Barnehage des barn

Mulig det går an å starte på deltids studie for å ha rett på plass i SiO barnehage. Noen som har erfaring med des barn som student?
Mnjo, det kan faktisk gå. Men spørs på vedtekter og en del sånne ting, siden det ikke er lovfestet rett til bhgplass.
Har erfaring med nov-barn som student, knis. Og i nord. Hun hadde barnevakt første gang da hun var 5 uker fordi jeg var tilbake på skolen i januar :hilarious: begynte i bhg 9mnd gammel fordi vi søkte plass da. Hu hadde ikke krav på plass før 3mnd etter, men det var ingen problem.
 
Mnjo, det kan faktisk gå. Men spørs på vedtekter og en del sånne ting, siden det ikke er lovfestet rett til bhgplass.
Har erfaring med nov-barn som student, knis. Og i nord. Hun hadde barnevakt første gang da hun var 5 uker fordi jeg var tilbake på skolen i januar :hilarious: begynte i bhg 9mnd gammel fordi vi søkte plass da. Hu hadde ikke krav på plass før 3mnd etter, men det var ingen problem.
Fortsatt 3 mnd er mindre enn et ekstra år
 
Her er det ikke løpende opptak, men vi er så heldige som kan være hjemme med barnet uten at det koster oss noe. Ønsker sen barnehagestart, vi tenker å se hvordan det går. Kanskje blir det barnehagestart i 2026.
 
Her tror jeg at det skal gå fint å få barnehageplass januar 25 så lenge det er ledig såklart. Vet om noen som ville ha start i mars/april siden barnet var ett år da, og da betalte de for plass fra januar og frem til mars/april uten å benytte plassen før den tid, bare for å sikre seg den plassen.
 
Har et desemberbarn fra 2014, der vi vi plass når hun var 11,5 mnd. Det ordner seg nok :) jeg jobber uansett deltid og redusert så vi skulle nok fått til å kombinert det på en eller annen måte :joyful:
 
Vi har et barn i privat barnehage. Vet flere der har begynt på vinteren tidligere, så jeg håper vi får plass når baby er ca 1 år! På nyåret 2024.
 
Back
Topp