Barnehage

Timian

Elsker forumet
Ja, jeg lurer bare på hvordan dere andre med januarbabyer som skal i barnehagen har tenkt å gjøre det.

Her skal lillingen begynne med tilvenning og korte dager i barnehagen allerede fra 1. november ettersom vi fikk barnehageplass fra september i år. Han blir nok ikke å begynne fullt før i mars, når vi har brukt opp permisjons- og ferieukene våre.
 
Her blir det ikke barnehage før august til neste år..tar ett par mnd perm uten lønn, å så fordeler vi pappaperm over 20 uker:)
 
Tidligst fra 1/4-16 men spørs om vi får barnehageplass. Gjør ingenting om han må være hjemme til august 16
 
Søkte på barnehageplass fra januar neste år da jeg er hjemme i permisjon ut året inkl 5 uker ferie. Står på venteliste - ser ikke for meg at vi får før august neste år. Gjør forsovet ingenting:)
 
Har søkt med oppstart i mai,men eg tvila på ho kjem inn før august 16. Ser for meg at eg tar litt ulønna perm isåfall, evt delvis og får dagmamma/bestemor te å passa litt.. Ønske såklart å vera heima me ho sjøl!;)
 
Vi har plass nå fra mandag av, men starter ikke før til desember. Skal ha laaaaang rolig tilvenning i barnehagen. Noen timer ett par dager i uka frem til full oppstart i slutten av januar.
 
Fått Bhg plass nå i august. 8 mnd gammel og aaaaaalt for tidlig. Pluss har pappaperm. Blir at han kanskje starter i november. Alt ettersom hva som skjer med meg. Vurderer å ikke ha han i Bhg før til neste år.
 
Skulle egentlig begynne sånn smått i januar, men fant ut at det ville lønne seg å ha han hjemme til etter sommeren neste år. Jeg går en samlingsbasert skole, og pappan skal ha perm når jeg er på skole. Veldig glad for å slippe å sende han i barnehage bare 11 mndr gammel :)
 
Her blir det rolig tilvenning i desember og full fres fra 6 januar. Har ikke råd til å gå hjemme.
 
Her har jeg mammaperm til ho er 2år ☺ kunne velge å få 1år med full lønn eller 2år med halv lønn .
 
Her har de en regel om at barnehageplassen må bli tatt i bruk innen 2 måneder, så derfor blir det november her. Det er for så vidt greit, så kan vi ha lang tilvenning, med mamma eller pappa i barnehagen :)
 
2 dager barnehage fra 1. jan, pappaperm 2 dager i uka fra des - juni og jeg fri 1 dag i uka. Jeg begynner på jobb igjen 1. des. Gruer meg...
 
Her starter ikke lille før neste august:) Glad for at jeg har mulighet til å være hjemme med ho, er ikke klar for å levere ho i bhg allerede nå!
 
Back
Topp