toget også så er ikke fysisk på jobben i 8 timer, men drar uansett 6.45 og hjemme rundt 17! Blir lange dager for lille med andre ord så vurderer å finne meg annen jobb eller jobbe frilans. Pappaen hans tjener nok så vi egentlig klarer oss på en inntekt, men da blir det jo ikke så mye til overs for kos og moro (og fiks i huset) samtidig som jeg gjerne vil jobbe :)

Vi skal søke på to barnehager som ligger knappe 1 km unna her :) Er utdanna førskolelærer med fordypning i småbarnsped og toddlerkultur, så det frister mest å ha henne hjemme til hun er 1,5 år, minst, men er ikke alltid det er mulig i praksis selv om det er en fin tanke, så derfor søker vi å tar det derifra :D
Håper hun er klar for barnehage når vi kommer til da. Heldigvis starter jeg muligens i en 60% stilling i starten, så da kan jeg ta henne fri når jeg har fri.

Om jeg ikke får meg ny jobb må hun nok i barnehage fra august:(
Håper jeg klarer å få til en redusert stilling et sted ved siden av å starte egen bedrift, så hun kan begynne litt roligere enn full plass ihvertfall.

Jeg har fast stilling i et botiltak og så er jeg vikar på et dagsenter :) jobber med utviklingshemmede :)
Ååh jaa :) det er bare på dagen eller??
Det er vel greit med tanke på barnehagens åpningstider osv.

Ååh jaa :) det er bare på dagen eller??
Det er vel greit med tanke på barnehagens åpningstider osv.

Min stilling er 15/16-23 Fredag - søndag annahver helg :P ikke veldig lett å kombinere med barn når man er alene akkurat..

Jeg søkte med en gang han fikk personnr jeg :p
Jobber selv i barnehage og vil ha plass til han hos oss. Men siden vi bor i en annen kommune har vi ikke automatisk rett på plass der, så da går det på hvem som er først ute :p
Har søkt her vi bor og da, som backup :)

Jeg søkte også med en gang vi fikk personnummer da jeg har en barnehage her jeg veldig gjerne vil ha (den er populær). Har søkt han inn fra 15 august, og søkt jobben om å få jobbe 80% i høst slik at jeg kan hente han før. Om sam

Jeg søkte også med en gang vi fikk personnummer da jeg har en barnehage her jeg veldig gjerne vil ha (den er populær). Har søkt han inn fra 15 august, og søkt jobben om å få jobbe 80% i høst slik at jeg kan hente han før.

Får jeg det slik jeg vil så leverer samboer mellom 8-9 og jeg henter mellom 13-14 de første mnd

Det er bare sunt for barna å være i bhg fra 1 år ca, de lærer veldig mye og da ikke minst sosialt! Min mening da ;) Storesøster begynte i bhg da hun var 10 mnd

Her blir det barnehage ja, fra nytt barnehage år i august.

Jeg jobber selv i barnehagen hvor han skal gå, og har dermed fortrinnsrett på plass til han:-) jeg jobber i samme etg og på en av småbarnsavd, så jeg får se han flere ganger iløpet av dagen. Veldig greit syns jeg. Kan spionere på han litt ;-)

Hadde jeg hatt mulighet, hadde vi blitt hjemme til han er 2 år.

Håper vi kan han hjemme til han er ca 2 år. Jobber 3delt turnus og mannen er bonde,så om jeg jobber kun natt og helg (jobber hver 3.helg) så håper jeg at vi kan få det til. Tenker å jobbe ca 30% i tillegg til kontantstøtten. Regnet ut at jeg må jobbe ca 30% ekstra kun for å tjene inn det vi mister i kontantstøtte + det vi må betale for 3 dager i barnehage. Blir selvsagt litt mindre å leve for pr mnd,men nok til at vi fint klarer oss :) kan jo evt jobbe ekstra når det passer.. tenker evt å søke han inn i barnehage til kontantstøtten er slutt,men det er jo like før sommerferien,så vi får se hvordan vi evt løser det.

Vi søkte barnehage i sommer for å komme tidlig i køen! Obs obs ;)

Her satser jeg på å ha henne hjemme til hvertfall over nyttår neste år. Storebror var 23 mnd da han begynte i bhg, og det syntes jeg egentlig var helt perfekt. Tenker tidligst 18 mnd denne gangen.. Kanskje senere, vi ser an. Søker uansett plass nå, man vet aldri hva fremtiden bringer. Så kan jeg heller takke nei :)

Back
Topp