Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Den har vi også til begge ungeneJa, har hos gjensidige, med uføreforsikring og uførepensjon. Tror vi betaler rundt 300 i måneden (men vi har kvantumsrabatt i tillegg, så den er nok litt billigere). Vi tegnet den når hun var 3 mnd. Vi kommer til å betale på den så lenge hun kan ha den, og kommer nok til å betale uføre og livsforsikring for henne helt til hun begynner å jobbe og kan forhåpentligvis betale for det selv.
Ååh, den muligheten har jeg ikke tenkt på en gang. Vet du hvor lenge man eventuelt må vente? Får man kun dersom barnet blir friskt eller er det ikke mulig uansett?Har to premature barn og da er det ikke lett å få barneforsikring...
Har to premature barn og da er det ikke lett å få barneforsikring...
Ååh, den muligheten har jeg ikke tenkt på en gang. Vet du hvor lenge man eventuelt må vente? Får man kun dersom barnet blir friskt eller er det ikke mulig uansett?
Nei det er det nok ikke:-/ vet også flere som har ventet for lenge, barnet har fått en diagnose før de har kommet rundt til å søke om det og de har fått avslag på barneforsikringen:-/
Men vet de har ventet en stund å søkt igjen og mener på de fikk igjennom en forsikring etter en stund.
Knskje det går hos dere også om man prøver ogjen etter litt tid?![]()
De bruker både fødsels uke og fødselsvekt som kriterium. De fleste setter en grense på at hvis barnet er frisk når det er 3 år så får man forsikring. Desverre fikk storebror diagnosen cøliaki og astma før fylte 3 år og da ble det vanskelig. Lillesøster på 2 år har også astma så blir nok vanskelig med henne også.
Vi forsikret begge barna i sparebank 1. Betaler 167kr mnd for storesøster og rundt 300kr for lillebror. Jeg er så takknemlig og glad for at jeg gjorde det. Lillebror har fått en diagnose som tilsier at han kan bli ufør - og da har han det hvertfall litt enklere økonomisk. I tillegg betaler forsikringen nå ut det samme han får i hjelpestønad hver måned slik at vi fint kan legge av 10000 kr og mnd kun til han, i 16 år.Har dere barneforsikring? Hvorfor valgte dere å ha/ikke ha barneforsikring?
Dersom dere har, hvor har dere den? Hva betaler dere i måneden? Hvor tidlig bestilte dere den?
Samme vi har. Betaler forskjellig for mine to etter yngste fikk diagnose og "risiko for skader" er større enn med eldste. Dobbelt så mye for yngsteHar topp barne og ungdomsforsikring gjennom Sparebank1
Har ikke helt oversikt hva vi betaler i mnd
Kjenner noen som har vært gjennom noe lignende. De fleste forsikringsselskap prøver så godt de kan å vri seg unna, så har ikke forsikring på lillegutt. Har ikke forsikring på meg selv heller, kun at mannen/barnet får en sum om jeg dørNope. Kjenner noen som har et barn som var forsikret, og som ble så alvorlig skadet i barnehagen at det vil være 100% pleietrengende resten av livet, de fikk knapt noe igjen på forikringen. Så jeg tenker at jeg bruker de pengene på noe annet.