Barneforsikring?

2014frø

Februar2014's Miss Positiv❤️
VIP
Er det vanlig å tegne barneforsikring på barma? Dere med barn fra før, har dere forsikring på deres barn? Lurer på hvor nødvendig dette er?

Termin med første frø 12.februar

Tegnet forsikring på mini når han hadde fått personnummer. Vi har forsikring gjennom sparebank 1, de har kommet bra ut i test :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi sparer heller vi. Har hørt flere innen økonomi si at det lønner seg å spare beløpet man ville betalt til forsikringsselskapet. Det skal mye til for å få dekket noe særlig når det gjelder barn, de blir feks nesten aldri regnet som uføre så lenge de er barn og vokser og utvikler seg. Men vi har en forsikring som dekker lønnen til en av oss hvis vi må være borte fra jobb pga sykt barn på sykehus el. I barnehagene har de ofte ulykkesforsikring som dekker ulykker 24 timer i døgnet (altså utenom bhgtiden også).

Sent from my iPhone using BV Forum

Godt å høre at det ikke er så veldig nødvendig. Jeg leste litt rundt igår og fikk også inntrykk av at økonomer mente det ikke var nødvendig så lenge en satt av en sparebuffer og hadde god økonomi ellers.

Vi har en haug med forsikringer, både på guttungen og oss..Så på det her om dagen, og betaler 1600 kr i mnd kun på personforsikringer.. Tror vi skal kvitte oss med noe av det.. Kan da ikke være nødvendig!? Skal følge med på denne tråden :-)

Nei slike personforsikringer er utrolig dyre og jeg tror de spiller mye på vår samvittighet for å selge mest mulig.

Tegnet forsikring på mini når han hadde fått personnummer. Vi har forsikring gjennom sparebank 1, de har kommet bra ut i test :-)

Vi også..

Vi har forsikret oss i storebrand, har gjeldsforsikring og jenta vår har barne forsikring i sparebank 1.
Jeg har sett hvordan det kan gå om man ikke har forsikringen i orden når det skjer noe..
Jeg har ikke råd til å sitte igjen med huset og to barn om mannen min dør.. Så derfor gjeldsforsikring.. Om de mister pappan sin skal de ihvertfall få slippe å flytte med det første i tillegg. Vi har også boligforsikring, innboforsikring og bilforsikringer. Men ja det koster flesk.

Vi har en haug med forsikringer, både på guttungen og oss..Så på det her om dagen, og betaler 1600 kr i mnd kun på personforsikringer.. Tror vi skal kvitte oss med noe av det.. Kan da ikke være nødvendig!? Skal følge med på denne tråden :-)
Husker ikke akkurat hva vi betaler siden mannen styrer forsikringene. Men mener han sa vi kunne betalt mellom 1 og 2 avdrag på lånet ekstra pr år om vi ikke hadde hatt forsikringene våre.. Men da gjaldt det absolutt alle forsikringene

Vi er studenter (derfor ikke stabil inntekt, formue eller den største sparekonto) og mener derfor forsikring er et godt alternativ for oss. Vi har også veldige gunstige avtaler gjennom Utdanningsforbundet når vi begge er medlem der. :-)

Vi har forsikret oss i storebrand, har gjeldsforsikring og jenta vår har barne forsikring i sparebank 1.
Jeg har sett hvordan det kan gå om man ikke har forsikringen i orden når det skjer noe..
Jeg har ikke råd til å sitte igjen med huset og to barn om mannen min dør.. Så derfor gjeldsforsikring.. Om de mister pappan sin skal de ihvertfall få slippe å flytte med det første i tillegg. Vi har også boligforsikring, innboforsikring og bilforsikringer. Men ja det koster flesk.

Vi tenker nok veldig likt. Her har begge personforsikring, uføre og livsforsikring. Hus, biler og innbo er forsikret. Mini er forsikret og lillesøster skal forsikres. Og vi har reiseforsikring itillegg til at vi bruker mastercard som en ekstra forsikring når vi er i utlandet eller handler på nett. Kan aldri være forsiktig nok :-) jeg har selv cøliaki f.eks. arver mini dette kan han faktisk få en god sum av forsikringsselskapet..

Vi tenker nok veldig likt. Her har begge personforsikring, uføre og livsforsikring. Hus, biler og innbo er forsikret. Mini er forsikret og lillesøster skal forsikres. Og vi har reiseforsikring itillegg til at vi bruker mastercard som en ekstra forsikring når vi er i utlandet eller handler på nett. Kan aldri være forsiktig nok :-) jeg har selv cøliaki f.eks. arver mini dette kan han faktisk få en god sum av forsikringsselskapet..

Skremme lik tankegang. :) Mannen har ekstrem peanøttallergi. Håper inderlig på at barna ikke arver dette :(

Vi har forsikring på jentungen til gubben, betalar under 200kr i mnd og er slik at om ho blir uføre og trenger rullestol osv så få me peng til å tilrettelegga huset osv. Synest det er veldig ok.
Eg eige ein forsikring på gubben og han eigen ein på meg slik at dersom ein av oss forsvinne får me over 2,3 mill direkte utbetalt og trenger ikkje å tenke på skatt osv. Dei er da øyremerka gjeld slik at me kan bu i huset.
(Eg må da kjøpe jentungen til gubben ut slik at ho får 1/3 del av gubbens eigenandel av huset).

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har også forsikret oss mtp økonomi hvis en av oss dør eller hvis en må være borte fra jobb pga sykt barn. Men vi har ikke sykdoms eller uføreforsikring på ungene - de pengene setter vi heller på konto hvis vi skulle trenge de. Det er latterlig lite man får dekket hvis det skulle skje barna noe hvis du leser all den lille skriften i forsikringsavtalene.

Husker ikke akkurat hva vi betaler siden mannen styrer forsikringene. Men mener han sa vi kunne betalt mellom 1 og 2 avdrag på lånet ekstra pr år om vi ikke hadde hatt forsikringene våre.. Men da gjaldt det absolutt alle forsikringene

Oki.. Vet ikke hvor mye vi betaler totalt på alle forsikringer i mnd :/ men det blir mye totalt gitt :o får ta en titt på det når man får tid og se hva som lønner seg! :)

Dette har jeg ikke tenkt på en gang... Visste ikke at det var vanlig.

Me og kunne betalt 2 avdrag extra på lånet i året om vi ikke hadde hatt forsikringene våres, men det er nokon ein berre må ha, som bil og hus osv. Vi betaler ca 1700kr i mnd på alle våres forsikringar, og der er hus, 2xbil, moped, på øve 1000kr så trur ikkje dei personforsikringane vår har så veldig mykje å seia som utgift. Verre blir det om det hadde gått hol på taket, mista føttene osv uten forsikringene.

Men kunne absolutt heller brukt dei pengane på andre ting som gjeld :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

ja vi har barneforsikring som vi tegnet når poden var bitteligen. har gjennom tryg/utdanningsforbundet.

Back
Topp