Barneforsikring

Siljean

Gift med forumet
Augustlykke 2015
❤️Mailykke 2022❤️
har dere det på barnet/barna deres? Vi har alltid hatt det, men merker nå som vi har tre barn og en katt så er det kjedelige penger å betale hver mnd :/
 
Vi har, men har egentlig ikke råd. Prioriterer å ta oss råd, jeg vil heller at det er unødvendig bruk av penger enn at vi trenger forsikringen en dag, men man vet jo aldri..
 
Vi har det, og kunne aldri vært foruten.

De fleste har andre poster de kan spare på, og reiseforsikring er f.eks ikke nødvendig med mindre man reiser mye.
Da er det bedre å bestille forsikring før ferier.
Ellers er man forsikret gjennom personforsikring, bilforsikring og jobben. ;)
 
Vi har, men har egentlig ikke råd. Prioriterer å ta oss råd, jeg vil heller at det er unødvendig bruk av penger enn at vi trenger forsikringen en dag, men man vet jo aldri..
Har alltid tenkt det samme. Men så leste jeg en artikkel som viser at det er ett fåtall som får noe ut av barneforsikringa. Om barnet skulle komme utfor en ulykke feks. Og gjøre barnet helt eller delvis invalid, så er det nesten ingen leger som vil sette diagnosen på de, pga mulighetene for at barnet kan bli bedre med tid og stunder. Og da får man jo ikke noe utbetalt, siden man må ha diagnose fra lege. Og utgifter til ombygging av hus får man tilskudd til uansett. Samme om barnet skulle få kreft, ms e.l lignende sykdommer så vil barnet få dekt det av staten.

2014 hadde folk totalt brukt ett visst beløp som jeg ikke husker nå, og utbetalningene var så lite som 13% av det beløpet. Fordet om det var en god del mer % folk hadde søkt om å få.

Dette fikk meg bare til å tenke litt på det.
 
Vi har det, og kunne aldri vært foruten.

De fleste har andre poster de kan spare på, og reiseforsikring er f.eks ikke nødvendig med mindre man reiser mye.
Da er det bedre å bestille forsikring før ferier.
Ellers er man forsikret gjennom personforsikring, bilforsikring og jobben. ;)
Reiseforsikringa må vi ha, da vi ofte reiser utenbys :) vi bor ganske øde så :p
 
Har alltid tenkt det samme. Men så leste jeg en artikkel som viser at det er ett fåtall som får noe ut av barneforsikringa. Om barnet skulle komme utfor en ulykke feks. Og gjøre barnet helt eller delvis invalid, så er det nesten ingen leger som vil sette diagnosen på de, pga mulighetene for at barnet kan bli bedre med tid og stunder. Og da får man jo ikke noe utbetalt, siden man må ha diagnose fra lege. Og utgifter til ombygging av hus får man tilskudd til uansett. Samme om barnet skulle få kreft, ms e.l lignende sykdommer så vil barnet få dekt det av staten.

2014 hadde folk totalt brukt ett visst beløp som jeg ikke husker nå, og utbetalningene var så lite som 13% av det beløpet. Fordet om det var en god del mer % folk hadde søkt om å få.

Dette fikk meg bare til å tenke litt på det.

Jeg er i utgangspunktet enig, men for vår del er uførepensjonen av forsikringen viktigst, da vi har blant annet diabetes i begge familiene våre (jeg har type 1), I tillegg er det mye kreft i samboer sin familie.

Så forsikringen har vi mer for å dekke en eventuell fremtid for barnet, ikke for å sikre behandling der og da, for det får vi heldigvis uansett her i landet.
 
Barneforsikring er for meg en selvfølge å ha.... Så får annet vike plass i lommeboka... :)
 
Vi har, men har egentlig ikke råd. Prioriterer å ta oss råd, jeg vil heller at det er unødvendig bruk av penger enn at vi trenger forsikringen en dag, men man vet jo aldri..
Er så enig! :)
 
Back
Topp