Barnehage

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Er det mange som har begynt i barnehagen? Vi har første dag i dag, det blir spennende:)
 
Ja, for et halvt år siden. Så føles ut som en evighet siden.
 
Ja, første dag igår:) Det er gøy med en ny epoke. Idag var vi borte en halvtime, og imorgen skal vi være borte et par timer. Torsdag skal hun prøve å sove der allerede. Litt tidlig synes jeg, men jeg skal ha oppkjøring så derfor må hun.
 
Ja, første dag igår:) Det er gøy med en ny epoke. Idag var vi borte en halvtime, og imorgen skal vi være borte et par timer. Torsdag skal hun prøve å sove der allerede. Litt tidlig synes jeg, men jeg skal ha oppkjøring så derfor må hun.

Noe helt annet, hvordan går det med jobb?
 
Noe helt annet, hvordan går det med jobb?
Har et intervju neste uke:) Har vært dårlig med utlyste jobber nå i fellesferien, håper at det kommer mer nå. Anna Christine skal gå i barnehagen uansett, så får hun heller ha kortere dager når jeg går hjemme.
 
Har et intervju neste uke:) Har vært dårlig med utlyste jobber nå i fellesferien, håper at det kommer mer nå. Anna Christine skal gå i barnehagen uansett, så får hun heller ha kortere dager når jeg går hjemme.

Masse lykke til :)
 
Hadde første dag i går, to timer sammen med foreldre. I dag var vi sammen først, så litt alene. Gikk veldig bra. Men jeg er glad jeg har fri både denne og neste uke, så vi slipper å stresse og kan ha korte dager i starten
 
Har hatt tre dager nå og går ikke imponerende bra. Men det er ventet. Er jo stup trøtt etter en halvtime/time og da henter han jakka si og skal gå igjen. Haha. Og helt uaktuelt for han å være med noen av de ansatte. Men i morgen skal vi prøve dupp før han drar dit, så skal han prøve å være alene litt. Trodde kanskje vi var kommet til en dupp på dagtid snart men skjønner at vi nok er tilbake på to. Han er utslitt klokka 10 liksom.
 
Her går innkjøringen helt strålende. Idag når vi kom gikk hun rett inn i et annet rom for å leke, hun så seg ikke etter meg i det hele tatt. Hun hadde ikke grått idag heller.

Mulig det kommer en reaksjon litt senere.
 
Han er heldigvis veldig trygg på rommene og leker rundt overalt uavhengig av hvor vi sitter. Men han nekter noen som helst kontakt med de som jobber der og gud forby om de skulle ta på han;) Det største problemet er at han blir trøtt og sur så fort på morgenen. Den første dagen var vi 1.5 time og han sov over 4 etterpå.

Derfor satser vi på å levere han til lunsj i morgen etter å ha sovet. Da tror jeg nok det går enklere at vi går. Så håper jeg han kan sove der på Fredag. For neste uke skal vi liksom jobbe dag begge to.

Rart med forskjellen. Storebroren bare satte jeg ned der den første dagen og så brydde han seg ikke mer om oss. Kan telle på en hånd de gangene han har grått ved levering og da har det vært andre ting enn at han ikke vil vi skal gå. Ny opplevelse dette, men var veldig forbredt på at det ble sånn med "mister trøttest og liker meg best hjemme sammen med mammaen min" ;)
 
Her går det veldig bra:) I dag enset han meg knapt, var der i to timer. I morgen skal vi være der i 5 timer og han skal sove der.
 
Jeg husker ikke hvordan det var hos oss. Er fjorten dagers innkjøring og mannen som tok seg av det.

Det eneste jeg kan huske var at hun våknet litt på natta etter de to ukene. Hun starter først å gråte litt når vi gikk etter hun hadde gått der i 1 mnd. Da gråt hun også da vi kom..

Hun startet med to lurer i bhg, men gikk raskt ned til 1 (da hadde hun hat en lur hjemme en god stund).
 
Nå er han der alene, det blir spennende å høre om hvordan det har gått!
 
Det jeg er mest overrasket over er min egen reaksjon. Trodde det skulle føles mye verre for meg å levere henne i barnehagen. Men det føles som den naturligste ting i verden.
Jeg visste at hun kom til å trives, for hun har aldri vært skeptisk til nye steder og nye mennesker.
 
Gikk greit i dag heldigvis. Dro dit etter dupp i halv tolv tiden og hadde grått en stund etter mannen gikk. Men roet seg etthvert og hadde vært veldig fornøyd med frukt og at de hadde gått ut. Hylgråt når vi kom for å hente da. Ble nok litt mye følelser. Var 3 timer cirka. I morgen prøver vi å sove der:)
 
Må innrømme at det er skikkelig digg å levere i barnehagen. Endelig skal jeg få gjort litt husarbeid uten noen som henger i buksa mi.
Og så blir gjensynsgleden desto større:)
 
Må innrømme at det er skikkelig digg å levere i barnehagen. Endelig skal jeg få gjort litt husarbeid uten noen som henger i buksa mi.
Og så blir gjensynsgleden desto større:)

Det skjønner jeg! Jeg har første dag på jobb etter ferien i dag, og nyter en kopp kaffe uten å måtte tenke på hvor jeg setter den fra meg:) Litt rart at mini er i barnehagen, men gleder meg til å hente han etterpå.
 
Anna Christine har ikke sovet i barnehagen idag stakkars. Sovna omtrent idet bilen kjørte ut fra parkeringsplassen. Lurer på hvordan kvelden blir
 
Her ble vi hjemme i går pga. sykdom. En uke i bhg. var nok til å fange opp bassilusker for lillebror. Han har jo vært snørrete store deler av sitt første leveår, har det samme elendige immunforsvaret til faren sin. Men men, tilbake i dag for første lange dag hvor vi begge måtte på jobb. Hyler med en gang vi kommer inn på avdelingen og jeg har ikke sjanse til å roe han, uansett hvor lenge jeg hadde blitt der. Så forlot han gråtende da. Mannen ringte etter en stund og da var han rolig men drev i gangen ved plassen sin med jakka si og ville gå igjen. De hadde gått ut etterhvert og det elsker han da:) Hadde gått litt opp og ned sa hun ene, jeg tar det som positivt. Det andre positive er at han sovner fort i vogna si og sov over 2 og en halv time:)
 
Går ganske greit her, men ho sover kort, og spiser lite. Satser på at det går seg til snart. Ho blir veldig satt ut og lei seg av de minste 1 åringene som bare hylgråter hele dagen. Gleder meg til alle kommer inn i rutiner, sånn at det blir litt lettere for både barna og de som jobber der
 
Back
Topp