Barneforsikring - nødvendig?

En tråd i 'April 2018' startet av frkfiolar, 2 Sep 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. frkfiolar Flørter med forumet

Hva tenker dere om barneforsikring? Er det nødvendig? Jeg er så i tvil om vi skal bestille det for lillefrøken. Erfaringer eller tanker tas imot med takk! [emoji5]

2. Mammatil1.2018 Flørter med forumet

Har barneforsikring hos Gjensidige. Som faren min har sagt "Alt verdifullt du har skal forsikres, og vær alltid føre var". :laughing002

3. Tropehus Forelsket i forumet *Aprilbaby 2018* Vårspirene 2021

Vi har. Tenk om vi trenger den og ikke har..

4. Lady X Flørter med forumet

Anbefaler barneforsikring. Det er ikke noe du må ha, men veldig greit å ha.

5. frkfiolar Flørter med forumet

Takk for svar, dere! :) Må sette meg ned og gjøre litt research om hva som er viktig å se etter i en sånn forsikring, tror jeg. Er jo en jungel av barneforsikringer der ute også, akkurat med alt annet... :eek:

6. Me&mini Forumet er livet Tilgangsansvarlig VIP Himmelbarn Novemberlykke 2016 Desemberskatter 2016 *Aprilbaby 2018* * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Vi konkluderte med forsikring pga uføreforsikring med eldste. Utenom det så vi ikke helt behovet, men man får ikke kun ufør.
    Så da ble det sånn med begge to :)

• Enig Enig x 1
  7. Snorkfrøkna_90 Elsker forumet Mailykke 2018 Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Det kan nok være lurt. Hos oss inngår barn i vår familieforskning som har ganske bra dekning. Men hadde det ikke gjort det, så hadde vi nok skaffet egen barneforsikring.

8. Pinnsvinet Glad i forumet Novemberlykke 2020

Har ordnet barneforsikring hos Gjensidige, og valgt noe uføreforsikring i tillegg utenom den standardforsikringen.

Last edited: 24 Okt 2018
  9. Har du økonomi til å ta alle økonomiske utgifter om ungen blir syk, liggende på sykehus ifht lønn, kommer ut for en ulykke og trenger hjelpemidler eller behandling selv trenger du ikke forsikring. Om ikke, anbefaler jeg det på det varmeste❤️

10. Aaavinter Gift med forumet Oktoberfruene 2018

Det stemmer ikke helt, forsikringene dekker også dersom barnet får varig skade/sykdom som de også må leve med i voksen alder, dvs det kompenserer for den potensielle inntekten de taper ved å aldri ha vært i jobb. Man får ikke akuratt mye å rutte med om man blir ung ufør fra 18 år. En barneforsikring dekker med livsvarige uføreutbetalinger i tillegg til alt det andre:) så jeg kpmmer uten tvil til å tegne det av den grunn

• Enig Enig x 2
  11. Mammalicious Glad i forumet Mailykke 2018

Definitivt! Vi har i IF, de er supergode på barneforsikring. Koster ca. 350 kr per måned per barn.

Del denne siden