Barnehage

Vært der 3 hele dager nå. Planleggingsdag i morgen. Går bedre og bedre. Idag gråt han når jeg levert men hørte faktisk at han roa seg når jeg var på vei ut døra:) Han er veldig opptatt av tingene sine da og skal visst helst gå rundt med jakka si hele tiden. Til og med sove sammen med den. Haha. Sikkert en trygghet for han eller noe. Hadde lekt ute med storebror når mannen henta i går. Vært så fornøyd med det da:) Og storebror var selvfølgelig superstolt over å ha lillebror i barnehagen <3

Han har plutselig bynt å våkne en gang eller to på kvelden og vært vanskelig å roe ned igjen da. Lurer på om det kan være en reaksjon. Men så ser jeg også at det gjerne har vært før storebror har lagt seg (de deler rom) og at han da har roa seg når han har kommet, så kan hende det har med det å gjøre også. Er så godt å se at de er så knyttet til og finner trygghet i hverandre <3
 
Har begynt å våkne litt om natta her også, klamrer seg litt til oss, så er nok litt som skjer med de nå i starten
 
Har begynt å våkne litt om natta her også, klamrer seg litt til oss, så er nok litt som skjer med de nå i starten
Ja, til oss sa de at vi bare kan forvente forstyrret nattesøvn og at de kanskje våkner av mareritt. Det er mange inntrykk for hjernen
å bearbeide. Tenk bare på hvor slitne vi er når vi begynner i ny jobb f.eks.
 
Idag leverte jeg uten at han begynnte å gråte i det hele tatt faktisk:) De ansatte sier det går kjempe fint nå og han både, spiser bra, sover bra og virker til å tilsynelatende ha det fint. Elsker å være ute å leke med storebror. De leker så fint sammen sier de <3
 
Vi skal på 5 mnd samtale i dag, spent på å høre hvordan det går.
 
Gleder meg til de skal ta
gruppebilde jeg:)

Barnehagen går strålende her. Har vært borte i 2 uker, og ped.leder sa der var som hun ikke hadde vært borte i det hele tatt, for hun gled rett inn i leken.

Kommer til å ha korte dager uansett da, fordi jeg vil være med henne.
Så barnehagen er enn så lenge kun for sosialiseringen sin del.
 
Nå kommer reaksjonene på barnehagestart. Hun begynte å gråte idag da vi kom til barnehagen, ville ikke inn porten en gang.
I tillegg har hun vært mye mer grinete og sovet dårlig flere netter.
Hadde en følelse av at det kom til å komme sent, siden det var null gråt de første ukene.
Hun har nok skjønt at hun skal være der hele tiden, og så er den første spennende tiden over.
 
Legen sa de skulle igjennom 6 ulike virussykdommer i løpet av det første barnehageåret. Lurer på hvor mange vi er ferdig med. Hele familien har vert syk på omgang siden ho starta!
 
Legen sa de skulle igjennom 6 ulike virussykdommer i løpet av det første barnehageåret. Lurer på hvor mange vi er ferdig med. Hele familien har vert syk på omgang siden ho starta!
uff, så kjedelig:(
Har har vi sluppet unna enn så lenge. Velger å tro at amminga hjelper på immunforsvaret.
Det har vært vannkopputbrudd allerede, men vi slapp unna siden vi var bortreist;)
 
Ammer jeg også, men ser ikke ut til å ha den store effekten. Men det hjelper vertfall på å få i ho næring og væske mens ho er syk. Både barn, ansatte og foreldre er syke i barnehagen for tida
 
Frøkna her ble ikke ammet noe særlig og vært syk en gang.
Så det har jeg ikke så mye tro på ;)
 
Her ble lillebror ammet mye lenger enn storebror og lillebror har sikkert vært snørrete halvparten av livet sitt (også når han ble ammet). Er vel på 4. runden siden bhg. start i August. Storebror er nesten aldri syk. Har vært masse runder med vannkopper i bhg. og han har enda ikke fått det. Men regner med lillebror plukker det opp ved første mulighet. Det er spesielt hvor stor forskjell det er på immunforsvaret til de to. Det positive er at lillebror stort sett ikke enser at han er syk. Storebror får feberkramper og er kjempe dårlig når han først blir syk.

Men det med ammingen gjelder vel kun om de fortsatt ammes. Er vel det samme hvor lenge man holdt på, så det skal ikke ha noe si på forskjellen på mine egentlig. Er nok genene. Mannen blir også lett syk, jeg aldri.
 
Back
Topp