Barneforsikring

Nope. Kjenner noen som har et barn som var forsikret, og som ble så alvorlig skadet i barnehagen at det vil være 100% pleietrengende resten av livet, de fikk knapt noe igjen på forikringen. Så jeg tenker at jeg bruker de pengene på noe annet.

jeg tenker to ting her.

1 om dette var en stund siden så var ikke disse barneforsikrigene så gode før, de har dog utviklet seg og blitt mye bedre i nyere tid.

2.om det er tegnet i nyere tid: det finnes også flere dekninger foreldrene kan velge mellom å det er mulig disse foreldrene har tegnet en lavere dekning.

Jeg via jobben min sett flere tilfeller i motsatt fall, altså foreldre som har tegnet barneforsikring som har fått god økonomisk hjelp for seg selv og eller barnet ved å ha ha denne forsikringen.

Nope. Kjenner noen som har et barn som var forsikret, og som ble så alvorlig skadet i barnehagen at det vil være 100% pleietrengende resten av livet, de fikk knapt noe igjen på forikringen. Så jeg tenker at jeg bruker de pengene på noe annet.
Samtidig så er det noe som bør dekkes av forsikringen i bhg

Vi har bare gode erfaringer med den vi har, har ikke måttet krangle på noe av det

Har dere barneforsikring? Hvorfor valgte dere å ha/ikke ha barneforsikring?

Dersom dere har, hvor har dere den? Hva betaler dere i måneden? Hvor tidlig bestilte dere den?
Ja. Det er trygghet, rett og slett. Vi har den via codan. Fikk først bestille når babyen var 6 mnd, om jeg husker riktig.

Hej, jag känner många elever som skriver för https://writingmetier.com/economics-homework/. De är ganska begåvade. Du kanske skulle skriva om det tillsammans med dem. Jag tror att de skulle älska att delta. Vad tycker du om det? Kanske ta kontakt med en representant för tjänsten?

Last edited by a moderator:
Jeg synes foreldrene først og fremst selv burde ha uføreforsikring selv, det er større sannsynlighet at voksne blir ufør enn et barn og dersom en av foreldrene blir ufør har det store konsekvenser for familie økonomien.

Barneforsikring har vi til barna pga uførepensjon, for å sikre at de skal slippe å bli minstelønnet om noe skjer med de før de blir voksne.
Det jeg synes er viktig:
- Uførepensjon ved medisinsk invaliditet og ved ulykke. Også ved gradert uførhet.
- Indeksregulert utbetaling.
- uførekapital

Back
Topp