Barnehage

Søker i januar vi og, søker oppstart i mai... Tidlig :( Men blir veldig vanskelig økonomisk om en av oss må være hjemme til august.
Jeg kan bare være hjemme fordi jeg er sykemeldt. Hvis ikke så måtte vi nok ha prøvd oss på plass fra mai. Du er ikke alene om det. Klem til deg

Søker i januar vi og, søker oppstart i mai... Tidlig :( Men blir veldig vanskelig økonomisk om en av oss må være hjemme til august.
Jeg er heldig som har lærerferie, har ferie fra 17 juni. Da ble det bare 7 uker i mellom, så da klarer vi det. Også får vi kontantstøtte, så det hjelper litt på.

Vi har ikke tenkt å søke før nærmere mars. Fristen er 1. Mars her. Jeg må sjekke ut de ulike barnehagene her i nærheten, og kjenner jeg meg selv rett, tar det litt tid :p
Vi har en skikkelig kabal å legge for å dekke opp til barnehagestart i august. Vi tar ut masse ferie fra 2014-16, pluss litt ulønna på meg, og så kan det hende svigers hjelper til litt. Jeg har ikke lyst til at han begynner før august, men det kan hende vi er nødt til det...

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg regner med at vi søker i mars for at han skal starte i august. Jeg har ikke noe lyst til at han skal starte før sommeren. :-/

Jeg er så usikker på hva jeg skal gjøre, men jeg regner med at vi søker i mars for at han skal starte i august. Jeg har ikke noe lyst til at han skal starte før sommeren. :-/
Du må søke før siste februar om du skal være med på opptak for august 2016, bare så du ikke er for sen. Alle søknader som sendes inn fra 1 januar 2016 er med på hovedopptaket. Og der setter du hvilken oppstartsdato du ønsker :-)

Har søkt for å stå på supplerende liste, satte ønsket oppstart 01.06, men siden storebror går i samme bhg snakker jeg ofte med bestyrer og sjansen for plass før august er liten. Så jeg må også søke på nytt i januar for p være med i hovedopptaket. Oppstart nye barn er ikke før i midten av august, så jeg må ut i ulønnet permisjon etter at samboer er ferdig med sine 10 uker. Det er mulig at svigermor kommer og blir her i mai slik at jeg kan jobbe en mnd ekstra, så vil kontantstøtten hjelpe på i juni, juli og august, samt de få kronene jeg får i feriepenger. Hat også søkt arb.giver om å få jobbe litt med oppgaver som ikke må gjøres i kontortid slik at jeg forhåpentligvis kan jobbe opp mot 50% hjemmekontor fra mai/juni til midten av august.

Back
Topp